Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw audytu podatkowego w Wydziale Współdziałania, Departament Kluczowych Podmiotów (jednostka organizacyjna Krajowej Administracji Skarbowej)

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kształtowanie i realizowanie polityki w zakresie współdziałania, opracowanie i wdrożenie zasad Programu Współdziałania. Określanie i wdrażanie nowych form działania i innowacyjnych rozwiązań dotyczących prawidłowości wypełniania obowiązków podatkowych oraz wymagań dla kluczowych podatników w zakresie transparentności i współpracy wraz z określaniem i aktualizowaniem standardu ram wewnętrznego nadzoru podatkowego i przygotowywaniem wyjaśnień dotyczących jego stosowania.
  • Planowanie, prowadzenie, koordynowanie audytów podatkowych realizowanych wobec podmiotów aplikujących o podpisanie umowy o współdziałanie lub objętych tą umową.
  • Opracowywanie projektów umów o współdziałanie i projektów porozumień podatkowych, w tym we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi MF oraz nadzorowanie przestrzegania zakresu porozumień podatkowych oraz zasad współdziałania określonych w umowie o współdziałanie.
  • Współpraca z jednostkami podległymi przy realizacji audytów podatkowych, sporządzaniu profilu podatnika i ocenie ryzyka podatnika oraz sprawowanie nadzoru nad działalnością dyrektorów izb administracji skarbowej, naczelników urzędów skarbowych, naczelników urzędów celno-skarbowych oraz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w zakresie zadań realizowanych w ramach współdziałania.
  • Planowanie, organizowanie, rozdzielanie oraz koordynowanie i monitorowanie prac członków zespołu audytowego, wchodzących w jego skład z ramienia jednostek KAS (IAS/WUS/UCS/KIS) pod kątem poprawności i stopnia wykonania audytów podatkowych. Sporządzanie dokumentacji audytowej, opracowywanie dla Szefa KAS projektów opinii i zaleceń z przeprowadzonego audytu.
  • Prowadzenie spraw związanych ze współpracą międzynarodową w zakresie dużych podmiotów, w tym identyfikowanie i analizowanie rozwiązań stosowanych przez inne administracje podatkowo- celne oraz podmioty komercyjne mogących mieć wpływ na zmianę zasad współpracy z kluczowymi podatnikami.
  • Prowadzenie we współpracy z Wydziałem Analiz i Wsparcia Kontroli Kluczowych Podmiotów oceny możliwości objęcia kluczowego podmiotu Programem Współdziałania, w tym budowanie profilu podatnika i ocena ryzyka podatnika oraz współpraca z Wydziałem Zarządzania Relacjami z Kluczowymi Podmiotami w zakresie rozwoju i udoskonalania funkcjonowania Programu Współdziałania oraz nowych form działania dotyczących prawidłowości wypełniania obowiązków podatkowych oraz wymagań dla kluczowych podatników w zakresie transparentności, a także współpraca z interesariuszami w zakresie udoskonalania funkcjonowania Programu Współdziałania.
  • Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów w zakresie realizacji Programu Współdziałania, a także z kluczowymi podmiotami oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie rozwoju Programu Współdziałania oraz nowych form współpracy.


Warunki pracy

• Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę;
• 13.ste wynagrodzenie, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody uznaniowe, jubileuszowe;
• Możliwość pracy z ekspertami z różnych dziedzin;
• Możliwość rozwoju zawodowego;
• Możliwość skorzystania z grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie oraz opieki medycznej;
• Przyjazne środowisko pracy (elastyczny czas pracy, możliwość rozwoju pasji, klimatyzowane pomieszczenia, kiosk, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, bufet, poczta, bankomat);
• Dofinansowanie do sportu i kultury, wczasy pod gruszą, zniżki PKP;
• Doskonała lokalizacja urzędu w centrum Warszawy;
• Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności;
• Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie;
• Praca w terenie;
• Zagrożenie naciskami grup przestępczych;
• Zagrożenie korupcją;
• Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 694-5388.

Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane
z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie uzupełnione o studia podyplomowe na kierunku audyt lub compliance lub prawo podatkowe lub rachunkowość lub zarządzanie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze podatków lub w obszarze finansów publicznych lub obszarze kontroli i audytu

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie umożliwiającym płynne porozumiewanie się językiem, również przy tworzeniu pisemnych wypowiedzi w zakresie realizowanych zadań.
  • Znajomość problematyki podatkowej krajowej i międzynarodowej (prawa w zakresie finansów, rachunkowości, podatków, administracji i prawa gospodarczego)
  • Znajomość procesu prowadzenia audytu
  • Znajomość funkcjonowania administracji publicznej
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 430, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresu zarządzania ryzykiem
  • Kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu podatkowego: (co najmniej jedno z poniższych wymagań): a) Certified Internal Auditor (CIA), b) Certified Government Auditing Professional (CGAP), c) Certified Information Systems Auditor (CISA), d) Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), e) Certified Fraud Examiner (CFE), f) Certification in Control Self-Assessment (CCSA), g) Certified Financial Services Auditor (CFSA),h) Chartered Financial Analyst (CFA) i) Approved Compliance Officer(ACO), j) Approved Financial Compliance Officer (AFCO), k) Approved Compliance Expert (ACE), l) Approved Public Administration Compliance Officer (APCO), ł) Certified Risk Manager (CRM), m) Certyfikat oceny jakości audytu wewnętrznego (QA) n) uprawnienia biegłego rewidenta o) dwuletnia praktyka w zakresie audytu wewnętrznego i legitymowanie się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjna, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona zgodnie z odrębnymi ustawami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych
  • Znajomość procesu oraz standardów zarządzania ryzykiem
  • Znajomość ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
  • Znajomość międzynarodowych standardów praktyki zawodowej audytu wewnętrznego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 423) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 430, z późn. zm.), złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie uprawnień

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-06-12
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.
    Dokumenty można także przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/089/DKP

    LINK DO APLIKOWANIA:
    https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=db412d6f92c84ffb9008dc0554cb1c59

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/06/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi