Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Wydziale Zdrowia i Profilaktyki, Departament Wychowania i Profilaktyki 00-918 Warszawa al. Szucha 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Realizuje zadania Zespołu Ekspertów Merytorycznych MEN, powołanego w Projekcie do udziału w opracowaniu, pilotażu, monitorowaniu i ocenie metody wsparcia rówieśniczego w polskich szkołach ponadpodstawowych, koordynuje prace tego Zespołu, współpracuje z kuratorami oświaty, bierze udział w przygotowaniu rekomendacji jakości i bezpieczeństwa, modyfikacji metody oraz procedur reagowania na ryzyka. Przygotowuje zapotrzebowania i sprawozdania finansowe oraz merytoryczne z etapów realizacji Projektu.
- Realizuje zadania związane z analizą i oceną materiałów przygotowywanych w ramach prac Rady Ekspertów, Zespołu Ekspertów Merytorycznych, Grupy Liderów Merytorycznych, narzędzi i metod wypracowywanych podczas pilotażu metody, przygotowuje dokumentację konkursową, w tym dotycząca ewaluacji metody oraz prowadzi proces postępowania.
- Przygotowuje dokumentację procedur wymaganych w ramach zamówień publicznych działań określonych w Projekcie oraz monitoruje realizację zawartych umów i prowadzi kontrole zewnętrzne w tych podmiotach.
- Bierze udział w przygotowaniu, analizie i opiniowaniu rekomendacji, wniosków i ryzyk z zakresu zdrowia psychicznego, w tym ewaluacji metody peer support, projektowaniu procedur do zastosowania w szkołach ze względu na grupę odbiorców i badaniu ich wpływu na oświatę, finanse, rodzinę i społeczeństwo. Współpracuje z członkami Rady Ekspertów, Zespołów Ekspertów Merytorycznych oraz Grupą Liderów Merytorycznych, Koordynatorami szkolnymi - przedstawicielami szkół biorących udział w Projekcie nad określeniem czynników chroniących i czynników ryzyka. Analizuje miesięczne sprawozdania Koordynatorów szkolnych.
- Upowszechnia wyniki poszczególnych etapów Projektu oraz monitoruje jego realizację w celu weryfikacji założeń Projektu i prawidłowego odbioru społecznego, które mają wpływ na polepszenie dobrostanu psychicznego oraz wzmocnienia umiejętności życiowych dzieci i młodzieży. Uczestniczy w analizach działań wynikających z realizacji zadań w rządowych i międzynarodowych programów zdrowotnych i profilaktycznych (m.in. Narodowego Programu Zdrowia, Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej).
- Monitoruje efekty badań i opracowań z zakresu dobrostanu psychicznego oraz sposobów wzmocnienia umiejętności życiowych dzieci i młodzieży (m.in. HBSC, WHO, Health Behaviour In School-Aged Children, Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom), współpracuje w tym zakresie z kuratorami oświaty, uczelniami, instytucjami zdrowia publicznego oraz organizacjami pozarządowymi. Przygotowuje w tym zakresie analizy, opinie potrzebne w ramach Projektu.
- Współpracuje z właściwą komórką ministerstwa w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań w Projekcie, sporządza analizy z ww. nadzoru w celu poprawy jakości opieki i pomocy udzielanej uczniom w zakresie tematyki Projektu.
Warunki pracy Czynności szczególnie utrudniajace wykonywanie zadań:
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEN w zakładce: Praca:https://www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men
Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo wypełnione i podpisane oraz opatrzone aktualną datą).
Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.
Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.
Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w
oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru https://www.gov.pl/web/edukacja/wzory-oswiadczen-do-naboru.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.
Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Informujemy o procedurze zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszenia prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Edukacji Narodowej https:www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men.
Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.
Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w realizacji zadań z zakresu oświaty i wychowania lub zdrowia lub projektów społecznych
z udziałem funduszy europejskich
pozostałe wymagania niezbędne: - Wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym nadzoru pedagogicznego
- Wiedza z zakresu zdrowia publicznego, w tym profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B2)
- Współpraca
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Komunikacja
- Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność argumentowania
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przygotowanie pedagogiczne
- Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym C1
- Wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
- Znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publicznej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Kopia dyplomu potwierdzającego wykształcenie wyższe
- Oświadczenie lub dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym B2
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówOświadczenie lub dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym C1 Kopia dokumentu potwierdzającego przygotowanie pedagogicznegoDokumenty należy złożyć do: 2025-10-20
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Polecamy aplikowanie online. Akceptujemy także składanie aplikacji w formie papierowej w zamkniętej kopercie.
Dokumenty można wówczas przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
al. Szucha 25
00-918 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie "ogłoszenie - główny specjalista DWP/WZP/GS/6")
Aplikować można też przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) i eDoręczenia.
Aplikacje nadesłane innymi kanałami niż wymienione nie będą rozpatrywane.