Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Energii w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji w Departamencie Prawnym 00-450 Warszawa ul. Przemysłowa 26
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Opiniuje i akceptuje pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projekty aktów normatywnych opracowywanych w ministerstwie oraz redaguje treści projektów tych aktów, przygotowywanych na poszczególnych etapach procedury legislacyjnej;
- Bierze udział w posiedzeniach komisji prawniczej w Rządowym Centrum Legislacji oraz współuczestniczy w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych dotyczących problemów prawnych w zakresie aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra lub istotnych z punktu widzenia właściwości Ministra, a także uczestniczy w powyższym zakresie w posiedzeniach komisji sejmowych i senackich;
- Opracowuje projekty wewnętrznych aktów normatywnych w celu zapewnienia skutecznej realizacji polityki państwa w zakresie właściwości Ministra;
- Obsługuje aktywność legislacyjną Ministra poprzez przygotowywanie koncepcji rozwiązań prawnych w obszarze właściwości Ministra, koordynuje proces opiniowania projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra w ramach rządowego procesu legislacyjnego oraz opracowuje projekty stanowisk Ministra wobec tych projektów;
- Sygnalizuje pozostałym komórkom organizacyjnym ministerstwa potrzebę zmian regulacji prawnych, w szczególności w przypadku konieczności zmiany obowiązującego stanu prawnego lub wypełnienia luki prawnej w aktach normatywnych pozostających we właściwości Ministra;
- Przygotowuje na potrzeby Rządowego Centrum Legislacji informacje dotyczącą niezrealizowanych upoważnień ustawowych do wydawania aktów wykonawczych z zakresu działania Ministra;
- Wykonuje przewidziane instrukcją kancelaryjną czynności w zakresie rejestracji i obiegu dokumentów oraz archiwizowania akt spraw.
Warunki pracy Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego;
- duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych;
- praca przy komputerze w pozycji siedzącej;
- użytkowanie sprzętu biurowego;
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe;
- zagrożenie korupcją;
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz;
- praca pod presją czasu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku związanym z opracowywaniem aktów prawnych
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość zasad techniki prawodawczej, przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych, a także przepisów o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych;
- Posiadanie kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespole, myślenie analityczne, komunikatywność, samodzielność, inicjatywa, kreatywność, rzetelność, terminowość, praca w sytuacjach stresowych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Przeszkolenie z zakresu obsługi elektronicznego systemu rejestracji i obiegu dokumentów EZD;
- Ukończona aplikacja legislacyjna.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z zakresu obsługi elektronicznego systemu rejestracji i obiegu dokumentów EZD;Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończonej aplikacji legislacyjnej.Dokumenty należy złożyć do: 2025-11-28
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Energii, 00-450 Warszawa, ul. Przemysłowa 26
Dokumenty można składać również osobiście w Kancelarii Ministerstwa w godzinach 8:00-16:00.
Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MENERGII/SkrytkaESP