Opis stanowiska pracy
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji w Zespole Legislacji, Departament Prawny 02-362 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. 3
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Koordynuje opiniowanie projektów aktów normatywnych i projektów innych dokumentów rządowych oraz projektów notyfikowanych aktów prawnych, zawierających przepisy techniczne, projektów dokumentów sporządzonych przez instytucje Unii Europejskiej, przekazanych w ramach opiniowania, konsultacji publicznych, uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych (legislacja zewnętrzna)
- Opracowuje projekty aktów normatywnych należących do właściwości Głównego Inspektora Ochrony Środowiska we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi GIOŚ
- Opiniuje projekty aktów kierownictwa wewnętrznego: regulaminów komórek organizacyjnych, zarządzeń, decyzji i pełnomocnictw Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, Zastępcy Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, Dyrektora Generalnego pod względem zgodności z prawem oraz poprawności redakcji i techniki legislacyjnej (kontrola formalnoprawna) przygotowywanych w Głównym Inspektoracie
- Współpracuje z ministerstwami, urzędami centralnymi, RCL, KPRM, Kancelarią Sejmu RP i Senatu RP w zakresie projektów aktów normatywnych, w tym uczestniczy w posiedzeniach komisji prawniczych, spotkaniach roboczych, komisjach sejmowych i senackich
- W ramach innych poleceń przełożonego rejestruje, ewidencjonuje i archiwizuje: akta kierownictwa wewnętrznego wydawane w formie zarządzeń i decyzji przez Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego, pełnomocnictwa i upoważnienia udzielone przez Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego, porozumienia zawarte przez Głównego Inspektora z innymi organami lub jednostkami organizacyjnymi, a także przekazuje do komórki właściwej do spraw informatycznych ww. zarządzenia, decyzje, upoważnienia, pełnomocnictwa oraz porozumienia
- Wykonuje zadania związane ze stroną internetową GIOŚ i BIP GIOŚ w zakresie legislacji
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- zagrożenie korupcją,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek urzędu niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak podjazdów.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
INNE INFORMACJE:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dokumenty można składać:
- w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP)
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.
Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.
Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
pracy w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość regulacji prawnych w zakresie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska, zasad techniki prawodawczej, Konstytucji RP oraz innych przepisów dotyczących podstaw ustrojowych państwa, w szczególności funkcjonowania administracji rządowej (ustawa o działach administracji rządowej, ustawa o Radzie Ministrów, regulamin pracy Rady Ministrów, Sejmu oraz Senatu)
- Znajomość celów i zasad funkcjonowania służby cywilnej
- Umiejętność syntezy i analitycznego myślenia oraz redagowania tekstów prawnych
- Umiejętność koordynowania działań związanych z opiniowaniem przez pracowników komórek merytorycznych
- Umiejętność posługiwania się systemem informacji prawniczej (np. Lex)
- Umiejętność biegłej obsługi programów komputerowych Microsoft Word, Excel, Power Point
- Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole oraz dobra organizacja pracy własnej
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Aplikacja legislacyjna
- Przeszkolenie w zakresie legislacji
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających posiadanie aplikacji legislacyjnejKopie dokumentów potwierdzających posiadanie przeszkolenia w zakresie legislacji Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-14
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
02-362 Warszawa
z dopiskiem: "89/DP/ZL/2025"