Opis stanowiska pracy


Zakład Emerytalno-Rentowy MSW w Warszawie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

ul. Pawińskiego 17/21,

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Rozpatrywanie i przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi, wnioski, zapytania i interpelacje z zakresu zaopatrzenia emerytalnego kierowane przez obywateli, organy państwowe, rzecznika prasowego, posłów i senatorów oraz prowadzenie rejestru skarg i wniosków
  • Analizowanie obowiązujących przepisów oraz zmian w tych przepisach i opracowywanie projektów pism wyjaśnień i interpretacji a także wzorów druków, formularzy i decyzji dla pracowników wydziałów ustalania świadczeń
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania kierowane z wydziałów ustalania świadczeń w sprawach szczególnie skomplikowanych; nadzorowanie procesu załatwiania tych spraw poprzez udzielanie instruktażu i merytorycznych wyjaśnień w celu zapewnienia jednolitej praktyki w stosowaniu przepisów emerytalno-rentowych przez pracowników tych wydziałów oraz ujednolicenia procedur w tym zakresie
  • Analizowanie prawidłowości postępowań będących przedmiotem skarg, a w przypadku skarg zasadnych przygotowywanie projektów pism do wydziałów ustalania świadczeń wskazujących propozycje naprawienia powstałych nieprawidłowości; w sprawach pilnych wydawanie decyzji
  • Analizowanie przepisów emerytalno-rentowych i inicjowanie propozycji zmian w tych przepisach, celem wyeliminowania wątpliwości interpretacyjnych a także opiniowanie otrzymywanych od Zespołu Radców Prawnych projektów aktów prawnych pozostających we właściwości Wydziału AM
  • Przygotowywanie projektów opracowań i analiz z zakresu zaopatrzenia emerytalnego dla potrzeb kierownictwa Zakładu, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz innych instytucji i organów, a także projektów opinii dla Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawach świadczeń w drodze wyjątku
  • Przygotowywanie informacji o aktualnym stanie prawnym w celu zamieszczenia ich na stronie internetowej Zakładu
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi na pisma przesyłane przez domniemanych świadczeniobiorców Zakładu, w szczególności udzielanie wyjaśnień w sprawach emerytalno-rentowych osobom ubiegającym się o przyznanie świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego


Warunki pracy

1) praca biurowa,
2) wymuszona pozycja ciała związana z wykonywaniem większości zadań w pozycji siedzącej,
3) praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
4) użytkowane sprzęty: komputer, drukarka, niszczarka i skaner.
Wejście do budynku przy ul. Pawińskiego 17/21 nie posiada podjazdu dla wózków inwalidzkich. W budynku znajdują się dwie windy. Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Miejsce pracy znajduje się na drugim piętrze. Praca wymaga przemieszczania po budynku w celu wykonywania zleconych zadań.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Na kopercie oraz w liście motywacyjnym należy zamieścić nr ogłoszenia z BIP KPRM.
Wymagane oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie BIP ZER w zakładce Praca w ZER MSWiA > Dokumenty do pobrania
http://bip.zer.msw.gov.pl/bze/praca-w-zer-mswia/dokumenty-do-pobrania/5123,Oswiadczenie-kandydata.html

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów
wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym informujemy, że aplikacje kompletne to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Odrzucone dokumenty aplikacyjne zostaną komisyjne zniszczone.

Zachęcamy osoby z niepełnosprawnością do przesyłania swoich dokumentów aplikacyjnych (z uwzględnieniem informacji umieszczonych w części "WARUNKI PRACY"). Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Techniki i metody naboru:
- weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
- weryfikacja merytoryczna,
- rozmowa kwalifikacyjna.

Więcej informacji: rekrutacja@zer.mswia.gov.pl lub 22-60-28-470


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 lat doświadczenia zawodowego
w administracji

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność argumentowania i przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
  • Umiejętność analitycznego myślenia i biegłego redagowania pism
  • Znajomość przepisów prawnych w szczególności z zakresu: zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji (….), ustawy o emeryturach i rentach z FUS, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Umiejętność interpretacji przepisów oraz ich stosowania w praktyce
  • Umiejętność samodzielnej organizacji pracy własnej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość orzeczeń sądowych w zakresie przepisów emerytalno-rentowych
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywal-nych i stresowych
  • Umiejętność obsługi baz danych aktów prawnych
  • Umiejętność biegłej obsługi komputera w zakresie aplikacji MS Office, w szczególności programów Word i Excel


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-12-01
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi