Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału do spraw legislacji w zakresie raportowania i dokumentacji cen w Wydziale Cen Transferowych do Raportowania i Dokumentacji, Departament Podatków Dochodowych

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kieruje pracą wydziału, w szczególności planuje, organizuje prace, przydziela zadania pracownikom, udziela wskazówek oraz motywuje podległych pracowników.
  • Kieruje pracą wydziału, w szczególności planuje, organizuje prace, przydziela zadania pracownikom, udziela wskazówek oraz motywuje podległych pracowników.
  • Koordynuje i prowadzi prace związane z opracowywaniem wzorów dokumentów elektronicznych, formularzy podatkowych, broszur informacyjnych, opisów reguł kontroli tych formularzy w zakresie Informacji o cenach transferowych, lokalnej i grupowej dokumentacji cen transferowych.
  • Nadzoruje merytorycznie Systemem TPR, w szczególności w zakresie prawidłowego i zgodnego z procedurami funkcjonowania i rozwoju tego systemu, w tym zarządzanie uprawnieniami.
  • Koordynuje przygotowywanie wyjaśnień, objaśnień, interpretacji ogólnych oraz broszur informacyjnych, w tym współpracuje z Departamentem Polityki Podatkowej w zakresie zasadności wydawania interpretacji ogólnej lub ogólnych wyjaśnień przepisów prawa podatkowego dotyczących stosowania tych przepisów.
  • Współpracuje z innymi departamentami i wydziałami w zakresie zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego w obszarze raportowania i dokumentacji cen transferowych, w tym Informacji o cenach transferowych, lokalnej i grupowej dokumentacji, przepisów w zakresie restrukturyzacji oraz przepisów w zakresie wymiany informacji podatkowych o jednostkach wchodzących w skład grupy podmiotów (ang. Country by Country Reporting).
  • Nadzoruje przygotowanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, senatorów, petycje, zapytania prasy i innych mediów oraz pytania podatników i innych podmiotów zewnętrznych oraz współpracuje z właściwymi komórkami Ministerstwa Finansów w tym zakresie.
  • Koordynuje organizacje konsultacji podatkowych i innych form współpracy ze środowiskiem naukowym, eksperckim oraz przedstawicielami przedsiębiorców w zakresie cen transferowych, w tym uczestniczy w spotkaniach grup roboczych FCT i merytorycznie obsługuje spotkania grup i ich prac w obszarze właściwości wydziału.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


·       Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie


·       Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)


·       Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


·       Zagrożenie korupcją


·       Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


Aplikując w formie papierowej lub poprzez ePUAP, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.


W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku ekonomia lub prawo lub zarządzenie lub finanse

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze prawa podatkowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiający swobodne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych w zakresie realizowanych zadań
  • Znajomość przepisów prawa podatkowego, w szczególności w obszarze cen transferowych, w tym Wytycznych OECD w sprawie cen transferowych dla przedsiębiorstw wielonarodowych oraz administracji podatkowych w zakresie właściwości wydziału
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • Znajomość zagadnień rachunkowości, ekonomii, kodeksu spółek handlowych
  • Znajomość regulacji w sprawie dostępu do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych
  • Umiejętność zarządzania zespołem
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi, redagowania tekstów
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV w języku polskim (Kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-02-16
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2023/030/DD

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    03/02/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi