Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw bezpieczeństwa osobowego oraz zniesienia i zmiany klauzul tajności w Wydziale Ochrony Informacji Niejawnych
w Departamencie Bezpieczeństwa 02-591 Warszawa Ul. Stefana Batorego 5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi sprawy w ramach procedury zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec pracowników zatrudnionych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Prowadzi sprawy związane z wszczynaniem poszerzonych postępowań sprawdzających wobec pracowników i funkcjonariuszy zatrudnionych albo pełniących służbę w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Prowadzi sprawy związane ze zniesieniem i zmianą klauzul tajności oraz związanych z udostępnianiem informacji niejawnych uprawnionym podmiotom.
- Przekazuje do ewidencji Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego dane osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie zwykłych postępowań sprawdzających.
- Prowadzi aktualny wykaz osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.
- Prowadzi lub bierze udział w kontrolach w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w tym zgodności przechowywanych materiałów niejawnych z ich ewidencją oraz prawidłowości prowadzonej ewidencji i obiegu materiałów niejawnych.
- Przygotowuje projekty upoważnień i zgód na udostępnienie informacji niejawnych dla pracowników i funkcjonariuszy zatrudnionych albo pełniących służbę w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Monitoruje terminy ważności i rodzaju poświadczeń bezpieczeństwa upoważniających do dostępu do informacji niejawnych krajowych i międzynarodowych.
Warunki pracy Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,
Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- ryzyko kontaktu z florą mikrobiologiczną podczas pracy z materiałami wypożyczonymi z archiwum.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.
- Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.
- Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
- Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
- Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
- Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JESLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
- Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.
- Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.
- Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych:
https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie
oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe w zakresie: prawo lub administracja
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony informacji niejawnych
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Znajomość przepisów: ustawy o ochronie informacji niejawnych i aktów wykonawczych, RODO, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o szczególnych formach sprawowania nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks karny oraz przepisów z zakresu kontroli wewnętrznej
- Umiejętność myślenia analitycznego, orientacja na klienta oraz umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
- Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
- Posiadanie poświadczeń bezpieczeństwa uprawniających do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulami „ściśle tajne”, „NATO SECRET”, „SECRET UE/ EU SECRET”, „ESA SECRET” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie w zakresie ochrony danych osobowych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
- Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego w zakresie: prawo lub administracja – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony informacji niejawnych), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych
- Oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach „ściśle tajne”, „NATO SECRET”, „SECRET UE/ EU SECRET”, „ESA SECRET” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności) lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”, „NATO SECRET”, „SECRET UE/ EU SECRET”, „ESA SECRET”
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia w zakresie ochrony danych osobowychDokumenty należy złożyć do: 2021-11-05
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
ul. Stefana Batorego 5,
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: np. DBI-WOIN – główny specjalista
Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00
Aplikacje można składać także przez ePUAP
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze