Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rozwoju w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • • Koordynowanie i udział w procesie decyzyjnym w Unii Europejskiej w ramach kompetencji Ministerstwa w zakresie rozwoju miast, polityki miejskiej w wymiarze europejskim i wymiaru terytorialnego, w tym: udział w spotkaniach i posiedzeniach związanych, w tym: przygotowanie merytoryczne, inicjowanie/ opracowywanie wspólnych propozycji i stanowisk państw członkowskich Unii Europejskiej, koordynowanie obiegu dokumentów związanych z przygotowaniem stanowiska Ministerstwa na posiedzenia organów Unii Europejskiej (m.in.: Rada Unii Europejskiej, Coreper, etc.)
  • • Przygotowywanie dokumentów strategicznych (w tym: koncepcje, strategie, polityki, plany) z zakresu rozwoju miast i wymiaru terytorialnego, w tym: weryfikowanie/ analizowanie projektu dokumentu strategicznego, przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień, formułowanie zapisu dokumentu strategicznego, wyznaczanie celów dokumentu strategicznego
  • • Wdrażanie krajowej polityki miejskiej i Agendy Miejskiej Unii Europejskiej, w tym: przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień, przygotowywanie i aktualizowanie dokumentów wdrożeniowych, w tym przygotowanie propozycji rozwiązań i formułowanie rekomendacji dla usprawnienia systemu realizacji, przygotowywanie, monitorowanie i aktualizowanie listy projektów, przygotowywanie interpretacji i stanowisk Ministerstwa oraz odpowiedzi na pytania w zakresie realizacji programu/ projektów (w tym: systemu instytucjonalnego, kwalifikowalności wydatków, kontroli, ocen oddziaływania na środowisko, pomocy publicznej etc.), przygotowywanie/ udział/ prowadzenie szkoleń/ grup roboczych/ spotkań konsultacyjnych/ Komitetów Monitorujących,, opiniowanie/ zatwierdzanie dokumentów wdrożeniowych (np. instrukcji wykonawczych, wytycznych, etc.)
  • • Prowadzenie międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej Ministerstwa z zakresu rozwoju miast, w tym: współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi, opiniowanie/ uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, współpraca z ekspertami krajowymi i zagranicznym, organizacjami/ stowarzyszeniami międzynarodowymi, opracowywanie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów, sekretariatów, etc.) - m.in. OECD
  • • Badanie zgodności strategii i programów w zakresie polityki miejskiej i wymiaru terytorialnego, w tym: weryfikowanie merytorycznego zakresu dokumentów z zakresu wymiaru terytorialnego i miejskiego, ocena zgodności dokumentów ze strategią oraz celami polityki miejskiej, analizowanie wdrażania programów pod kątem realizacji strategii, formułowanie propozycji i zaleceń dotyczących wymiaru miejskiego i terytorialnego polityki spójności oraz krajowych polityk rozwoju
  • • Zarządzanie projektami (np. projekty kluczowe / pilotażowe z zakresu wymiaru terytorialnego i rozwoju miast), w tym: podsumowywanie i ocena wyników projektu, kontrolowanie realizacji zadań pod kątem: jakości, zgodności z zakresem wykonania i zaplanowanym czasem realizacji, opracowywanie harmonogramu prac projektowych, określanie ogólnej koncepcji projektu w tym jego celu i oczekiwanych efektów, identyfikowanie pojawiających się problemów i ryzyk w projekcie/ zespole projektowym oraz proponowanie działań korygujących
  • • Prowadzenie obsługi, w tym przygotowywanie merytoryczne, udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych/ międzynarodowych, w tym: monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach, przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i posiedzeniach, przygotowywanie instrukcji/ materiałów/ dokumentów prezentujących stanowisk Ministerstwa
  • • Przygotowywanie materiałów informacyjnych, publikacji i materiałów promocyjnych, w tym: przygotowywanie tez, prezentacji, artykułów, notatek etc., zlecanie i weryfikowanie, tłumaczeń publikacji, przygotowywanie zakresu merytorycznego/ treści merytorycznej, opiniowanie/ konsultowanie treści merytorycznej


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
 wyjazdy służbowe krajowe i zagraniczne (raz na kwartał)
 obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
Pracownikom oferujemy:
– trzynaste wynagrodzenie, bogaty pakiet szkoleń, staże eksperckie, refundacje nauki języka i studiów podyplomowych,
– pakiet socjalny: platforma Benefit, dofinansowanie wypoczynku, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, sala ćwiczeń w budynku Ministerstwa,
– możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie, możliwość dofinansowania kart sportowych (FitProfit), ruchomy system czasu pracy: rozpoczęcie pracy w godz. 7.30-9.00.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
– praca przy komputerze,
– w biurze dostępnym dla osób niepełnosprawnych,
– praca w kameralnych pokojach.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Umowa o pracę na czas zastępstwa.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań formalnych jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem http://mr.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/nabor-do-sluzby-cywilnej-z-wylaczeniem-wyzszych-stanowisk.html
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności/rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: http: //www.mr.gov.pl/ w zakładce Ministerstwo, lub uzyskać pod nr
tel.(22) 273 76 14.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równoważne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
we współpracy międzynarodowej lub sporządzaniu dokumentów strategicznych (np.: polityki, programy,)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • – znajomość ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
  • – znajomość problematyki związanej z polityką miejską, przestrzenną i regionalną
  • – znajomość problematyki polityki spójności UE
  • – znajomość funkcjonowania UE
  • – znajomość języka angielskiego poziom C1
  • – organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne, kreatywność
  • – umiejętność obsługi komputera - środowisko MS Windows.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • akceptujemy dokumenty zeskanowane,
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-11-20
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi