Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista00-400 Warszawa, ul. Nowy Świat 6/12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- koordynowanie procesów kontroli zarządczej, w tym: koordynacja procesu planowania przez komórki organizacyjne Ministerstwa i przygotowanie projektu planu działalności Ministra GMiŻŚ dla działów administracji rządowej; koordynacja procesu sprawozdawania i przygotowanie projektu sprawozdania z planu działalności Ministra GMiŻŚ dla działów administracji rządowej gospodarka morska, gospodarka wodna, rybołówstwo, żegluga śródlądowa; koordynacja procesu składania oświadczeń o stanie kontroli zarządczej i przygotowanie projektu oświadczenia Ministra GMiŻŚ o stanie kontroli zarządczej w działach administracji rządowej gospodarka morska, gospodarka wodna, rybołówstwo, żegluga śródlądowa; monitorowanie stopnia realizacji panu działalności Ministra GMiŻŚ dla działów gospodarka morska, gospodarka wodna, rybołówstwo, żegluga śródlądowa, w tym koordynacja cyklicznego przekazywania danych przez komórki organizacyjne Ministerstwa; przygotowanie okresowych informacji dot. wartości poszczególnych mierników z planu działalności Ministra GMiŻŚ i analizy ryzyka nieosiągnięcia celów zaplanowanych do realizacji, w celu podjęcia ewentualnych decyzji o charakterze zarządczym; koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej w Ministerstwie oraz przygotowywanie informacji w tym zakresie dla Komitetu Audytu i członków Kierownictwa; koordynowanie procesu zarządzania ryzykiem w Ministerstwie, przygotowywanie informacji o ryzykach kluczowych; obsługa zespołu ds. oceny ryzyka; inicjowanie i opracowywanie rozwiązań w celu podniesienia efektywności zarządzania w wybranych obszarach
- monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/rekomendacji/ wytycznych/opinii/inicjatyw, etc. w tym: analizowanie planowanych zmian prawnych; inicjowanie i opracowywanie projektów rozwiązań prawnych w zakresie organizacji
- pełnienie funkcji doradcy ds. etyki w służbie cywilnej, w tym: inicjowanie działań, mających na celu wspieranie członków korpusu służby cywilnej we właściwym rozumieniu i przestrzeganiu zasad służby cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej; inicjowanie działań, mających na celu wspieranie Dyrektora Generalnego Ministerstwa w upowszechnianiu wiedzy na temat zasad służby cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej wśród pracowników Ministerstwa; inicjowanie i koordynacja regularnej (nie rzadziej niż raz na 2-3 lata) anonimowej samooceny uczciwości pracowników Ministerstwa; przygotowywanie projektu rocznej informacji dla Szefa Służby Cywilnej o działaniach podejmowanych na rzecz budowania kultury uczciwości w Ministerstwie, w tym działaniach wynikających z Zalecenie Szefa Służby Cywilnej; wnioskowanie o włączenie szkolenia z zakresu etyki i uczciwości w Ministerstwie, jako szkolenia obowiązkowego, co 3-4 lata dla wszystkich członków korpusu służby cywilnej
Warunki pracy-wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
-węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej , w tym co najmniej 1 rok na stanowisku związanym z koordynacją kontroli zarządczej
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość standardów kontroli zarządczej i wytycznych w zakresie planowania działalności i zarządzania ryzykiem
- znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej i zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- myślenie analityczne
- kreatywność i zdolność argumentowania proponowanych rozwiązań
- wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- współpraca
- komunikacja
- rzetelność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających minimum 3 lata w administracji publicznej, w tym co najmniej 1 rok na stanowisku związanym z koordynacją kontroli zarządczej
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B1Dokumenty należy złożyć do: 2018-06-04
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu