Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale do spraw Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach w zakresie Inwestycji Liniowych w Departamencie Ocen Oddziaływania na Środowisko

00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przygotowuje projekty rozstrzygnięć administracyjnych w postępowaniach administracyjnych w trybie odwoławczym i w trybach nadzwyczajnych, w postępowaniach egzekucyjnych w administracji w sprawach dotyczących decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w tym dla przedsięwzięć planowanych do realizacji przy wsparciu funduszy pomocowych Unii Europejskiej);
  • udziela wyjaśnień organom administracji publicznej i innym zainteresowanym podmiotom (w tym posłom i senatorom) w celu zapoznania ich ze stanowiskiem Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz resortu środowiska w zakresie interpretacji i stosowania obowiązujących przepisów prawa dotyczących ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, w tym dla przedsięwzięć planowanych do realizacji przy wsparciu funduszy pomocowych Unii Europejskiej
  • ocenia prawidłowość postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prowadzonych przez organy inne niż RDOŚ, a w uzasadnionych przypadkach przygotowuje odpowiednie wystąpienie mające na celu zainicjowanie postępowania nadzorczego (najczęściej w sprawie stwierdzenia nieważności) względem analizowanych decyzji;
  • przygotowuje projekty wyjaśnień dla Komisji Europejskiej w celu udzielenia odpowiedzi na zarzuty o naruszenie prawa wspólnotowego lub inne zapytania Komisji Europejskiej
  • przygotowuje pisma procesowe do Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wojewódzkich sądów administracyjnych, w tym dla przedsięwzięć planowanych do realizacji przy wsparciu funduszy pomocowych Unii Europejskiej. Reprezentuje GDOŚ w toczących się przed sądami administracyjnymi postępowaniach;
  • współpracuje z komórkami organizacyjnymi GDOŚ, RDOŚ, Ministerstwa Środowiska oraz innymi resortami;
  • realizując działania nadzorcze bierze udział w kontroli w zakresie poprawności przeprowadzanych przez regionalnych dyrektorów ochrony środowiska postępowań dotyczących decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz przygotowuje projekt wystąpienia pokontrolnego i zaleceń pokontrolnych;
  • reprezentuje Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na zewnątrz Urzędu, na konferencjach i spotkaniach z inwestorami, jak również z przedstawicielami urzędów.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.


Realizacja zadań wiąże się z:



  • krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi,

  • zagrożeniem korupcją

  • częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.


Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.


W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

  • W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen. Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

  • Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).

  • Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do urzędu.

  • Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe z obszaru nauk: przyrodniczych /rolniczych, leśnych i weterynaryjnych w dziedzinie nauk rolniczych nauk leśnych/ ścisłych w dyscyplinie ochrona środowiska/ technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie ocen oddziaływania na środowisko

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)
  • Bardzo dobra znajomość prawa materialnego związanego z ocenami oddziaływania na środowisko
  • Bardzo dobra znajomość przepisów dotyczących postępowania administracyjnego i postępowania przed sądami administracyjnymi
  • Bardzo dobra znajomość zagadnień dotyczących ochrony środowiska
  • Umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność skutecznego komunikowania się
  • Umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
  • Umiejętność pracy zespołowej
  • Umiejętność obsługi programów pakietu Ms Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zagadnień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko oraz procedur administracyjnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-01-27
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.

    Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
    Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    ul. Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa
    z dopiskiem:
    "Główny Specjalista DOOŚ-2/2022"

    Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen

    Link do aplikowania online:
    https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=44f9cb2ae7b44c18852c3fb8e18e2224

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/01/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi