Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sportu i Turystyki w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw kontroli w Wydziale Kontroli w Departamencie Kontroli

00-082 Warszawa ul. Senatorska 14

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Programuje i przeprowadza czynności kontrolne oraz dokumentuje wyniki kontroli, w tym w szczególności: wszechstronnie, za pomocą różnorodnych metod, analizuje problemy; prowadzi czynności kontrolne tj. ustala stan faktyczny poprzez gromadzenie i weryfikowanie dowodów kontroli, prowadzi akta kontroli, w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości o charakterze systemowym lub jednostkowym, ustala ich zakres, przyczyny, skutki oraz osoby za nie odpowiedzialne, formułuje oceny i adekwatnie je uzasadnia oraz przedstawia rekomendacje; przedstawia wyniki kontroli w dokumencie pokontrolnym, spełniającym wymogi przepisów i standardów.
  • Monitoruje realizację zaleceń i wniosków pokontrolnych przez jednostki kontrolowane, dokonuje okresowej oceny ich wdrożenia oraz przedstawia propozycje udoskonaleń.
  • Przeprowadza kontrole wewnętrzne w Ministerstwie, kontrole jednostek w stosunku do których Minister uzyskał uprawnienia kontrolne na podstawie przepisów odrębnych oraz bierze udział w kontrolach koordynowanych przez KPRM.
  • Identyfikuje obszary potencjalnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu jednostek, wobec których Minister posiada uprawnienia kontrolne.
  • Sporządza zawiadomienia do właściwych organów o naruszeniu prawa, w tym dyscypliny finansów publicznych.
  • Sporządza projekty sprawozdań i innych informacji o działalności kontrolnej Ministerstwa i wynikach przeprowadzonych kontroli, kierowane do Ministra, Prezesa Rady Ministrów lub innych podmiotów oraz projekty odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej z zakresu działania departamentu.
  • Prawidłowo i terminowo archiwizuje akta kontroli.


Warunki pracy


  • praca w terenie,

  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,

  • zagrożenie korupcją,

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


Budynek ul. Senatorska 14



  • budynek Pałac Blanka. Budynek jednopiętrowy, bez podjazdu dla wózków inwalidzkich.
    Na wyposażeniu budynku znajduje się transporter gąsiennicowy typu T09 „ROBY” przeznaczony do transportu po schodach osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim;  

  • ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich pomiędzy piętrami, konieczna asysta innego pracownika/opiekuna;

  • udogodnienia dla osób niewidomych: przy wejściu głównym terminal z informacją o obiekcie który zawiera: wypukły plan obiektu (tyflograficzny), system nagłaśniający odczytujący komunikaty, podpisy poszczególnych elementów panelu – brajlowskie, budynek znajduje się w bazie obiektów z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych,  poprzez aplikację YourWay;

  • przy wejściu głównym po lewej stronie na pierwszym stopniu, znajduje się słupek z przyciskiem wzywającym dla osób z niepełnosprawnością ruchową;

  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Sportu i Turystyki na dystansie od 100 do 1000 m (4-15 min);

  • udogodnienia dla rowerzystów – parking, prysznic.


Budynek ul. Senatorska 12



  • budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. Na wyposażeniu budynku znajduje się transporter gąsiennicowy typu T09 „ROBY” przeznaczony do transportu
    po schodach osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim; 

  • pomieszczenia służbowe usytuowane na 1 i 2 piętrze budynku – możliwość wjazdu windą;

  • na piętrach udogodnienia dla osób niewidomych: przy wejściu terminal z informacją o obiekcie który zawiera: wypukły plan obiektu (tyflograficzny), system nagłaśniający odczytujący komunikaty, podpisy poszczególnych elementów panelu – brajlowskie, budynek znajduje się, w bazie obiektów z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych,  poprzez aplikację YourWay;

  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Sportu i Turystyki na dystansie od 100 do 1000 m (4-15 min).


Budynek ul. Marszałkowska 142



  • budynek Centrum Królewska. Budynek 14-kondygnacyjny;

  • pomieszczenia służbowe usytuowane na 2 piętrze budynku – wjazd/zjazd windy;

  • nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy;

  • swobodny dostęp do obiektu oraz na piętro 2 dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim; 

  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niedosłyszącym oraz głuchoniemym;

  • praca w pokoju wieloosobowym;

  • praca przy komputerze oraz przy użyciu urządzeń biurowych, np.: kserokopiarka, skaner, niszczarka;

  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Sportu i Turystyki na dystansie od 100 do 1000 m (4-15 min);

  • udogodnienia dla rowerzystów – parking i szatnie. 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Ważne uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:



  • CV i  list motywacyjny  muszą być własnoręcznie podpisane.

  • Składane oświadczenia muszą być opatrzone bieżącą datą oraz własnoręcznym podpisem. Wzory oświadczeń  obowiązujące przy naborach do pracy w Ministerstwie Sportu i Turystyki dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/sport/pliki-do-pobrania

  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane: CV, list motywacyjny i oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.

  • Dokumentami potwierdzającymi długość doświadczenia zawodowego / stażu pracy są dokumenty jednoznacznie potwierdzające zamknięty okres świadczenia pracy: świadectwa pracy,  zaświadczenia o zatrudnieniu. Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.

  • Dokumentami potwierdzającymi charakter wykonywanej pracy są zakresy obowiązków/czynności, opisy stanowisk pracy.

  • Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia do urzędu.

  • Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (decyduje data wpływu oferty do urzędu/wpływu na skrzynkę mailową) nie będą rozpatrywane.

  • Po upływie terminu składania ofert pracy, kandydatki/kandydaci nie mogą ich uzupełnić.

  • W przypadku przesłania dokumentów za pośrednictwem ePUAP wiadomość musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym zweryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub zaufanym profilem.

  • Kandydatki/kandydaci którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektroniczej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.

  • Do stanowiska mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2023 r., poz. 1090).



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej lub w obszarze kontroli (audytów) albo powyżej 1 roku w nadzorowaniu lub koordynowaniu kontroli (audytów)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Wiedza z zakresu organizacji i funkcjonowania administracji rządowej.
  • Wiedza z zakresu kontroli w administracji rządowej, finansów publicznych, rachunkowości, zamówień publicznych, dyscypliny finansów publicznych, służby cywilnej, dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych, Kpa.
  • Wiedza z zakresu krajowych i międzynarodowych standardów kontroli/audytu oraz terminologii z dziedziny kontroli instytucjonalnej i audytu wewnętrznego.
  • Kompetencje miękkie: myślenie analityczne, skuteczna komunikacja werbalna i pisemna, organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów, radzenie sobie ze stresem i presją czasu, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, umiejętność współpracy.
  • Inne kompetencje: kierowanie się etyką zawodową, wysoka kultura osobista, wysoka motywacja i zaangażowanie w wykonywane zadania, ciągłe doskonalenie zawodowe.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne".
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Aplikacja kontrolerska NIK.
  • Uprawnienia biegłego rewidenta lub głównego księgowego lub samodzielnego księgowego.
  • Uprawnienia do wykonywania zadań audytora wewnętrznego, określone w przepisach ustawy o finansach publicznych.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • CV (podpisane odręcznie).
  • List motywacyjny (podpisany odręcznie).
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w administracji publicznej lub w obszarze kontroli (audytów) albo powyżej 1 roku w nadzorowaniu lub koordynowaniu kontroli /audytów (dokumentami potwierdzającymi długość posiadanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy są dokumenty potwierdzające zamknięty okres zatrudnienia: zaświadczenia o zatrudnieniu, świadectwa pracy; dokumentami potwierdzającymi charakter/obszar posiadanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy są: zakresy obowiązków/czynności, opisy stanowisk pracy).
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B1 lub oświadczenie kandydata w tym zakresie.
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgodny na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych.
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatów/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Wzory oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/sport/pliki-do-pobrania.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia aplikacji kontrolerskiej NIK.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania uprawnień biegłego rewidenta lub głównego księgowego lub samodzielnego księgowego.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania zadań audytora wewnętrznego, określonych w przepisach ustawy o finansach publicznych.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-09-29
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Sportu i Turystyki
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Senatorska 14
    00-082 Warszawa
    lub składając osobiście w Kancelarii z dopiskiem: DK/3/2023 (GS)

    Zachęcamy do składania dokumentów w wersji elektronicznej w formie skanu na adres: nabory@msit.gov.pl. W temacie wiadomości i w liście motywacyjnym proszę dodać wyraźny dopisek: DK/3/2023 (GS).

    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.

    Prosimy o zapoznanie się z ważnymi uwagami dotyczącymi wymaganych dokumentów i oświadczeń.


    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    14/09/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi