Opis stanowiska pracy


Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Bezpieczeństwa Informacji i Nadzoru

00-583 Warszawa Aleje Ujazdowskie 7

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • pełni funkcję administratora lokalnego CLKP, zapewniając wsparcie merytoryczne, instruktażowe i techniczne użytkownikom w zakresie obsługi oraz utrzymania sprzętu komputerowego, systemów i urządzeń peryferyjnych, diagnozując i usuwając usterki, wdrażając aktualizacje oraz nadzorując zgodność eksploatacji infrastruktury informatycznej z obowiązującymi procedurami,
  • pełni funkcję administratora systemu niejawnego, odpowiadając za utrzymanie, nadzór i zgodność jego funkcjonowania ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa, opracowując i egzekwując procedury ochrony, kontrolując uprawnienia użytkowników oraz zapewniając bezpieczną eksploatację sprzętu i oprogramowania,
  • opracowuje, aktualizuje i opiniuje dokumentację projektów informatycznych, w tym polityki bezpieczeństwa zbiorów danych, instrukcje, wytyczne i procedury eksploatacji systemów komputerowych oraz projekty aktów prawnych dotyczących informatyki, współtworząc rozwiązania organizacyjne i techniczne w zakresie rozwoju infrastruktury IT,
  • identyfikuje i analizuje potrzeby CLKP w zakresie sprzętu, oprogramowania i usług teleinformatycznych, sporządza zapotrzebowania, spisy i plany zakupowe, opiniuje oferty oraz nadzoruje ich realizację,
  • tworzy i opracowuje miesięczne, kwartalne oraz roczne zestawienia statystyczne, w oparciu o bazę danych SESPOL oraz informacje przekazywane przez laboratoria kryminalistyczne KWP/KSP, analizując dane, weryfikując ich kompletność i poprawność,
  • prowadzi ewidencję upoważnień do systemów teleinformatycznych, analizując zapotrzebowania jednostki, wnioskując o przydzielanie, zmianę i cofnięcie dostępów, monitorując ich zgodność z politykami bezpieczeństwa,
  • administruje skrzynką ePUAP CLKP, tworzy formularze elektroniczne, wdraża nowe usługi, nadzoruje ich działanie oraz zapewnia terminową obsługę korespondencji elektronicznej z podmiotami publicznymi,
  • prowadzi współpracę z Biurem Łączności i Informatyki KGP oraz innymi komórkami organizacyjnymi Policji w zakresie przyznawania, modyfikacji i usuwania uprawnień do systemów informatycznych, analizuje podatności infrastruktury teleinformatycznej, opiniuje zmiany konfiguracyjne oraz współuczestniczy w działaniach naprawczych,


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu,

  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym, w godzinach 8.15 – 16.15,

  • wysiłek fizyczny,

  • zagrożenia naciskami grup przestępczych,

  • zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • budynek, w którym znajduje się Wydział Bezpieczeństwa Informacji i Nadzoru CLKP jest dwupiętrowy, chroniony przez pracowników ochrony Komendy Głównej Policji, nie jest wyposażony w windę oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, wejście do budynku z Al. Ujazdowskich,

  • stanowisko pracy usytuowane jest na pierwszym piętrze, do obowiązków należy też przemieszczanie się schodami do pomieszczeń na pozostałych kondygnacjach,

  • węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, mogą pojawić się trudności dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu,

  • przy wejściu do budynku oraz w budynku brak windy, brak podjazdów dla osób z niepełnosprawnościami wewnątrz budynku,

  • praca w pomieszczeniu zamkniętym przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,

  • wymuszona pozycja ciała,

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę.













Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Proponujemy następujące warunki wynagrodzenia zasadniczego: mnożnik 2,7000 kwoty bazowej  (wynagrodzenie zasadnicze członka korpusu służby cywilnej jest ustalane z zastosowaniem podanego mnożnika kwoty bazowej. Kwotę bazową określa ustawa budżetowa na dany rok).

  • Dodatek za wysługę lat od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.

  • Planowane rozpoczęcie pracy – w terminie około 3 miesięcy od publikacji ogłoszenia (zatrudnienie nowego pracownika w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji może nastąpić po przeprowadzeniu przez Pełnomocnika Dyrektora CLKP Policji ds. Ochrony Informacji Niejawnych postępowania sprawdzającego i wydaniu poświadczenia bezpieczeństwa lub po potwierdzeniu faktu wydania i ważności poświadczenia bezpieczeństwa w przypadku legitymowania się poświadczeniem bezpieczeństwa wydanym przez inny uprawniony podmiot).


  • Prześlij komplet wymaganych dokumentów w zaklejonej kopercie z podaniem swojego imienia i nazwiska oraz
    z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: „Oferta pracy CLKP/8/25”
    ̶   w formie papierowej za pośrednictwem poczty albo


    ̶   złóż osobiście w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji przy ul. Aleje Ujazdowskie 7         w Warszawie (pn.-pt. w godzinach 8.15 - 16.15) albo


    ̶   poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (e-PUAP).



  • Wzory wymaganych oświadczeń znajdziesz na stronie: https://clkp.policja.pl/



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe wyższe informatyczne lub pokrewne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w obszarze lub administrowania systemami IT lub bezpieczeństwa teleinformatycznego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
  • znajomość przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
  • znajomość przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
  • umiejętność zarządzania systemami operacyjnymi, sieciami komputerowymi i infrastrukturą serwerową,
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treść tych dokumentów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • certyfikaty branżowe potwierdzające kompetencje w zakresie administracji systemami IT,
  • znajomość zasad funkcjonowania systemów informatycznych Policji,
  • doświadczenie w pracy z systemami przetwarzającymi informacje niejawne,
  • umiejętność analizy zagrożeń cyberbezpieczeństwa i opracowywania procedur ochronnych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego w Policji do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "ŚCIŚLE TAJNE" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742 ze zm.),
  • oświadczenie w związku z ustawą z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów – Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-15
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji
    Wydział Ogólny
    ul. Aleje Ujazdowskie 7
    00-583 Warszawa

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi