Opis stanowiska pracy
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacyjno-prawnych w Wydziale Prawnym w Departamencie Bezpieczeństwa Narodowego 00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Analizuje i opiniuje obowiązujące i projektowane akty normatywne i inne dokumenty rządowe dotyczące bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego Rzeczypospolitej Polskiej, bezpieczeństwa międzynarodowego, służb specjalnych i pozostałych służb mundurowych, zapobiegania i zwalczania terroryzmu i korupcji, ochrony informacji niejawnych, jak również innych spraw wynikających z właściwości Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego.
- Koordynuje proces legislacyjny projektów aktów normatywnych w zakresie właściwości Ministra–Członka Rady Ministrów–Koordynatora Służb Specjalnych, w tym prowadzi na potrzeby Ministra–Członka Rady Ministrów–Koordynatora Służb Specjalnych oraz Dyrektora Departamentu monitoring realizacji kluczowych projektów legislacyjnych i innych projektów dokumentów.
- Uczestniczy w przygotowywaniu projektów decyzji administracyjnych, upoważnień, opinii prawnych oraz innych dokumentów zawierających stanowisko prawne Ministra–Członka Rady Ministrów–Koordynatora Służb Specjalnych oraz Dyrektora Departamentu.
- Bierze udział w grupach roboczych, zespołach międzyresortowych do spraw opracowywania projektów aktów normatywnych, konferencjach uzgodnieniowych i posiedzeniach komisji prawniczych oraz komisji sejmowych i senackich, w szczególności rozpatrujących projekty dotyczące służb specjalnych.
- Opiniuje pod względem prawnym podejmowane albo planowane działania lub czynności wynikające z właściwości Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego.
- Wykonuje inne zadania zlecone przez Ministra–Członka Rady Ministrów –Koordynatora Służb Specjalnych, Dyrektora Departamentu, jego Zastępcę oraz Naczelnika Wydziału, w zakresie przez nich określonym, będącym we właściwości stanowiska pracy.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy al. Szucha 14. Opis budynku można znaleźć pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub które są wskazane jako dodatkowe.
Jeżeli ofertę składasz elektronicznie, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane:
- własnoręcznie i przesłane w formie skanów/zdjęć (poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej) lub
- podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.
Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:
https://www.gov.pl/attachment/a735103a-73c4-4b82-8466-56ce6da33563
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj: https://www.gov.pl/web/premier/nabory-w-sluzbie-cywilnej
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.
Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret" wydane przez ABW lub SKW lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego.
- Wiedza z zakresu: przepisów ustaw: o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, o ochronie informacji niejawnych, oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, o Radzie Ministrów, o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, rządowej procedury legislacyjnej (Regulamin pracy Rady Ministrów) zasad tworzenia projektów aktów normatywnych (Zasady techniki prawodawczej), zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
- Posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, współpraca.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub legislacji.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
- Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- Wiedza z zakresu procedur prawotwórczych zawartych w Regulaminach Sejmu i Senatu.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia (w przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, załącz kopię potwierdzenia uzyskania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub kopię nostryfikacji dyplomu lub tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego).
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.).
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret" wydanego przez ABW lub SKW lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.).Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka obcego na wymaganym poziomie.Dokumenty potwierdzające przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych.Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.Dokumenty należy złożyć do: 2022-12-12
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
1. Wysyłając na adres:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
2. Składając osobiście:
Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).
3. Aplikując przez ePUAP lub na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
Na kopercie/w tytule maila dopisz: BIP: 111346, DBN16/21