Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opiniowanie i przygotowywanie, w zakresie właściwości wydziału, projektów interpretacji ogólnych z urzędu lub na wniosek zainteresowanego oraz ogólnych wyjaśnień przepisów dotyczących podatku od towaru i usług jak również projektów pism dotyczących interpretacji przepisów prawa podatkowego w związku z wystąpieniami między innymi organów podatkowych i organów administracji rządowej.
  • Inicjowanie i przygotowanie projektów aktów prawnych lub założeń do projektów dotyczących podatku od towarów i usług w zakresie właściwości wydziału.
  • Analizowanie i opiniowanie, w zakresie właściwości wydziału, projektów aktów prawnych lub innych dokumentów opracowanych przez inne wewnętrzne komórki organizacyjne departamentu oraz departamenty Ministerstwa Finansów, inne resorty, instytucje unijne w zakresie wpływu na funkcjonowanie podatku od towarów i usług.
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wystąpienia przedstawicieli parlamentu (interpretacje, zapytania, oświadczenia, dezyderaty), Rzecznika Praw Obywatelskich, organizacji gospodarczych i społecznych, dziennikarzy dotyczących podatku i usług w zakresie właściwości wydziału.
  • Uczestniczenie i reprezentowanie stanowiska Ministerstwa Finansów na posiedzeniach komisji sejmowych i senackich, konferencjach uzgodnieniowych.
  • Opiniowanie i przygotowanie, w zakresie właściwości wydziału, projektów stanowisk do projektów zmian przepisów o podatku od towarów i usług przedkładanych przez posłów, senatorów, komisje lub podkomisje sejmowe.
  • Opracowywanie materiałów i informacji w zakresie właściwości wydziału, w tym przeznaczonych do zamieszczenia na stronach internetowych Ministerstwa Finansów.
  • Prowadzenie spraw dotyczących petycji, skarg i wniosków, przyjmowania interesantów oraz sporządzania sprawozdania o skargach i wnioskach w zakresie właściwości departamentu.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); nietypowe godziny pracy, w tym dyżury (posiedzenia komisji często odbywają się poza czasem pracy urzędu, np. w godzinach wieczornych); krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe; częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (udział w konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji sejmowych i senackich podczas, których pracownik reprezentuje stanowisko Ministerstwa Finansów).

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie z dziedziny nauk prawnych lub ekonomicznych

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze podatków

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego umożliwiająca rozumienie i tworzenie tekstów oraz formułowanie wypowiedzi w obszarze właściwości komórki organizacyjnej
  • Znajomość przepisów podatkowych krajowych i unijnych, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług oraz Ordynacji podatkowej
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • Umiejętność interpretacji i analizy przepisów prawnych oraz ich stosowania w praktyce
  • Umiejętność jasnego i precyzyjnego wyrażania myśli w mowie i piśmie
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-01-19
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/12/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi