Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw zarządzania administrowaniem systemami do przetwarzania informacji niejawnych w Wydziale Administrowania Systemami Teleinformatycznymi do Przetwarzania Informacji Niejawnych oraz Zabezpieczeń Aplikacji, Departament Informatyzacji

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizowanie spraw w zakresie zapewnienia ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne, w tym obsługiwanie i udostępnianie stanowisk teleinformatycznych, przeznaczonych do przetwarzania informacji przez pracowników Ministerstwa Finansów i funkcjonariuszy.
  • Realizowanie zadań w zakresie zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa w systemach teleinformatycznych, w tym m.in. poprzez analizę procesów: szacowanie ryzyka dla bezpieczeństwa informacji niejawnych; postępowanie z ryzykiem oraz jego monitorowanie.
  • Uczestniczenie w tworzeniu dokumentacji bezpieczeństwa dla systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne oraz współpraca z Pełnomocnikiem do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych w Ministerstwie Finansów w tym zakresie.
  • Instalowanie, aktualizowanie i konfigurowanie systemów operacyjnych, oprogramowania oraz szyfratorów i certyfikatów krypto w urządzeniach i aplikacjach szyfrujących będących w zakresie właściwości wydziału.
  • Koordynowanie w ramach departamentu spraw związanych z realizacją zadań obronnych oraz z zakresu zarządzania kryzysowego będących we właściwości komórki organizacyjnej.
  • Prowadzenie szkoleń dla użytkowników w zakresie procedur bezpiecznej eksploatacji, oprogramowania użytkowego.
  • Uczestniczenie w przygotowywaniu dokumentacji przetargowych w zakresie właściwości wydziału.
  • Realizowanie zadań w zakresie administrowania bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych Resortu Finansów.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); zagrożenie korupcją; permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.
W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

CV ORAZ OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen

Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 694-55-57.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku administratora systemów informatycznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Szczególne uprawnienia: poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ściśle tajne" oraz poświadczeń bezpieczeństwa NATO i UE „confidential” lub zgoda na przeprowadzenie procedury uzyskania poświadczenia
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi oraz czytanie i rozumienie literatury w obszarze IT
  • Znajomość zagadnień z zakresu kryptografii i bezpieczeństwa systemów informatycznych
  • Znajomość przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych
  • Wiedza w zakresie konfigurowania i zarządzania stacją roboczą – zaawansowana konfiguracja rejestru systemowego (Windows 7- 10)
  • Wiedza w zakresie tworzenia dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego służącego do przetwarzania informacji niejawnych
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość systemów teleinformatycznych do przetwarzania informacji niejawnych resortu finansów oraz zależności pomiędzy nimi
  • Znajomość standardów IT obowiązujących w resorcie finansów
  • Znajomość zagadnień z zakresu krajowej i paneuropejskiej interoperacyjności systemów informatycznych
  • Znajomość przepisów ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Znajomość przepisów dotyczących administracji publicznej
  • Znajomość zasad funkcjonowania jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Finansów


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar zatrudnienia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-03-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.
    Dokumenty można także przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/023/DI

    LINK DO APLIKOWANIA ON-LINE:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=afe01de21ec44baca3b618e496827eb8

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    19/02/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi