Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Rejestru TERYT w Departamencie Standardów i Rejestrów


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Dokonuje kontroli kompletności: danych w systemie NOBC, (w tym powiązań systemu pod względem logicznym i spójności z katalogami wspomagającymi), pokrycia całego terytorium kraju siecią rejonów statystycznych i obwodów spisowych oraz spójności granic tych jednostek z granicami jednostek zasadniczego podziału terytorialnego kraju, obrębów ewidencyjnych, jednostek urbanistycznych i zasięgu miejscowości; zatwierdza system informatyczny NOBC/BREC po każdym kwartale i na stan 1 stycznia danego roku, w celu utrzymania aktualności i stałego podnoszenia jakości systemów
  • Opracowuje wytyczne dla urzędów statystycznych odnośnie prowadzenia i aktualizacji bazy danych systemu identyfikacji adresowej ulic, nieruchomości, budynków i mieszkań NOBC oraz prowadzenia podziału kraju na rejony statystyczne i obwody spisowe BREC; prowadzi szkolenia z zakresu systemów NOBC i BREC; sprawuje nadzór merytoryczny i kontroluje prace wykonywane w us-ach, w celu zapewnienia jednolitego sposobu prowadzenia tych prac w kraju
  • Przygotowuje metodologię prowadzenia i aktualizacji: systemu identyfikacji adresowej ulic, nieruchomości budynków i mieszkań NOBC (ustala i doskonali źródła zasilania systemu) oraz podziału kraju na rejony statystyczne i obwody spisowe BREC (w tym zasady numeracji rejonów statystycznych i obwodów spisowych), w celu zapewnienia jednoznacznej identyfikacji budynków, mieszkań i jednostek podziału statystycznego
  • Opracowuje szczegółowy harmonogram dla urzędów statystycznych i CIS do aktualizacji systemów NOBC i BREC, a także przygotowuje inne pisma regulujące bieżące sprawy prowadzenia tych systemów, w celu terminowej realizacji prac aktualizacyjnych
  • Współpracuje przy opracowywaniu założeń do prowadzenia, aktualizacji i kontroli systemu informatycznego identyfikacji adresowej ulic, nieruchomości budynków i mieszkań NOBC i rejonów statystycznych i obwodów spisowych BREC oraz współpracuje w tym zakresie z projektantami systemu informatycznego, w celu stałego podnoszenia jakości tych systemów
  • Współpracuje z organizatorami badań statystycznych i spisów powszechnych przy identyfikacji budynków i mieszkań w badaniach oraz przy opracowaniu zasad i założeń organizacyjnych do przygotowania wykazów mieszkań i budynków w celu zapewnienia dokumentacji wyjściowej do badań i spisów
  • Dokonuje analizy rejestrów i ewidencji administracji publicznej pod kątem wykorzystania ich zasobów informacyjnych do aktualizacji systemu NOBC oraz współpracuje z innymi organami administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego w zakresie pozyskiwania tych informacji do aktualizacji systemu i w celu zapewnienia jego aktualności i kompletności
  • Współpracuje z komórką GUS odpowiedzialną za prowadzenie przestrzennych baz adresowych GeoBREC, GeoNOBC w technologii GIS, w celu zapewnienia map numerycznych dla rejestru TERYT


Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Praca przy komputerze.

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza  administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.

  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/

  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695).

  • Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 54/SR/2021.
     


Wynagrodzenie brutto: 4 063 zł + dodatek stażowy.


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata w administracji publicznej
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość podstaw prawnych rejestru podziału terytorialnego TERYT
  • Znajomość struktury terytorialnej państwa oraz innych podziałów specjalnych stosowanych w innych rejestrach
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja pisemna
  • Komunikacja interpersonalna
  • Współpraca
  • Myślenie analityczne
  • Kreatywność
  • Orientacja na klienta/interesanta
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: wyższe magisterskie o kierunku: geodezja i kartografia lub geografia lub gospodarka przestrzenna lub pokrewne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym A2
  • Umiejętność prowadzenia szkoleń
  • Umiejętność przygotowania prezentacji i prowadzenia wystąpień
  • Doświadczenia zawodowe: 1 rok w pracy przy prowadzeniu rejestrów urzędowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w administracji publicznej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego magisterskiego o kierunku: geodezja i kartografia lub geografia lub gospodarka przestrzenna lub pokrewne
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym A2
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 1 roku pracy przy prowadzeniu systemów informatycznych lub rejestrów urzędowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-04-30
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    W związku z trudną sytuacją związaną z epidemią, dokumenty można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl
    z dopiskiem : oferta nr 54/SR/2021

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    16/04/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi