Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale Planowania, Analiz i Kontrolingu, Biuro Budżetowo-Finansowe 00-060 Warszawa Królewska 27
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Na bieżąco dokonuje zmian w planie finansowym ministerstwa oraz funduszy celowych nadzorowanych przez Ministra Cyfryzacji, w tym: w zakresie Krajowego Planu Odbudowy (KPO) Inwestycja C.3.1.1 Cyber-PL oraz środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na finansowanie programów/projektów według zgłoszonych potrzeb dysponentów, wnioskuje o rezerwy celowe/decyzje zapewnienia finansowania
- Współuczestniczy w procesie opracowywania projektów planów finansowych w zakresie budżetu części 27 - Informatyzacja w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym, oraz funduszy z uwzględnieniem środków przeznaczonych na KPO Inwestycję C.3.1.1 Cyber-PL oraz współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej, w tym weryfikuje i opiniuje projekty planów finansowych sporządzanych przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa, Centralny Ośrodek Informatyki, oraz wspiera proces przekazywania dotacji podmiotowych dla nadzorowanych jednostek
- Przygotowuje dokumenty i realizuje czynności związane z harmonogramem dochodów i wydatków części 27 – Informatyzacja - poprzez m.in. koordynację procesu zapotrzebowania miesięcznego i dekadowego na środki budżetowe za pomocą informatycznego systemu obsługi budżetu państwa „Trezor” oraz wnioskuje o rezerwy celowe/decyzje zapewnienia finansowania
- Sporządza bieżące zestawienia i analizuje przebieg kwartalnego wykonania dochodów oraz wydatków budżetu w zakresie dysponentów części 27 – Informatyzacja, w tym z zakresu realizacji projektów unijnych
- Sporządza informacje/notatki/wyjaśnienia/tworzy odpowiedzi w sprawach dotyczących budżetu dysponentów części 27 - Informatyzacja oraz dysponentów funduszy celowych, a także KPO Inwestycji C.3.1.1 Cyber-PLw zakresie realizowanych zadań w ramach corocznie prowadzonych kontroli przez NIK
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, - dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie MC oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzinna dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej, które są oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody.
Przy schodach do wejścia A znajduje się podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A. W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków co umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku osobom z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem wyznaczono 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W recepcji przy wejściu A i przy wejściu B są pętle indukcyjne.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Kandydat/kandydatka, któremu/której zostanie zaproponowane zatrudnienie na stanowisko w MC, zobowiązany/zobowiązana jest do przedstawienia dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane w ogłoszeniu doświadczenie zawodowe.
Dokumentami potwierdzającymi długość doświadczenia zawodowego są w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje wskazujące okres współpracy. Dokumentami potwierdzającymi rodzaj doświadczenia zawodowego są w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub które są wskazane jako dodatkowe.
Zachęcamy do aplikowania drogą elektroniczną.
W oświadczeniu o posiadanym doświadczeniu zawodowym prosimy wymienić zadania wykonywane w ramach wymaganego na stanowisku doświadczenia zawodowego.
W przypadku składania aplikacji w formie papierowej treść wszystkich wymaganych oświadczeń znajdziesz pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/wzory-oswiadczen
Składając ofertę w formie papierowej prosimy aby wymagane w ogłoszeniu oświadczenia były podpisane własnoręcznie lub podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.
Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie
podałeś adresu e-mail).
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami/kandydatkami, których oferty spełniają wymagania formalne. Załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski
dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Zachęcamy do zapoznania się z ogólnymi informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru w służbie cywilnej,
które są dostępne tutaj:
https://www.gov.pl/web/sluzbacywilna/praca
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie realizacji budżetu
pozostałe wymagania niezbędne: - Przeszkolenie z zakresu planowania budżetu dysponenta
- Znajomość: ustawy o finansach publicznych i aktów wykonawczych; ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej oraz działalności i organizacji MC
- Kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Doświadczenie zawodowe: powyżej 1 roku w zakresie planowania budżetu jednostek sektora finansów publicznych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Dokumenty należy przygotować w języku polskim. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia (w przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, załącz kopię potwierdzenia uzyskania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub kopię nostryfikacji dyplomu lub tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu, o którym mowa w ogłoszeniu BIP: 156617 (wraz z wymienionymi zadaniami wykonywanymi w ramach wymaganego na stanowisku doświadczenia zawodowego)
- W przypadku składania oferty w formie papierowej wymagane oświadczenia znajdziesz pod linkiem: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/wzory-oswiadczen
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-10-13
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Cyfryzacji
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
Na kopercie dopisz numer ogłoszenia BIP: 156617, BBF 21