Opis stanowiska pracy


Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw wykonywania zadań organu właściwego do spraw cyberbezpieczeństwa w zakresie nadzoru nad Krajowym Systemem Cyberbezpieczeństwa w Wydziale Funkcjonowania Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa w Departamencie Cyberbezpieczeństwa

00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi bieżącą analizę podmiotów w sektorze infrastruktury cyfrowej w celu uznania ich za operatora usługi kluczowej lub niespełnienia warunków kwalifikujących jako operatora usługi kluczowej
  • Sprawuje nadzór w zakresie stosowania przepisów ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa w stosunku do dostawców usług cyfrowych
  • Monitoruje stosowanie przepisów ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa przez operatorów usług kluczowych w sektorze infrastruktura cyfrowa, dostawców usług cyfrowych oraz prowadzi kontrole operatorów usług kluczowych w sektorze infrastruktura cyfrowa, dostawców usług cyfrowych
  • Wydaje decyzje administracyjne w celu uznania podmiotu za operatora usługi kluczowej albo decyzje stwierdzające wygaśnięcie decyzji o uznaniu podmiotu za operatora usługi kluczowej w sektorze infrastruktura cyfrowa
  • Koordynuje proces wdrażania działań określonych w Strategii Cyberbezpieczeństwa RP na lata 2019-2024
  • Wzywa na wniosek Zespołów Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego CSIRT NASK, CSIRT GOV lub CSIRT MON operatorów usług kluczowych w sektorze infrastruktura cyfrowa, dostawców usług cyfrowych do usunięcia w wyznaczonym terminie podatności, które doprowadziły lub mogły doprowadzić do incydentu poważnego, istotnego lub krytycznego
  • Współuczestniczy w ćwiczeniach w zakresie cyberbezpieczeństwa organizowanych w RP i UE dotyczących operatorów usług kluczowych i organów właściwych
  • Współpracuje w uzasadnionych przypadkach z organami ścigania i organami właściwymi do spraw ochrony danych osobowych
  • Opracowuje wkłady do odpowiedzi na interpelacje poselskie oraz zapytania o informację publiczną w zakresie organu właściwego do spraw cyberbezpieczeństwa dla sektora infrastruktura cyfrowa oraz organu właściwego dla dostawców usług cyfrowych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


-      statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


-      dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na stanowisku wiąże się z krajowymi i zagranicznymi wyjazdami służbowymi, częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz permanentną obsługą klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach. Ponadto stanowisko jest zagrożone korpucją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub które są wskazane jako dodatkowe.


Jeżeli ofertę składasz elektronicznie, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane:


-      własnoręcznie i przesłane w formie skanów/zdjęć (poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej) lub


-      podpisem elektronicznym kwalifikowanym.


Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.


Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.


Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:


https://www.gov.pl/attachment/a735103a-73c4-4b82-8466-56ce6da33563


Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj: https://www.gov.pl/web/premier/nabory-w-sluzbie-cywilnej


Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.


Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego; ustawy o: krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (oraz 8 rozporządzeń wykonawczych), o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Prawo przedsiębiorców
  • Znajomość: Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1148 z dnia 6 lipca 2016 r. w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych na terytorium Unii, krajowych i międzynarodowych zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz polityki krajowej i europejskiej w tym zakresie; e-administracji; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w cyberbezpieczeństwa lub kontroli lub nadzoru lub audytu
  • Znajomość język angielskiego na poziomie B2
  • Przeszkolenie w zakresie cyberbezpieczeństwa


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia (w przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, załącz kopię potwierdzenia uzyskania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub kopię nostryfikacji dyplomu lub tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
  • Kopia dokumentu potwierdzająca znajomość języka obcego na poziomie B1
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia (w przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, załącz kopię potwierdzenia uzyskania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub kopię nostryfikacji dyplomu lub tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (na przykład w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie przeszkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-07-18
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Miejsce składania dokumentów:
    1. Wysyłając na adres:
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
    Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
    2. Składając osobiście:
    Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).
    3. Aplikując przez ePUAP lub na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.
    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
    Na kopercie/w tytule maila dopisz: BIP:101702, BKRZ.WRZK.2100.32.5.124.2022.UD .

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/06/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi