Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału Zarządzania Kryzysowego, Biuro Zarządzania Kryzysowego

00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kieruje pracą wydziału, tj.: odpowiada za prawidłowe, efektywne i terminowe wykonanie zadań podległego Wydziału; parafuje pisma oraz z upoważnienia dyrektora podpisuje pisma w sprawach z zakresu zadań podległego wydziału, określonych w regulaminie wewnętrznym komórki organizacyjnej; wydaje dyspozycje i wytyczne podległym pracownikom niezbędne do wykonywania zadań; reprezentuje wydział w zakresie określonym przez przełożonych; zapewnia wymianę informacji z pozostałymi wydziałami, zespołami, samodzielnymi stanowiskami; przedstawia bezpośredniemu przełożonemu opinie i wnioski w sprawach przyjmowania do pracy, przenoszenia, zwalniania, awansowania, nagradzania i odznaczania oraz karania pracowników; przygotowuje opisy stanowisk pracy bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej i zakresy obowiązków dla pozostałych pracowników; dokonuje oceny podległych pracowników; ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej; opiniuje wnioski urlopowe podległych pracowników; wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych;
  • Koordynuje realizację zadań związanych z planowaniem cywilnym, w tym: aktualizuje Krajowy Plan Zarządzania Kryzysowego; aktualizuje wykaz przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego; opracowuje, aktualizuje i wdraża plany zarządzania kryzysowego dla działów administracji rządowej, będących we właściwości Ministra; opracowuje dane do Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego będących w kompetencji Ministra; prowadzi sprawy z zakresu przedsięwzięć wykonywanych w poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP;
  • Kieruje i nadzoruje realizację zadań dotyczących ochrony infrastruktury krytycznej w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra, w tym: opracowuje dane do Narodowego Programu Ochrony Infrastruktury Krytycznej będących w kompetencji Ministra; uzgadnia plany ochrony infrastruktury krytycznej operatorów infrastruktury krytycznej systemów będących we właściwości Ministra; współpracuje pomiędzy operatorami infrastruktury krytycznej w systemach będących we właściwości Ministra oraz zapewnia wymianę informacji pomiędzy administracją publiczną a operatorami; na bieżąco rozpoznaje potencjalną krajową i europejską infrastrukturę krytyczną;
  • Koordynuje proces szkolenia w zakresie zarządzania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej, ochrony ludności i obrony cywilnej w działach administracji rządowej, dla których właściwy jest Minister, w tym: organizuje i prowadzi szkolenia i ćwiczenia krajowe i międzynarodowe z zakresu zarządzania, reagowania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej; współpracuje z właściwymi w sprawach ćwiczeń i szkoleń komórkami organizacyjnymi urzędów administracji publicznej oraz przedsiębiorców w zakresie przygotowania i przeprowadzenia szkoleń i ćwiczeń z zakresu zarządzania, reagowania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej;
  • Koordynuje prace w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie nieruchomości będących w trwałym zarządzie Ministerstwa;
  • Kieruje pracami wydziału w zakresie monitorowania i zapewnienia bieżącej wymiany informacji o wystąpieniu zagrożeń oraz sytuacji kryzysowych w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
  • Koordynuje realizację postępowań administracyjnych w zakresie objęcia obowiązkową ochroną obszarów, obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa i bezpieczeństwa publicznego;
  • Koordynuje realizację zadań w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej.


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


Rekrutacja zdalna (większość etapów naboru przeprowadzamy zdalnie; możliwe, że kandydatów zaprosimy do naszej siedziby na testy wiedzy i testy psychologiczne).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams)


• badanie kompetencji kierowniczych (testy psychologiczne)


Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.


UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.


W przypadku aplikacji elektronicznej - załączniki znajdujące się w udostępnionej w internecie przestrzeni dyskowej (tzw. chmury) nie będą pobierane.


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych


UWAGA Oświadczenia należy podpisać, podając datę aktualną na dzień złożenia dokumentów.


W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły
znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej, w obszarze obronności/zarządzania kryzysowego/ochrony ludności

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Tajne” i „Nato Secret” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym i aktów wykonawczych, ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej, ustaw o stanach nadzwyczajnych, ustawy o ochronie przeciwpożarowej, ustawy o ochronie osób i mienia i aktów wykonawczych do ustaw
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość funkcjonowania systemu bezpieczeństwa narodowego oraz procedur systemu reagowania kryzysowego NATO
  • Wiedza z zakresu opracowywania planów i dokumentów strategicznych w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego
  • Wiedza z zakresu przygotowywania i prowadzenia ćwiczeń zarządzania kryzysowego i ochrony ludności
  • Znajomość zagadnień z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz procedur przeprowadzania ewakuacji
  • Znajomość zagadnień dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej
  • Umiejętność zarządzania personelem
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Tajne” i „Nato Secret” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa

    Dokumenty, z dopiskiem na kopercie „Oferta pracy BZK-47/25", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    27/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi