Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Miar w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw dochodów budżetowych w Biurze Zarządzania Finansami


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • oblicza i odprowadza dochody GUM do Ministerstwa Finansów
  • prowadzi rejestr sprzedaży VAT, sporządza comiesięczne deklaracje dla podatku od towarów i usług oraz informacje podsumowujące o dokonanych wewnątrz wspólnotowych dostaw/nabycia towarów, sporządza przelewy podatku do urzędu skarbowego
  • kontroluje pod względem formalno-rachunkowym oraz dekretuje wszystkie dokumenty księgowe na właściwe rodzaje i paragrafy klasyfikacji budżetowej
  • księguje dowody księgowe na kontach syntetycznych i analitycznych
  • uzgadnia zapisy na kontach syntetycznych i analitycznych
  • codziennie rozlicza wpłaty dokonane przez kontrahentów Urzędu i kontaktuje się z nimi
  • wystawia i ewidencjonuje noty odsetkowe
  • bierze udział w doskonaleniu procedur oraz przedstawia propozycje modyfikacji już istniejących, opiniuje projekty ustaw, rozporządzeń


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.


W budynku znajduje się winda, są także łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w GUM, które są dostępne na stronie BIP GUM, w zakładce "Praca w GUM" pod adresem:


https://bip.gum.gov.pl/bip/klient-w-urzedzie/praca-w-gum/wzory-dokumentow/1291,Wzory-dokumentow.html



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • dobra znajomość ustaw: o podatku od towarów i usług, o rachunkowości, o finansach publicznych, ordynacji podatkowej, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz aktów wykonawczych, Prawo o miarach
  • umiejętność obsługi programu finansowo - księgowego
  • umiejętność prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • umiejętność sporządzania sprawozdań finansowych i budżetowych w jednostkach budżetowych
  • umiejętność obsługi bankowości elektronicznej
  • umiejętność księgowania na kontach
  • umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office, w szczególności MS Excela
  • umiejętności: współpracy, komunikacji, organizacji pracy, zorientowanie na osiąganie celów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu księgowości, sprawozdawczości, prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • umiejętność obsługi bankowości elektronicznej NBP
  • umiejętność obsługi systemu finansowo-księgowego QUORUM F-K
  • umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu księgowości, sprawozdawczości, prowadzenia ksiąg rachunkowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-02-26
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Główny Urząd Miar
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Elektoralna 2
    00-139 Warszawa

    Dokumenty można składać przez ePUAP lub na adres rekrutacja@gum.gov.pl lub w kancelarii GUM w godz. 8.00-16.00.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/02/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi