Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

00-400 Warszawa, ul. Nowy Świat 6/12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • koordynowanie procesów kontroli zarządczej, w tym: koordynacja procesu planowania przez komórki organizacyjne Ministerstwa i przygotowanie projektu planu działalności Ministra GMiŻŚ dla działów administracji rządowej; koordynacja procesu sprawozdawania i przygotowanie projektu sprawozdania z planu działalności Ministra GMiŻŚ dla działów administracji rządowej gospodarka morska, gospodarka wodna, rybołówstwo, żegluga śródlądowa; koordynacja procesu składania oświadczeń o stanie kontroli zarządczej i przygotowanie projektu oświadczenia Ministra GMiŻŚ o stanie kontroli zarządczej w działach administracji rządowej gospodarka morska, gospodarka wodna, rybołówstwo, żegluga śródlądowa; monitorowanie stopnia realizacji panu działalności Ministra GMiŻŚ dla działów gospodarka morska, gospodarka wodna, rybołówstwo, żegluga śródlądowa, w tym koordynacja cyklicznego przekazywania danych przez komórki organizacyjne Ministerstwa; przygotowanie okresowych informacji dot. wartości poszczególnych mierników z planu działalności Ministra GMiŻŚ i analizy ryzyka nieosiągnięcia celów zaplanowanych do realizacji, w celu podjęcia ewentualnych decyzji o charakterze zarządczym; koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej w Ministerstwie oraz przygotowywanie informacji w tym zakresie dla Komitetu Audytu i członków Kierownictwa; koordynowanie procesu zarządzania ryzykiem w Ministerstwie, przygotowywanie informacji o ryzykach kluczowych; obsługa zespołu ds. oceny ryzyka; inicjowanie i opracowywanie rozwiązań w celu podniesienia efektywności zarządzania w wybranych obszarach
  • monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/rekomendacji/ wytycznych/opinii/inicjatyw, etc. w tym: analizowanie planowanych zmian prawnych; inicjowanie i opracowywanie projektów rozwiązań prawnych w zakresie organizacji
  • pełnienie funkcji doradcy ds. etyki w służbie cywilnej, w tym: inicjowanie działań, mających na celu wspieranie członków korpusu służby cywilnej we właściwym rozumieniu i przestrzeganiu zasad służby cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej; inicjowanie działań, mających na celu wspieranie Dyrektora Generalnego Ministerstwa w upowszechnianiu wiedzy na temat zasad służby cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej wśród pracowników Ministerstwa; inicjowanie i koordynacja regularnej (nie rzadziej niż raz na 2-3 lata) anonimowej samooceny uczciwości pracowników Ministerstwa; przygotowywanie projektu rocznej informacji dla Szefa Służby Cywilnej o działaniach podejmowanych na rzecz budowania kultury uczciwości w Ministerstwie, w tym działaniach wynikających z Zalecenie Szefa Służby Cywilnej; wnioskowanie o włączenie szkolenia z zakresu etyki i uczciwości w Ministerstwie, jako szkolenia obowiązkowego, co 3-4 lata dla wszystkich członków korpusu służby cywilnej


Warunki pracy

-wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
-węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej , w tym co najmniej 1 rok na stanowisku związanym z koordynacją kontroli zarządczej



pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość standardów kontroli zarządczej i wytycznych w zakresie planowania działalności i zarządzania ryzykiem
  • znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej i zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • myślenie analityczne
  • kreatywność i zdolność argumentowania proponowanych rozwiązań
  • wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • współpraca
  • komunikacja
  • rzetelność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających minimum 3 lata w administracji publicznej, w tym co najmniej 1 rok na stanowisku związanym z koordynacją kontroli zarządczej
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B1

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-06-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/05/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi