Opis stanowiska pracy
GL Team Coordinator
Warszawa
NR REF.: 1192811
Your new company
Our Client is a renowned Scandinavian company that is currently establishing its Shared Services Center (SSC) in Warsaw. This exciting development offers a unique opportunity to be part of a dynamic team during a pivotal phase of growth and transformation. Join in contributing to the success of a company known for its innovative approach and commitment to excellence.
Your new role
The GL Team Coordinator is responsible for managing and overseeing the Record-to-Report/GL processes while performing operational tasks. This role requires a hands-on approach, balancing leadership and active participation in daily operations.
Main Tasks and Responsibilities:
- Oversee recurring/non-recurring journal entries, account reconciliation, trial balance adjustments, intercompany balances, inventory adjustments, and fixed assets management.
- VAT and transactional tax accounting/reporting, including external reporting.
- Ensure compliance with financial regulations and internal controls, and support internal/external audits.
- Guide and support GL associates, handle queries, and provide training on processes.
- Work with OtC, PtP teams, finance management, and other stakeholders to ensure smooth global finance operations.
- Identify and implement process improvements to enhance efficiency and accuracy.
What you39ll need to succeed
- Bachelor39s degree or equivalent in finance, accounting, or related fields.
- Over 5 years of experience in accounting and/or finance operations.
- Fluent English, additional Scandinavian language or German as an added value.
- Experience in the role of team coordinator.
- Experience in multinational, multi-site operations is a plus.
- Effective interaction with internal teams and external partners.
- Prioritising multiple tasks in a fast-paced environment.
- Collaborative approach to achieving goals.
What you39ll get in return
- Career in an organisation with Scandinavian culture and values: Experience a work environment that emphasises equality, work-life balance, and sustainability.
- Work in a hybrid model (3 days in the office per week)
- Potential for a permanent contract after an initial 3-month period.
- Comprehensive medical coverage through Medicover.
- Sports Card: Access to various sports facilities and activities.
- Life insurance coverage for added security.
- Opportunity to be involved in the transition of processes.
- Attractive and competitive salary.
What you need to do now
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 24/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa