Opis stanowiska pracy


Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw budżetu i środków zagranicznych (inne środki, FRONTEX) w Wydziale Środków Zagranicznych Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej

02-514 Warszawa Al. Niepodległości 100

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • uczestniczy w pracach związanych z zabezpieczaniem/rozliczaniem środków budżetowych przeznaczonych na realizację projektów stanowiących Perspektywę Finansową UE, budżetu środków europejskich, obsługą środków budżetu państwa przeznaczonych na prefinansowanie, współfinansowanie współpracy Straży Granicznej z Europejską Strażą Graniczną i Przybrzeżną – FRONTEX celem zapewnienia płynności finansowej projektu i wdrożenia rozwiązań systemowych beneficjenta, dających podstawę osiągniecia zakładanych celów,
  • negocjuje w trakcie prac bilateralnych Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej stawki ryczałtowej celem opracowania i późniejszego rozliczania rocznych budżetów współpracy, uczestniczy w pracach grup roboczych celem wypracowania wspólnego stanowiska w zakresie procedur finansowych (planistycznych, sprawozdawczych, kryteriów kwalifikowalności),
  • tworzy projekty procedur, wytycznych, opiniuje projekty wewnętrzne uregulowań prawno – organizacyjnych Straży Granicznej, resortu Spraw Wewnętrznych i Administracji, projekty aktów prawnych, inne dokumenty związane z obszarem absorpcji środków Unii Europejskiej, budżetu środków europejskich celem zapewnienia jednolitego, terminowego i zgodnego z kryteriami kwalifikowalności trybu realizacji zadań,
  • sporządza jednostkowe i zbiorcze rozliczenia finansowe działań Straży Granicznej realizowanych we współpracy z Europejską Strażą Graniczną i Przybrzeżną, finansowanych ze środków Unii Europejskiej, budżetu środków europejskich celem weryfikacji kwalifikowalności wydatków, wykorzystania danych w czynnościach planowania wieloletniego i rocznego, sprawozdawczych i kontrolnych,
  • koordynuje zadania komórek organizacyjnych KGSG, jednostek organizacyjnych SG w zakresie wynikającym z obsługi środków zagranicznych celem jednolitej i terminowej realizacji zadań,
  • tworzy i prowadzi zbiory danych umożliwiające systematyzowanie informacji o dostępnych, wydatkowanych środkach zagranicznych w sposób umożliwiający szczegółową identyfikacje poniesionych wydatków, zgodnie z wymogami instytucji nadrzędnych i systemami sprawozdawczymi,
  • opiniuje wnioski o zmianę planu wydatków budżetowych (również w ujęciu budżetu zadaniowego) komórek organizacyjnych KGSG, jednostek organizacyjnych SG realizujących projekty finansowane z udziałem środków Unii Europejskiej/budżetu środków europejskich celem zabezpieczenia płynności finansowej projektów, osiągnięcia rezultatów projektu zgodnie z kryteriami kwalifikowalności,
  • sporządza informacje, pisemne wyjaśnienia wymagane przez organy kontrolne, audytowe, misje monitorujące (np. Komisji Europejskiej, Najwyższej Izby Kontroli, Urzędu Kontroli Skarbowej, służb audytowych/kontrolnych) celem wywiązania się z zadań zleconych przez instytucje audytujące/kontrolujące zgodnie z wytycznymi projektowymi.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


·      praca samodzielna biurowo-administracyjna,


·      praca w siedzibie urzędu.


Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy:


·      praca w pomieszczeniu biurowym,


·      praca w godzinach: 8:15 – 16:15,


·      stanowisko pracy głównego specjalisty zlokalizowane jest na I piętrze  budynku,


·      dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,


·       budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych - wyposażony jest w windę, sanitariaty
na parterze i poddaszu budynku dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych,


·      brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,


·      praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,


·      praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,


obsługa urządzeń biurowych (komputer, drukarka, kserokopiarka, faks, niszczarka, skaner).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

UWAGA!


LIST MOTYWACYJNY, ŻYCIORYS (CV) ORAZ WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.


Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.


W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.



  • Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie:http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html


Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
- świadectwa pracy/służby,
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach   umów cywilnoprawnych,


-zaswiadczenie o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie, referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,


-zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.



  • Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 3790 zł netto + dodatek za wysługę lat

  • Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie urzędu lub listownie,

  • Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) dokumentów i oświadczeń,

  • Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej,

  • Przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów, oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone,

  • Wzory wymaganych oświadczeń znajdują się na stronie:http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html

  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe profilowane ekonomia lub administracja

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w obszarze współpracy z instytucjami unijnymi, realizacji projektów finansowanych z udziałem środków zagranicznych, pracy w zespole.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego, poziom bardzo dobry w mowie i piśmie
  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
  • Znajomość przepisów z zakresu gospodarki finansami publicznymi
  • Umiejętność obsługi programów komputerowych (MS Office) i urządzeń peryferyjnych
  • Znajomość funkcjonowania UE
  • Komunikatywność, asertywność
  • Działanie w sytuacjach stresowych
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność negocjacji
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopie świadectw pracy, zaświadczeń, referencji, zakresów obowiązków, zaświadczenie o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających posiadanie wymagane niezbędne doświadczenie, znajomość języków obcych
    • Kopie dokumentów potwierdzających przydatne dodatkowe kwalifikacje i doświadczenie zawodowe lub uprawnienia
    • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-08-18
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Biuro Kadr i Szkolenia
    Komendy Głównej Straży Granicznej
    Al. Niepodległości 100
    02-514 Warszawa
    z dopiskiem: „oferta pracy – główny specjalista WŚZ BF KGSG oraz numer ogłoszenia”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/08/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi