Opis stanowiska pracy


Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw legislacji w Zespole Legislacji, Departament Prawny

02-362 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. 3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynuje opiniowanie projektów aktów normatywnych i projektów innych dokumentów rządowych oraz projektów notyfikowanych aktów prawnych, zawierających przepisy techniczne, projektów dokumentów sporządzonych przez instytucje Unii Europejskiej, przekazanych w ramach opiniowania, konsultacji publicznych, uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych (legislacja zewnętrzna)
  • Opracowuje projekty aktów normatywnych należących do właściwości Głównego Inspektora Ochrony Środowiska we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi GIOŚ
  • Opiniuje projekty aktów kierownictwa wewnętrznego: regulaminów komórek organizacyjnych, zarządzeń, decyzji i pełnomocnictw Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, Zastępcy Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, Dyrektora Generalnego pod względem zgodności z prawem oraz poprawności redakcji i techniki legislacyjnej (kontrola formalnoprawna) przygotowywanych w Głównym Inspektoracie
  • Współpracuje z ministerstwami, urzędami centralnymi, RCL, KPRM, Kancelarią Sejmu RP i Senatu RP w zakresie projektów aktów normatywnych, w tym uczestniczy w posiedzeniach komisji prawniczych, spotkaniach roboczych, komisjach sejmowych i senackich
  • W ramach innych poleceń przełożonego rejestruje, ewidencjonuje i archiwizuje: akta kierownictwa wewnętrznego wydawane w formie zarządzeń i decyzji przez Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego, pełnomocnictwa i upoważnienia udzielone przez Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego, porozumienia zawarte przez Głównego Inspektora z innymi organami lub jednostkami organizacyjnymi, a także przekazuje do komórki właściwej do spraw informatycznych ww. zarządzenia, decyzje, upoważnienia, pełnomocnictwa oraz porozumienia
  • Wykonuje zadania związane ze stroną internetową GIOŚ i BIP GIOŚ w zakresie legislacji


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- zagrożenie korupcją,


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,


- praca pod presją czasu.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- budynek urzędu niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak podjazdów.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

INNE INFORMACJE:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Dokumenty można składać:
- w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP)


Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.


Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.


Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.


Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
pracy w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość regulacji prawnych w zakresie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska, zasad techniki prawodawczej, Konstytucji RP oraz innych przepisów dotyczących podstaw ustrojowych państwa, w szczególności funkcjonowania administracji rządowej (ustawa o działach administracji rządowej, ustawa o Radzie Ministrów, regulamin pracy Rady Ministrów, Sejmu oraz Senatu)
  • Znajomość celów i zasad funkcjonowania służby cywilnej
  • Umiejętność syntezy i analitycznego myślenia oraz redagowania tekstów prawnych
  • Umiejętność koordynowania działań związanych z opiniowaniem przez pracowników komórek merytorycznych
  • Umiejętność posługiwania się systemem informacji prawniczej (np. Lex)
  • Umiejętność biegłej obsługi programów komputerowych Microsoft Word, Excel, Power Point
  • Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole oraz dobra organizacja pracy własnej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Aplikacja legislacyjna
  • Przeszkolenie w zakresie legislacji
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie aplikacji legislacyjnej
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie przeszkolenia w zakresie legislacji

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-14
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
    02-362 Warszawa
    z dopiskiem: "89/DP/ZL/2025"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi