Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Referacie Inspekcji Systemów Teleinformatycznych w Biurze Ochrony Informacji Niejawnych (BOIN 51a/2025) 00-580 Warszawa Al. J. Ch. Szucha 23
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Pełni funkcję inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego, zapewniając zgodne z przepisami prawa przetwarzanie informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych.
- Kontroluje zgodność funkcjonowania systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych z dokumentacją bezpieczeństwa systemów, prowadzi postępowania wyjaśniające w przypadku stwierdzenia naruszenia procedur bezpiecznej eksploatacji w tych systemach oraz analizuje i monitoruje zgłaszane zdarzenia związane z bezpieczeństwem teleinformatycznym.
- Przeprowadza audyty systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.
- Bierze udział w procesie zarządzania ryzykiem w systemach teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych w Ministerstwie, jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra SZ oraz innych jednostkach organizacyjnych eksploatujących systemy teleinformatyczne których organizatorem jest Minister SZ.
- Opiniuje i inicjuje zmiany dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa systemów TI, przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, w celu wykrycia i niedopuszczenia do powstania potencjalnej możliwości technicznych zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji, zapewniając jednocześnie zgodność dokumentacji z przepisami prawa, zaleceniami ABW, NATO i UE, normami i dobrymi praktykami.
- Uczestniczy w projektowaniu oraz inicjuje zmiany w systemach TI przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych w celu zapewnienia: bezpiecznego funkcjonowania systemu, eliminowania technicznych zagrożeń i podatności oraz skutecznej implementacji rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Zapewnienia ich zgodności z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
- Analizuje obszar bezpieczeństwa teleinformatycznego w celu eliminowania nowych zagrożeń oraz projektowania i skutecznej implementacji efektywnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, w ramach funkcjonujących w Ministerstwie systemów.
- Pełni funkcję oficera bezpieczeństwa (INFOSEC Officer) nadzorując bezpieczeństwo materiałów kryptograficznych w Kancelarii Kryptograficznej MSZ.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
2. zagrożenie naciskami grup przestępczych
3. zagrożenie korupcją
4. permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie:
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 8500,00 PLN do 9900,00 PLN oraz dodatek za wysługę lat zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 409, z 2025 r. poz. 620)
Dziennik Podawczy:
czynny w godzinach 8.30 – 16.00 (przerwa 12:00-12:30). Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
Osoba wybrana do zatrudnienia, która urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r., będzie zobowiązana do złożenia oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, 1897, 1940)
Informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań
Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera – Praca w MSZ – Zasady i użyteczne informacje: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty. NIEKOMPLETNE APLIKACJE NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.
Dokumenty w języku polskim opatrzone podpisem
Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie, a następnie odwzorowane cyfrowo w przypadku skorzystania z kwestionariusza aplikacyjnego on-line. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.
Wymogi dotyczące uznania dyplomu studiów wyższych na uczelni zagranicznej
W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach
Dostępność
Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą je zgłosić na etapie składania dokumentów (m.in. dostępność pomieszczenia dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Dostosowujemy w miarę możliwości materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych), a także zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru, jeśli to konieczne.
Kontakt:
W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Kontakt: Wydział Naboru, tel. +48 (22) 523 7976 email: rekrutacja@msz.gov.pl
Informacja o pracodawcy:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe lub równorzędne
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
obszarze teleinformatyki lub audytu wewnętrznego lub ochrony informacji niejawnych lub na podobnym stanowisku
pozostałe wymagania niezbędne: - Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli: ŚCIŚLE TAJNE, TRÈS SECRET UE/EU TOP SECRET, NATO COSMIC TOP SECRET lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Uprawnienia personelu kancelarii kryptograficznej lub zgoda na odbycie specjalistycznego szkolenia dla kandydatów na kierowników oraz członków personelu kancelarii kryptograficznej.
- Specjalistyczne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego prowadzonego przez ABW albo SKW lub zgoda na poddanie się szkoleniu.
- Szkolenie audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001 lub zgoda na poddanie się szkoleniu.
- Znajomość aktów prawnych: znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych, norm, zaleceń i wytycznych związanych z ochroną informacji niejawnych, znajomość norm ISO związanych z bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych; znajomość zagadnień związanych z: zarządzeniem bezpieczeństwem informacji; z funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych; z metodykami realizacji audytów teleinformatycznych; znajomość metod zarządzania oraz szacowania ryzyka w organizacjach; zagadnień związanych z kryptograficzną ochroną informacji; znajomość technicznych zagadnień dotyczących informatyki śledczej oraz metod i technik projektowania systemów teleinformatycznych.
- Wiedza w zakresie: technicznej analizy systemów teleinformatycznych, w tym – w analizy dzienników zdarzeń; tworzenia skryptów powłok systemowych.
- Umiejętność: współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia.
- Zorientowanie na osiąganie celów, odporność na stres.
- Dyspozycyjność (gotowość do częstych wyjazdów służbowych, pracy poza siedzibą ministerstwa, pracy poza granicami kraju).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Specjalistyczne szkolenia związane z problematyką bezpieczeństwa informacji, poparte certyfikatami.
- Specjalistyczne szkolenia związane z problematyką bezpieczeństwa teleinformatycznego, poparte certyfikatami.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie A2.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą: ŚCIŚLE TAJNE, TRÈS SECRET UE/EU TOP SECRET, NATO COSMIC TOP SECRET. zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632, 1222) lub zgoda na poddanie się postępowaniu.
- Kopia dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień personelu kancelarii kryptograficznej lub zgoda na odbycie specjalistycznego szkolenia dla kandydatów na kierowników oraz członków personelu kancelarii kryptograficznej.
- Kopia dokumentów potwierdzających odbycie specjalistycznego szkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego prowadzonego przez ABW albo SKW lub zgoda na poddanie się szkoleniu.
- Kopia dokumentów potwierdzających odbycie szkolenia dla audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001 lub zgoda na poddanie się szkoleniu.
- Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=d16ee8f94576458bb5b823c28bae1d43 (preferowany) lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
- Oświadczenie o przebiegu kształcenia w zagranicznych podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
- Oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1990 (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia.Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-11
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Kapitału Ludzkiego
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BOIN 51a/2025