Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Finansów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
naczelnik wydziału do spraw legislacji w zakresie raportowania i dokumentacji cen w Wydziale Cen Transferowych do Raportowania i Dokumentacji, Departament Podatków Dochodowych 00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Kieruje pracą wydziału, w szczególności planuje, organizuje prace, przydziela zadania pracownikom, udziela wskazówek oraz motywuje podległych pracowników.
- Kieruje pracą wydziału, w szczególności planuje, organizuje prace, przydziela zadania pracownikom, udziela wskazówek oraz motywuje podległych pracowników.
- Koordynuje i prowadzi prace związane z opracowywaniem wzorów dokumentów elektronicznych, formularzy podatkowych, broszur informacyjnych, opisów reguł kontroli tych formularzy w zakresie Informacji o cenach transferowych, lokalnej i grupowej dokumentacji cen transferowych.
- Nadzoruje merytorycznie Systemem TPR, w szczególności w zakresie prawidłowego i zgodnego z procedurami funkcjonowania i rozwoju tego systemu, w tym zarządzanie uprawnieniami.
- Koordynuje przygotowywanie wyjaśnień, objaśnień, interpretacji ogólnych oraz broszur informacyjnych, w tym współpracuje z Departamentem Polityki Podatkowej w zakresie zasadności wydawania interpretacji ogólnej lub ogólnych wyjaśnień przepisów prawa podatkowego dotyczących stosowania tych przepisów.
- Współpracuje z innymi departamentami i wydziałami w zakresie zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego w obszarze raportowania i dokumentacji cen transferowych, w tym Informacji o cenach transferowych, lokalnej i grupowej dokumentacji, przepisów w zakresie restrukturyzacji oraz przepisów w zakresie wymiany informacji podatkowych o jednostkach wchodzących w skład grupy podmiotów (ang. Country by Country Reporting).
- Nadzoruje przygotowanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, senatorów, petycje, zapytania prasy i innych mediów oraz pytania podatników i innych podmiotów zewnętrznych oraz współpracuje z właściwymi komórkami Ministerstwa Finansów w tym zakresie.
- Koordynuje organizacje konsultacji podatkowych i innych form współpracy ze środowiskiem naukowym, eksperckim oraz przedstawicielami przedsiębiorców w zakresie cen transferowych, w tym uczestniczy w spotkaniach grup roboczych FCT i merytorycznie obsługuje spotkania grup i ich prac w obszarze właściwości wydziału.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
· Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
· Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
· Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
· Zagrożenie korupcją
· Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.
Aplikując w formie papierowej lub poprzez ePUAP, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.
W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku ekonomia lub prawo lub zarządzenie lub finanse
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze prawa podatkowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiający swobodne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych w zakresie realizowanych zadań
- Znajomość przepisów prawa podatkowego, w szczególności w obszarze cen transferowych, w tym Wytycznych OECD w sprawie cen transferowych dla przedsiębiorstw wielonarodowych oraz administracji podatkowych w zakresie właściwości wydziału
- Znajomość zasad techniki legislacyjnej
- Znajomość zagadnień rachunkowości, ekonomii, kodeksu spółek handlowych
- Znajomość regulacji w sprawie dostępu do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych
- Umiejętność zarządzania zespołem
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi, redagowania tekstów
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV w języku polskim (Kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2023-02-16
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2023/030/DD