Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Biurze Komendanta Głównego

00-463 Warszawa Podchorążych 38

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Inicjowanie i przygotowywanie projektów decyzji i zarządzeń Komendanta Głównego będących w kompetencji Biura Komendanta Głównego, udział w procesie ich uzgadniania z komórkami organizacyjnymi KG PSP oraz ich rejestrowanie.
  • Koordynowanie działań administracyjno-organizacyjnych wspierających codzienne obowiązki Komendanta Głównego i Jego Zastępców oraz zarządzanie kalendarzem i organizacją spotkań Komendanta Głównego i Jego Zastępców, w tym koordynacja wyjazdów.
  • Koordynowanie pracy pracowników sekretariatu Komendanta Głównego i Jego Zastępców poprzez rozliczanie czasu pracy i służby, planowanie urlopów, dbałość o dobry wizerunek Komendanta Głównego PSP.
  • Współpraca z sekretariatami komórek organizacyjnych Komendy Głównej PSP oraz przygotowywanie grafików dyżurów do obsługi sekretariatu Komendanta Głównego i sekretariatu Zastępców w celu zapewnienia ciągłości pracy.
  • Koordynowanie doskonalenia zawodowego pracowników sekretariatu Komendanta Głównego i Jego Zastępców.
  • Zarządzanie fizycznym i elektronicznym obiegiem dokumentów i korespondencji.
  • Przygotowywanie pism i korespondencji w sprawach zleconych przez Komendanta Głównego i Jego Zastępców.
  • Nadzór nad terminową realizacją zadań wynikających z treści otrzymywanej korespondencji.


Warunki pracy

Komenda Główna PSP przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie na terenie kompleksu administracyjno-koszarowego, teren chroniony. Urząd usytuowany w dwóch budynkach. Jeden z nich dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, drugi zawiera bariery architektoniczne: brak podjazdu, ruchomej platformy do transportu wózka, windy, pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Proponowana praca w budynku administracyjno-biurowym w obiekcie przystosowanym dla osób niepełnosprawnych. Stanowiska pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i telefony. Praca administracyjno-biurowa, powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze. Praca w siedzibie Urzędu.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Na kopercie i liście motywacyjnym dopisz: główny specjalista BKG

  • Proponowane wynagrodzenie: mnożnik 3,0 kwoty bazowej ogłoszonej w ustawie budżetowej tj.  7885,62 zł brutto + dodatek za wysługę (od 5%-20%).

  • Wyniki poszczególnych etapów niniejszego naboru będą dostępne na stronie Komendy Głównej PSP w zakładce „Wyniki naborów” pod linkiem: https://www.gov.pl/web/kgpsp/praca-nabory.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym min. 3 lata doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku związanym z obsługą sekretariatu w jednostce organizacyjnej PSP, co najmniej dyrektora.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość struktury organizacyjnej PSP i KG PSP,
  • Znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej,
  • Znajomość ustawy o ochronie przeciwpożarowej
  • Znajomość zarządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej,
  • Znajomość obsługi elektronicznego systemu obiegu dokumentów przeznaczonego dla administracji publicznej,
  • Bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office,
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa o dostępie do informacji niejawnych o klauzuli poufne,
  • Kompetencje miękkie: umiejętność argumentowania proponowanych rozwiązań i pracy swojej oraz zespołu, komunikatywność, wysoka kultura osobista, umiejętność zarządzania zespołem.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie A2
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie: komunikacji, radzenia sobie ze stresem, zarządzania zespołem, zarządzania czasem
  • Kompetencje miękkie: asertywność, umiejętności redakcyjne, odporność na stres, kreatywność i elastyczność, umiejętność pracy w zespole, samodyscyplina, dobra organizacja pracy, pracowitość i chęć rozwoju, logiczne myślenie.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa o dostępie do informacji niejawnych o klauzuli poufne,
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadane przeszkolenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-02
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
    Biuro Kadr
    ul. Podchorążych 38
    00-463 Warszawa

    Istnieje możliwość osobistego złożenia dokumentów w siedzibie Urzędu przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie, w Kancelarii Ogólnej, w godzinach pracy: 8.15 do 16.15. lub przesłania w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP, wykorzystując formularz „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Przy wyszukiwaniu urzędu należy wpisać: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej.
    Na kopercie i liście motywacyjnym proszę dopisać: główny specjalista BKG

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi