Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

kierownik kancelarii tajnej do spraw prowadzenia kancelarii tajnej w Wydziale Spraw Obronnych i Niejawnych, Biuro Organizacyjne

Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Nadzoruje obieg materiałów niejawnych podlegających rejestracji w kancelarii tajnej, zapewniając możliwość ustalenia, gdzie znajduje się materiał pozostający w dyspozycji Ministerstwa oraz kto z tym materiałem się zapoznał w celu niedopuszczenia osoby nieuprawnionej do informacji niejawnych lub ich utraty.
  • Rejestruje i przechowuje, a także udostępnia lub wydaje materiał niejawny osobie do tego upoważnionej oraz egzekwuje zwrot wydanego materiału w celu zapewnienia w Ministerstwie obiegu materiałów niejawnych znajdujących się w zasobach kancelarii tajnej w sposób efektywny i zgodny z prawem.
  • Kontroluje przestrzeganie właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów niejawnych w Ministerstwie w celu zapewnienia zgodności z przepisami o ochronie informacji niejawnych oraz regulacjami wewnętrznymi.
  • Zapewnia realizację zadań pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych w czasie nieobecności pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych.
  • Przyjmuje, przechowuje i udostępnia oświadczenia o stanie majątkowym składane przez pracowników Ministerstwa oraz monitoruje terminy ich składania.
  • Prowadzi aktualny wykaz osób zatrudnionych w Ministerstwie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto w celu monitorowania przez pełnomocnika stanu osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych oraz zbliżających się terminów utraty ważności poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia oraz terminach utraty ważności obowiązkowego szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych ww. osób.
  • Organizuje i prowadzi w porozumieniu z pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych dla pracowników Ministerstwa oraz osób wykonujących czynności zlecone, związane z dostępem do informacji niejawnych. Udziela pracownikom porad w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  • Wspiera pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych w przygotowaniu projektów niezbędnej dokumentacji w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym m.in. projektów aktów prawnych, upoważnień, wniosków, pism, informacji i zaświadczeń w celu zapewnienia przetwarzania informacji niejawnych.


Warunki pracy

Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań: brak
Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy:
- narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
- możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.

Oferty złożone po terminie oraz oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i własnoręcznie podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów niezbędnych) zostaną odrzucone.

Kopie dokumentów dot. stażu pracy / doświadczenia zawodowego, muszą potwierdzać zamknięty okres oraz wymagany obszar zatrudnienia.

Zachęcamy do skorzystania ze wzoru oświadczeń dla kandydatek/kandydatów, które znajduje się pod ogłoszeniem oraz na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca - wzory oświadczeń”.

Ministerstwo Edukacji Narodowej rekomenduje przesyłanie oświadczenia o posiadanym obywatelstwie zamiast kopii dokumentu potwierdzającego obywatelstwo.

Przekazanie kopii dokumentów i oświadczeń dodatkowych nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Osoby zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.

Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranej kandydatki/wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-852.

Pracownikom oferujemy m.in.:
• „trzynaste” wynagrodzenie
• pakiet szkoleń
• możliwość refundacji/dofinansowania kosztów nauki języka, studiów podyplomowych
• pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, dopłatę do kart sportowych)
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
• stołówkę w budynku MEN
• parking dla rowerów
• dobrą lokalizację
• miłą atmosferę pracy.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie przetwarzania informacji niejawnych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych dla pełnomocników do spraw ochrony informacji niejawnych i ich zastępców oraz osób przewidzianych na te stanowiska potwierdzone zaświadczeniem
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”
  • bardzo dobra znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych, w tym o prowadzeniu kancelarii tajnych oraz umiejętność ich stosowania w praktyce
  • ogólna znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i finansów publicznych
  • umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów
  • umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej
  • umiejętność komunikacji ustnej i pisemnej
  • kreatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość przepisów z zakresu archiwizacji
  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia zaświadczenia potwierdzającego przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych dla pełnomocników do spraw ochrony informacji niejawnych i ich zastępców oraz osób przewidzianych na te stanowiska
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1) - oświadczenie, zaświadczenie, certyfikat

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-12-10
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/11/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi