Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Finansów w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
naczelnik wydziału do spraw naliczania wynagrodzeń w Wydziale Naliczania Płac, Biuro Dyrektora GeneralnegoZakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Kieruje pracą wydziału, przydziela zadania oraz monitoruje efekty pracy. Motywuje pracowników i wspiera w realizacji zadań
- Nadzoruje sporządzanie list płac wynagrodzeń, uposażeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego, w tym finansowanych z Funduszy Strukturalnych oraz należnych świadczeń dla pracowników i funkcjonariuszy, nalicza i odprowadza zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy oraz obsługę PPK
- Nadzoruje naliczanie comiesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od zrealizowanych wypłat, sporządza roczne informacje o dochodach osiąganych w danym roku przez pracowników i funkcjonariuszy MF oraz przez osoby wykonujące umowy zlecenia, o dzieło, członków powołanych komisji, sporządza roczne deklaracje podatkowe oraz przekazuje do właściwych urzędów skarbowych i osób zainteresowanych
- Nadzoruje sporządzanie zbiorczej deklaracji ministerstwa w zakresie składek ZUS i Funduszu Pracy oraz prowadzi bieżące rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
- Opracowuje i wdraża metody i narzędzia optymalizacji pracy, mające na celu utrzymanie jakości pracy, w tym optymalizacji procesów, automatyzacji lub robotyzacji. Monitoruje przepisy prawa i proponuje zmiany w zakresie systemów 2 informatycznych wykorzystywanych w wydziale
- Przeprowadza analizy oraz przygotowuje zestawienia i raporty w zakresie płac
- Weryfikuje i akceptuje zaświadczenia o wysokości zarobków pracowników i funkcjonariuszy do celów emerytalno-rentowych, bankowych, sądowych i in. oraz na bieżąco weryfikuje informacje o podstawie naliczania składek ZUS i o odprowadzonych składkach
- Nadzoruje opracowywane w wydziale projekty odpowiedzi na pytania dziennikarzy, interpelacje i zapytania poselskie, projekty odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej, odpowiedzi na skargi na decyzje Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w zakresie wypłaconych wynagrodzeń i uposażeń
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno-biurowa
- Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ
KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe magisterskie
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w komórce płacowej w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne:- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych
- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o służbie cywilnej
- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej
- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę Kodeks Pracy oraz przepisy wykonawcze
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność zarządzania zespołem
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- Znajomość programu informatycznego KOMAeHR, Płatnik
- Doświadczenie we wdrażaniu systemów informatycznych dla płac, automatyzacji lub robotyzacji procesów
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
- Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2186) złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)Dokumenty należy złożyć do: 2021-02-05
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2021/015/BDG