Opis stanowiska pracy


Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw parametrów regulacji i planów rozwoju w Departamencie Rynków Energii Elektrycznej i Ciepła

02-222 Warszawa Al. Jerozolimskie 181

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przeprowadza analizy porównawcze działalności przedsiębiorstw regulowanych w tym: sporządza projekcje finansowe, analizuje rynek kapitałowy oraz działania innych regulatorów, a także uczestniczy w opracowywaniu modeli ekonometrycznych
  • uczestniczy w przygotowaniu założeń do kalkulacji taryf operatorów systemów dystrybucyjnych oraz prowadzi postępowania administracyjne w zakresie taryfowania przedsiębiorstw energetycznych
  • prowadzi postępowania związane z procesem uzgadniania projektów planów rozwoju (i ich aktualizacji) przedsiębiorstw elektroenergetycznych w zakresie zaspokojenia obecnego i przyszłego zapotrzebowania na energię elektryczną
  • tworzy, aktualizuje i przeprowadza przekrojowe analizy w zakresie wzrostów płatności odbiorców energii elektrycznej wynikających z taryf operatorów systemów dystrybucyjnych oraz opracowuje standardy sprawozdawczości przedsiębiorstw energetycznych
  • opracowuje, a następnie aktualizuje projekt wytycznych i zaleceń zapewniających jednolite formy planów rozwoju oraz sprawozdań z realizacji tych planów oraz analizuje składane corocznie przez przedsiębiorstwa energetyczne zajmujące się dystrybucją energii, sprawozdania z realizacji planów rozwoju
  • prowadzi bieżącą kontrolę stosowania taryf dla energii elektrycznej przez operatorów systemów elektroenergetycznych
  • przygotowuje projekty odpowiedzi na pisma przedsiębiorstw i odbiorców energii elektrycznej mające związek z procesem regulacji
  • przygotowuje stanowiska, opinie i rekomendacje, w ramach prowadzonej przez Prezesa URE współpracy międzynarodowej oraz uczestniczy w pracach grup roboczych i zespołów zadaniowych w ramach tej współpracy


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: obiekt przy Alejach Jerozolimskich 181 jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku, drzwi wewnętrznych, wind oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się przy użyciu wózka inwalidzkiego. Pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Pomieszczenia Urzędu zlokalizowane są na I, II, IV i V piętrze budynku.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:



  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert

  • Zadanie symulacyjne/próbki pracy

  • Sprawdzian wiedzy (ustny)

  • Rozmowa kwalifikacyjna w formie wywiadu ustrukturyzowanego


Istnieje możliwość zgłoszenia szczególnych potrzeb, jakie kandydat/kandydatka posiada w procesie rekrutacji, e-mailem: rekrutacja@ure.gov.pl lub telefonicznie 22 487 56 76.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze energetycznym lub jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze analiz ekonomicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość prawa energetycznego w szczególności w zakresie dotyczącym taryfowania oraz planów rozwoju przedsiębiorstw elektroenergetycznych
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość specyfiki rynku energii elektrycznej, w szczególności w zakresie rodzaju przedsiębiorstw energetycznych podlegających regulacji
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawnych oraz ich stosowania w praktyce
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
  • Umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność pracy z trudnym klientem
  • Umiejętność obsługi pakietu MS Office, w szczególności MS Excel
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność przeprowadzania analiz ekonomicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
  • Oświadczenie o znajomości treści ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2022 r., poz. 1110)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-04-06
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Regulacji Energetyki
    Biuro Dyrektora Generalnego – Wydział Kadr i Szkoleń
    Aleje Jerozolimskie 181
    02-222 Warszawa

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/03/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi