Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sportu i Turystyki w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw prawnych i legislacji w Departamencie Prawnym

Ministerstwo Sportu i Turystyki
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowywanie pod względem legislacyjnym projektów aktów prawnych w zakresie właściwości MSiT, w tym dokonywanie oceny aktów prawnych pod kątem zgodności z ZTP i innymi przepisami, dokonywanie korekty legislacyjnej, prowadzenie uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowanie we współpracy z komórkami MSiT oraz koordynowanie przekazywanie projektów do rozpatrzenia przez komitet właściwy do rozpatrywania określonych kategorii spraw, SKRM i RM w celu prawidłowego i sprawnego przeprowadzenia procesu legislacyjnego.
  • Uzgadnianie projektów aktów normatywnych opracowywanych przez inne organy administracji rządowej, w szczególności opracowywanie i przygotowywanie projektów stanowisk do przedłożonych projektów aktów normatywnych oraz udział w konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych i innych spotkaniach dotyczących prac nad projektami aktów normatywnych w celu zapewnienia sprawnego wykonywania tych zadań przez urząd.
  • Współpraca przy przygotowywaniu stanowisk Rządu do pozarządowych projektów ustaw, w szczególności współdziałanie w opracowywaniu stanowisk w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych, prowadzenie uzgodnień i opiniowanie we współpracy z komórkami MSiT, koordynowanie przekazywanych projektów do rozpatrzenia przez właściwy komitet, SKRM i RM oraz dokonywanie redakcji projektów we współpracy z komórkami MSiT w celu zapewnienia sprawnego wykonywania tych zadań przez urząd.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Departamentu, tj. rozpatrywanie wniosków o udzielanie zgody na utworzenie polskiego związku sportowego, na działanie polskiego związku sportowego w więcej niż jednym sporcie, wniosków w sprawie zatwierdzania statutów polskich związków sportowych oraz zmian w statutach, w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy określającej zasady funkcjonowania ligi zawodowej między polskim związkiem sportowym a spółką zarządzającą ligą zawodową w celu prawidłowego wykonywania władczych uprawnień ministra.
  • Prowadzenie spraw z zakresu obsługi prawnej Ministra i Ministerstwa, w tym przygotowywanie opinii i interpretacji prawnych, wzorów umów, w tym: udzielanie wyjaśnień i interpretacji oraz przygotowywanie projektów opinii i informacji prawnych wewnątrz urzędu i informacji na rzecz zewnętrznych podmiotów: osób fizycznych, jednostek organizacyjnych w celu zapewnienia prawidłowej obsługi prawnej ministra właściwego do spraw kultury fizycznej oraz ministra właściwego do spraw turystyki.
  • Przygotowywanie w zakresie właściwości Departamentu, projektów odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje, wnioski o dostęp do informacji publicznej, wystąpienia, interpelacje i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów, opracowywanie i opiniowanie materiałów dla komisji sejmowych i senackich oraz stanowisk wobec dezyderatów tych komisji w celu zapewnienia właściwego wykonania zadania.
  • Koordynowanie udziału Polski przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz Trybunałem Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu w zakresie właściwości Ministra w celu właściwego wykonania zadania.
  • Koordynowanie systemu notyfikacji norm i przepisów technicznych w zakresie właściwości Ministra w celu właściwego wykonania zadania.


Warunki pracy

Warunki pracy dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca samodzielna, wykonywana na terenie Ministerstwa oraz poza Ministerstwem (np. wyjazdy służbowe). Realizacja obowiązków służbowych na stanowisku będzie wymagała systematycznej współpracy z pracownikami komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz kontaktów z klientami zewnętrznymi. W związku z tym, w zależności od potrzeb, praca będzie wymagać okresowego przemieszczania się na terenie całego Ministerstwa i poza nim.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, spełniającym wymagania dla pomieszczeń stałej pracy. W zakresie obowiązków służbowych pracownika występuje obsługa stanowiska komputerowego, faksu, skanera i innych urządzeń biurowych. Praca na tym stanowisku w zdecydowanej części jest pracą przy monitorze z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych.
Warunki architektoniczno-budowlane i techniczne budynków: jeden z dwóch budynków użytkowanych przez Ministerstwo posiada windę osobową do transportu pionowego, natomiast drugi – nie posiada. Oba budynki nie posiadają podjazdów dla osób niepełnosprawnych a na wyposażeniu znajdują się dwa urządzenia umożliwiające transport wózków inwalidzkich po schodach. Pomieszczenia higieniczno-sanitarne są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Niektóre pomieszczenia pracy wyposażone są w instalację klimatyzacyjną. Pozostałe w wentylację grawitacyjną i naturalną.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Urząd nasz jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu.
Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznie podpisane. Formularze oświadczeń zamieszczone są na stronie BIP Ministerstwa Sportu i Turystyki w zakładce „Nabór do Służby Cywilnej”.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) nie będą rozpatrywane.
Po upływie terminu składania oferty pracy, kandydatki/kandydaci nie mogą ich uzupełnić.
W ciągu 3 miesięcy od dnia publikacji informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów osoba, która złożyła ofertę, może odebrać swoje dokumenty.
W naborze będą stosowane w szczególności następujące techniki i metody naboru: weryfikacja formalna ofert, test wiedzy merytorycznej, rozmowa kwalifikacyjna.
Kandydatki/Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, o czym będą powiadomieni drogą telefoniczną lub e-mailem. Kandydatki/Kandydaci niezakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną o tym poinformowani w ten sam sposób.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 2447-326


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego w pracy w obszarze tworzenia prawa i/lub doświadczenia zawodowego w pracy w obszarze legislacji

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów prawa administracyjnego
  • Znajomość ustawy o sporcie
  • Znajomość prawa pracy
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu zamówień publicznych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość procedury legislacyjnej
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office
  • Znajomość systemów informacji prawnej
  • Umiejętności analityczne
  • Komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Ukończenie aplikacji prawniczej lub studiów podyplomowych związanych z wybraną dziedziną prawa
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2
  • Kopie dokumentów potwierdzające ukończenie aplikacji prawniczej lub studiów podyplomowych związane z wybraną dziedziną prawa

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-01-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Sportu i Turystyki
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Senatorska 14
    00-082 Warszawa

    Na kopercie i na początku listu motywacyjnego proszę dodać wyraźny dopisek: DP-2/18

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/11/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi