Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw bezpieczeństwa informacji niejawnych w Zespole do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych, Departament Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynowanie procesu uzyskiwania i aktualizowania długookresowych uprawnień dostępu do informacji niejawnych dla pracowników i funkcjonariuszy celno-skarbowych zatrudnionych/pełniących służbę w Ministerstwie oraz członków Kierownictwa Ministerstwa.
  • Koordynowanie procesu przygotowania dokumentacji, niezbędnej do realizacji prowadzonych przez Pełnomocnika zwykłych i kontrolnych postępowań sprawdzających, celem wsparcia Pełnomocnika w zakresie prowadzonych postępowań sprawdzających, w tym współpracowanie w ww. zakresie z podmiotami zewnętrznymi (m.in. Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Krajowym Rejestrem Karnym Ministerstwa Sprawiedliwości).
  • Organizowanie i prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym informacji niejawnych międzynarodowych oraz przygotowywanie i wydawanie podpisanych przez Pełnomocnika zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia przez pracowników i funkcjonariuszy celno-skarbowych zatrudnionych/pełniących służbę w Ministerstwie.
  • Opracowywanie materiałów szkoleniowych w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym również ochrony informacji niejawnych w stosunkach międzynarodowych, w tym współpracowanie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie uzgadniania merytorycznego zakresu ww. materiałów szkoleniowych. Przeprowadzanie cyklicznych szkoleń dla pracowników i funkcjonariuszy celno-skarbowych zatrudnionych/pełniących służbę w Ministerstwie.
  • Koordynowanie i uczestniczenie w procesie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych przez pracowników i funkcjonariuszy celno-skarbowych zatrudnionych/pełniących służbę w Ministerstwie, a także udzielanie wsparcia merytorycznego w zakresie postępowania z materiałami niejawnymi.
  • Inicjowanie i prowadzenie procesu przygotowania propozycji rozwiązań legislacyjnych i pozalegislacyjnych, w tym przepisów wewnętrznych, wytycznych, procedur i strategii w zakresie ochrony informacji niejawnych przetwarzanych w Ministerstwie, w szczególności dotyczących bezpieczeństwa osobowego, obiegu dokumentów, szkoleń.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); zagrożenie naciskami grup przestępczych; zagrożenie korupcją.

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.
W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

CV ORAZ OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen

Dodatkowe informacje pod adresem e-mail: eliza.przewalska@mf.gov.pl

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze ochrony informacji niejawnych w zakresie bezpieczeństwa osobowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Szczególne uprawnienia: posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa wydanego przez ABW lub SKW, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE” oraz posiadanie poświadczeń bezpieczeństwa uprawniających do dostępu do informacji niejawnych międzynarodowych NATO i UE oznaczonych klauzulą „SECRET UE” i „NATO SECRET”, wydanych przez ABW lub SKW
  • Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość przepisów bezpieczeństwa informacji niejawnych Unii Europejskiej i Paktu Północnoatlantyckiego
  • Wiedza z zakresu ochrony informacji niejawnych, w szczególności w obszarze bezpieczeństwa osobowego
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar zatrudnienia)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych w zakresie szczególnych uprawnień
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar zatrudnienia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-05-07
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.
    Dokumenty można także przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/063/DB

    LINK DO APLIKOWANIA ON-LINE:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=5aecaa58404d4f3b9a2ef460ca62496e

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/04/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi