Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Programowania Badańw Departamencie Programowania, Koordynacji Badań i Rejestrów

00-925 Warszawa al. Niepodległości 208

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Współpracuje z jednostkami GUS i zainteresowanymi organami spoza GUS i koordynuje prace związane z przygotowaniem opisów badań, zestawów danych GUS i spoza GUS w określonej w programie badań dziedzinie statystyki, w celu terminowego przygotowania załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Pbssp.
  • Opracowuje zestawienia uwag zgłaszanych przez resorty, urzędy centralne i NBP i stanowisk uzyskanych na te uwagi w celu poinformowania autorów o możliwości ich uwzględnienia lub nie w Pbssp.
  • Opracowuje założenia, współpracuje z Centrum Informatyki Statystycznej i Departamentem Edukacji i Komunikacji (DK), w celu publikacji interaktywnej wersji programu badań na stronie internetowej GUS; powadzi szkolenia i warsztaty w celu poprawnego opracowania projektu PBSSP w systemie przeznaczonym do opracowywania PBSSP.
  • Analizuje, monitoruje i koordynuje prace jednostek autorskich związane z wprowadzaniem do programu badań uzupełnień, wynikających z uwag, ustaleń i zaleceń Komisji Programowej, Rady Statystyki oraz postanowień międzyresortowej konferencji uzgodnieniowej w celu zapewnienia poprawności zapisów w programie badań.
  • Doskonali tryb i sposób przygotowywania projektów rocznych zadań programowych statystyki publicznej w celu usprawnienia prac nad programem badań; przygotowuje założenia do szablonów podstawowych raportów, niezbędnych autorom metadanych oraz służącym udostępnianiu metadanych dla obszarów metadanych koordynowanych przez Wydział.
  • Analizuje akty prawne, krajowe i międzynarodowe oraz inne dokumenty w zakresie zadań należących do kompetencji Wydziału w celu ewentualnego zgłoszenia uwag.
  • Sporządza analizy ryzyka odnośnie postępu prac związanych z przygotowywaniem PBSSP w celu dotrzymywania terminów i jakości przekazywanego materiału oraz podejmowania działań naprawczych. Sporządza informacje o przebiegu prac związanych z opracowywaniem projektu PBSSP w celu przedstawienia Radzie Statystyki i Kierownictwu GUS.
  • Udziela wyjaśnień (pisemnie, telefonicznie, e-mail itp.) jednostkom współtworzącym program i użytkownikom informacji statystycznych.


Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Praca przy komputerze.

  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 7 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Wynagrodzenie brutto: 7 424 zł + dodatek stażowy.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
  • Umiejętność koordynacji i organizacji procesów statystycznych
  • Znajomość metod badawczych stosowanych w statystyce publicznej
  • Znajomość funkcjonowania struktur organizacyjnych statystyki publicznej
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Myślenie analityczne
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Znajomość etapów procesu legislacji
  • Umiejętność wyszukiwania i przetwarzania informacji
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata pracy w administracji państwowej lub samorządowej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego w pracy w administracji państwowej lub samorządowej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-25
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
    - w formie elektronicznej:
    na adres rekrutacja@stat.gov.pl
    lub poprzez e-doręczenia na skrzynkę AE:PL-77834-60292-CETTI-31
    lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na skrytkę: /y52d3bvq62/GUSpraca
    - w formie papierowej:
    w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
    lub wysyłając na adres:
    Główny Urząd Statystyczny
    Biuro Organizacji i Kadr
    al. Niepodległości 208
    00-925 Warszawa

    z dopiskiem: oferta nr 32/PR/2025

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    10/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi