Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału do spraw kierowania Wydziałem w Wydziale Usług Informatycznych w Departamencie Teleinformatyki

02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Nadzoruje i koordynuje obsługę informatyczną komórek organizacyjnych Ministerstwa w obszarze określania potrzeb Urzędu w zakresie wyposażenia w urządzenia teleinformatyczne i oprogramowanie.
  • Nadzoruje i koordynuje procesu rejestrowania zgłoszeń, incydentów i wniosków, w szczególności określania kategorii, priorytetów oraz analizy pod kątem wystąpienia Incydentu Bezpieczeństwa lub Incydentu Naruszenia Danych Osobowych w jednym punkcie kontaktu z użytkownikami - Service Desk, jako jedynym punkcie kontaktu z użytkownikiem.
  • Nadzoruje i koordynuje realizację zadań związanych z systemami telekomunikacyjnymi Urzędu, tj. telefonią stacjonarną i telefonią mobilną.
  • Nadzoruje procesy reagowania na incydenty teleinformatyczne związane z cyberbezpieczeństwem, bezpieczeństwem informacji oraz naruszenia danych osobowych i wypracowuje sposoby rozwiązywania występujących problemów, oraz współpracuje z wyspecjalizowanymi komórkami związanymi z bezpieczeństwem, tj. CERT GOV czy CERT PL.
  • Nadzoruje realizację zakupów usług, sprzętu i materiałów eksploatacyjnych dla urządzeń teleinformatycznych na potrzeby komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zarządza zasobami sprzętowymi infrastruktury teleinformatycznej Ministerstwa.
  • Planuje i nadzoruje zadania zapewniające zabezpieczenie pracy Urzędu w zakresie ciągłego dostępu do danych, informacji oraz bezawaryjnej pracy urządzeń teleinformatycznych.
  • Współpracuje w przygotowywaniu planu informatyzacji Urzędu w okresie krótko i długoterminowym.
  • Przygotowuje i opracowuje specyfikacje techniczne do postępowań o udzielenie zamówień publicznych realizowanych w zakresie łączności i informatyki.


Warunki pracy

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:


Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.


Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,


Na parterze i piętrach: I, II, III i IV  (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.


 


Warunki dotyczące charakteru pracy:



  • zagrożenie korupcją,

  • wyjazdy służbowe,

  • wystąpienia publiczne,

  • realizacja zadań może odbywać się poza ustalonymi godzinami pracy Urzędu (dyżury).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.

  • Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.

  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.

  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.

  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.

  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JESLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.

  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.

  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.

  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: 


https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie


oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie: teleinformatyka lub informatyka lub telekomunikacja

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z zarządzaniem wsparciem użytkowników systemów informatycznych
  • Wiedza w zakresie instalacji, konfiguracji i zarządzania systemami operacyjnymi rodziny Windows Server pod kątem usług Active Directory/DNS/DHCP/Exchange
  • Wiedza w zakresie usług VPN oraz zdalnego dostępu
  • Znajomość przepisów ustawy: o krajowym systemie bezpieczeństwa, o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, o dostępie do informacji publicznej, dyrektywy NIS 2
  • Znajomość zagadnień dotyczących konfliktu interesów oraz przeciwdziałania korupcji
  • Umiejętność szkolenia użytkowników systemów informatycznych oraz przygotowywania instrukcji i dokumentacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność, umiejętność zarządzania ludźmi
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "Tajne" oraz "Secret UE/EU Secret"
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze administrowania systemami ticketowymi, systemami wymiany dokumentów, bazami danych
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze realizacji zadań z obszaru cybezbezpieczeństwa
  • Posiadanie certyfikatu określonego w: 1. załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2022 r. w sprawie wysokości świadczenia teleinformatycznego dla osób realizujących zadania z zakresu cyberbezpieczeństwa lub 2. załączniku do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10.09.2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych (Dz.U. nr 177, poz. 1195)
  • Wiedza z zakresu sieci komputerowych
  • Wiedza z zakresu obsługi i konfiguracji serwerowych systemów operacyjnych
  • Wiedza z obszaru administrowania systemami informatycznymi i bazodanowymi
  • Wiedza z zakresu bezpieczeństwa komputerowego
  • Znajomość technologii podpisu kwalifikowanego oraz protokołów zabezpieczeń


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego w zakresie: teleinformatyka lub informatyka lub telekomunikacja – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z zarządzaniem wsparciem użytkowników systemów informatycznych tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Tajne" oraz "Secret UE/EU Secret" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Tajne" oraz "Secret UE/EU Secret" (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze administrowania systemami ticketowymi, systemami wymiany dokumentów, bazami danych, tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze realizacji zadań z obszaru cyberbezpieczeństwa, tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie certyfikatu określonego w: 1. załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2022 r. w sprawie wysokości świadczenia teleinformatycznego dla osób realizujących zadania z zakresu cyberbezpieczeństwa lub 2. załączniku do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10.09.2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych (Dz.U. nr 177, poz. 1195)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-29
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
    Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
    ul. Stefana Batorego 5,
    02-591 Warszawa
    Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: np. DT-WUI – naczelnik wydziału

    Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00

    Aplikacje można składać także przez ePUAP

    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/04/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi