Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Zarządzania Kryzysowego, Biuro Zarządzania Kryzysowego

00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Organizuje, prowadzi i koordynuje przygotowanie szkoleń i ćwiczeń krajowych i międzynarodowych z zakresu zarzadzania kryzysowego, reagowania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej, w tym we współpracy z instytucjami dydaktycznymi, w tym: analizuje obowiązujące przepisy oraz dokumenty z uwzględnieniem najważniejszych zagrożeń, skutków ich wystąpienia, możliwości reagowania, a także priorytetów w reagowaniu na poszczególne zagrożenia; bierze udział w seminariach przygotowujących do szkoleń i ćwiczeń krajowych i międzynarodowych; analizuje sprawozdania opracowane przez uczestników szkoleń i ćwiczeń; opracowuje sprawozdania z przebiegu szkoleń i ćwiczeń; aktualizuje ewidencje planowanych przedsięwzięć szkoleniowych w zakresie zarządzania i reagowania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej;
  • Opracowuje i aktualizuje plan zarządzania kryzysowego dla działu administracji rządowej transport oraz żegluga śródlądowa, w tym: analizuje dane zawarte w planie z uwzględnieniem obowiązujących przepisów i opracowań dotyczących zarządzania kryzysowego; przeprowadza wewnętrzne i zewnętrzne uzgodnienia resortowe; weryfikuje dane zgłaszane przez jednostki organizacyjne resortu oraz komórki organizacyjne Ministerstwa; opracowuje projekt planu i przeprowadza uzgodnienia wewnętrzne;
  • Pełni dyżury w ramach Zespołu Monitorowania Zagrożeń, w tym: informuje członków kierownictwa Ministerstwa o wystąpieniu zagrożeń oraz zaistnieniu sytuacji kryzysowych poprzez sporządzanie raportów; współdziała z podmiotami realizującymi zarządzanie kryzysowe i politykę informacyjną; przekazuje informacje o wystąpieniu zagrożeń oraz zaistnieniu sytuacji kryzysowej w działach administracji rządowej właściwych dla Ministra; gromadzi i przetwarza informacje dotyczące zagrożeń infrastruktury krytycznej w działach;
  • Uzgadnia plany zarządzania kryzysowego organów podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
  • Aktualizuje Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego, dotyczący kompetencji ministra właściwego do spraw transportu oraz ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej;
  • Uczestniczy w pracach związanych z aktualizacją Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego;
  • Opracowuje analizy i opinie oraz dokonuje oceny możliwości wystąpienia zagrożeń lub ich rozwoju, a także gromadzi informacje o zagrożeniach na potrzeby Ministra;
  • Bierze udział w organizowaniu systemu stałego dyżuru w Ministerstwie.


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


 


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)


 


Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams lub inny darmowy komunikator
możliwy do zainstalowania na telefonie)



Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.


UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.



Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Dostęp do informacji niejawnych lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym i aktów wykonawczych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Wiedza z zakresu opracowywania planów i dokumentów strategicznych w zakresie bezpieczeństwa lub zarządzania kryzysowego
  • Wiedza z zakresu przygotowywania i prowadzenia ćwiczeń zarządzania kryzysowego
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
    • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dostępu do informacji niejawnych lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-16
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa

    Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy BZK-40/24", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/04/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi