Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw podatków i analiz w Wydziale do Spraw Podatku od Gier, Departament Podatków Sektorowych, Lokalnych oraz Podatku od Gier

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządzanie propozycji planu dochodów i wydatków budżetowych z tytułu podatku od gier, podatku od niektórych instytucji finansowych oraz innych dochodów i wydatków w zakresie wynikającym z ustawy o grach hazardowych, sporządzanie opracowań i analiz dotyczących realizacji tych dochodów i wydatków.
  • Sporządzanie dokumentów i opracowań prezentujących wyniki prowadzonych analiz w zakresie właściwości wydziału.
  • Opracowywanie formularzy podatkowych, w tym elektronicznych, i broszur informacyjnych oraz opisów do reguł kontroli tych formularzy w zakresie podatku od gier i rynku gier hazardowych.
  • Tworzenie i rozwijanie informatycznych baz danych w zakresie podatku od gier, rynku gier hazardowych oraz podatku od niektórych instytucji finansowych.
  • Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski i oświadczenia posłów i senatorów oraz odpowiedzi na krytykę prasową, a także odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka oraz Prezesa Trybunału Konstytucyjnego w zakresie właściwości wydziału.
  • Współpracowanie przy analizie zgodności polskiego prawa w zakresie gier hazardowych z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) oraz w przygotowywaniu projektów stanowisk RP w sprawach prowadzonych przed TSUE w zakresie rynku gier hazardowych oraz podatku od gier.
  • Sporządzanie projektów opinii aktów normatywnych opracowywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Finansów, w ramach uzgodnień wewnętrznych w zakresie merytorycznym komórki.
  • Współpracowanie przy prowadzeniu postępowań w zakresie udzielenia, odmowy udzielenia lub cofnięcia jednostce badającej upoważnienia do badań technicznych automatów i urządzeń do gier oraz przygotowywanie w tym zakresie projektów odpowiedzi na skargi do wojewódzkich sądów administracyjnych, odpowiedzi na skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) oraz skarg kasacyjnych do NSA w ww. zakresie.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner; krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe; zagrożenie naciskami grup przestępczych; zagrożenie korupcją; permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 694-38 83.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie w zakresie ekonomii lub finansów lub nauk
o zarządzaniu i jakości


doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze analiz ekonomicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym tworzenie i rozumienie tekstów w obszarze właściwości komórki
  • Znajomość przepisów ustawy o grach hazardowych
  • Znajomość przepisów ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych
  • Znajomość przepisów ustawy o Ordynacji podatkowej
  • Znajomość przepisów ustawy o KAS
  • Zaawansowana znajomość programu MS Excel i Word
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność syntetycznego formułowania wypowiedzi pisemnych
  • Komunikatywność
  • Kreatywność
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar doświadczenia zawodowego)
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-08-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/07/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi