#

Global Mobility Coordinator

Grafton Recruitment Sp. z o.o.

Kraków, małopolskie

Grafton Recruitment Sp. z o.o.
Jesteśmy Grafton Recruitment – czyli zespół kreatywnych ekspertów rekrutacyjnych, dla których każdy kandydat jest wyjątkowy. Wiemy, że rekrutacja to nie tylko znalezienie pracy, ale przede wszystkim stworzenie odpowiedniego dopasowania pomiędzy kandydatem a pracodawcą. Nasz cel to zapewnienie kandydatom spełnienia zawodowego i satysfakcji z wykonywanej pracy.

W Grafton Recruitment skupiamy się nie tylko na fachowych umiejętnościach, ale również na indywidualnych cechach osobowościowych, stylu pracy i celach zawodowych każdego kandydata. Dzięki temu możemy dopasować najlepszą ofertę pracy, która sprosta oczekiwaniom i potrzebom naszych kandydatów.

Współpracujemy z tysiącami firm w Polsce, działającymi w różnych branżach, co daje naszym kandydatom dostęp do szerokiej gamy ofert pracy i możliwości rozwoju kariery. Nasza obecność na terenie całej Polski, w tym w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach i Łodzi, oraz prowadzenie projektów w Trójmieście, pozwala nam na skuteczne i sprawne działanie na rzecz naszych kandydatów i klientów. Certyfikat Great Place To Work® to dowód, że jest nam w naszej firmie dobrze, że w tym miejscu stawiamy na komunikację, rozwój, wellbeing. To miejsce, w które chcemy się angażować dlatego kariera naszych kandydatów jest w dobrych rękach.

Dowiedz się więcej na www.grafton.pl

Global Mobility Coordinator

Miejsce pracy: Kraków
6-14-62683-1

For our Client, new Company on Krakow market which is building a SSC structures we are looking for a candidate to position of Global Mobility Coordinator. It is a chance to take part in transition of processes for a new SSC.

Duties:

- Create assignment letters, and extension letters for employees, initiate new assignments and terminate assignments.
- Initiate external services with relocation management company, tax, and immigration partners.
- Processes Tax Equalization (TEQ) Payments to assignees and requests payment from assignees when they have outstanding TEQ balances.
- Manage the Tax Equalization Payment Process and identify process efficiencies, where possible.
- Process payments to employees on a temporary domestic assignment in the US or Canada and make necessary updates to tracking spreadsheets.
- Update and disseminate the expat assignment, extended business traveler, and domestic assignment tracking spreadsheets on a monthly basis.
- Review and process monthly invoices related to expatriate management, domestic assignments, tax, and immigration.
- Partner with global mobility team on the A1/Social Insurance Certificate and Posted Worker processes and partner with HR representatives and managers as necessary.
- Provide necessary global mobility/corporate documents to the company’s global immigration partner and sign immigration applications for Belgium, France, Sweden, and Poland.
- Partner with external vendors to ensure assignment/employee information is true and accurate.
- Notify Relocation Management Company of changes in employee travel schedules for hypothetical tax purposes.
- Provide necessary payroll reports to Relocation Management Company and global payroll contacts as needed.
- Participate in the development, implementation, and finalization of ad-hoc projects.
- Partner with global mobility team on creating/updating PowerPoint presentations, forms, and process flows.
- Updates global mobility web content to ensure current and relevant.

Requirements:
- University degree
- Fluent knowledge of English
- 4-6 years of experience on simmilar position
- Working knowledge of international immigration processes with a focus on the US/ EMEA region
- Strong vendor management experience
- Experience in exercising independent judgement and discretion while utilizing company policies and practices to determine appropriate action.
- Very good communication and ability to build solid relationships
- Strong interpersonal skills and proactive team work approach
- Ability to multitask, work under pressure and proactively identify and solve issues

Benefits:
- Possibility to create new company structures, transition process
- Additional benefits
- Trainings
- Office in city centre

Recruitment Agency No. 20329

Grafton Recruitment Sp. z o.o.

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi