Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału do spraw naliczania wynagrodzeń w Wydziale Naliczania Płac, Biuro Dyrektora Generalnego


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kieruje pracą wydziału, przydziela zadania oraz monitoruje efekty pracy. Motywuje pracowników i wspiera w realizacji zadań
  • Nadzoruje sporządzanie list płac wynagrodzeń, uposażeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego, w tym finansowanych z Funduszy Strukturalnych oraz należnych świadczeń dla pracowników i funkcjonariuszy, nalicza i odprowadza zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy oraz obsługę PPK
  • Nadzoruje naliczanie comiesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od zrealizowanych wypłat, sporządza roczne informacje o dochodach osiąganych w danym roku przez pracowników i funkcjonariuszy MF oraz przez osoby wykonujące umowy zlecenia, o dzieło, członków powołanych komisji, sporządza roczne deklaracje podatkowe oraz przekazuje do właściwych urzędów skarbowych i osób zainteresowanych
  • Nadzoruje sporządzanie zbiorczej deklaracji ministerstwa w zakresie składek ZUS i Funduszu Pracy oraz prowadzi bieżące rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
  • Opracowuje i wdraża metody i narzędzia optymalizacji pracy, mające na celu utrzymanie jakości pracy, w tym optymalizacji procesów, automatyzacji lub robotyzacji. Monitoruje przepisy prawa i proponuje zmiany w zakresie systemów 2 informatycznych wykorzystywanych w wydziale
  • Przeprowadza analizy oraz przygotowuje zestawienia i raporty w zakresie płac
  • Weryfikuje i akceptuje zaświadczenia o wysokości zarobków pracowników i funkcjonariuszy do celów emerytalno-rentowych, bankowych, sądowych i in. oraz na bieżąco weryfikuje informacje o podstawie naliczania składek ZUS i o odprowadzonych składkach
  • Nadzoruje opracowywane w wydziale projekty odpowiedzi na pytania dziennikarzy, interpelacje i zapytania poselskie, projekty odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej, odpowiedzi na skargi na decyzje Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w zakresie wypłaconych wynagrodzeń i uposażeń


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa

  • Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ
KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE  WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.



Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.



Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.



Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen



Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w komórce płacowej w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawę Kodeks Pracy oraz przepisy wykonawcze
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność zarządzania zespołem
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość programu informatycznego KOMAeHR, Płatnik
  • Doświadczenie we wdrażaniu systemów informatycznych dla płac, automatyzacji lub robotyzacji procesów


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2186) złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-02-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2021/015/BDG

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    02/02/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi