Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Raciborzu

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw finansów Sekcja finansów

47-400 Racibórz ul. Reymonta 8

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • nalicza i rozlicza uposażenia, wynagrodzenia oraz pozostałe należności pracowników oraz prowadzi dokumentację płacową
  • realizuje rozliczenia z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikające z funkcji płatnika, sporządza dokumentację rozliczeniową i zgłoszeniową wymaganą przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
  • sporządza roczne deklaracje o uzyskanych dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, zgodnie z obowiązującymi terminami
  • prowadzi dokumentację dotyczącą kasy zapomogowo - pożyczkowej
  • sporządza sprawozdania do Głównego Urzędu Statystycznego
  • prowadzi Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, nalicza odpis za dany rok budżetowy, dokonuje księgowań i prowadzi ewidencję
  • ewidencjonuje i księguje wyciągi bankowe wydatków, ZFŚS i innych rachunków bankowych
  • prowadzi sprawozdawczość budżetową w programie BESTI@, Rekord
  • rozlicza poszczególne wpłaty na podstawie otrzymanych dyspozycji
  • prowadzi analitykę do poszczególnych wypłat


Warunki pracy


  • praca administracyjno - biurowa w siedzibie Komendy od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 - 15.30

  • budynek Komendy nie jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, wind, toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich). Pomieszczenia Komendy są zlokalizowane na parterze, I i II piętrze

  • pomieszczenie usytuowane na parterze

  • praca powyżej 4 godzin przy monitorze

  • obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorze komputerowym

  • oświetlenie: naturalne/sztuczne

  • realizacja zadań pod presją czasu

  • narzędzia pracy: komputer, kopiarka, drukarka, niszczarka, itp.

  • stanowisko pracy nie jest dostosowane dla osób niedowidzących, niedosłyszących i głuchoniemych 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku ekonomia, rachunkowość lub finanse

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
powyżej 3 lat w danym w obszarze księgowości lub powyżej 5 lat w administracji


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Biegła znajomość obsługi komputera (MS Office)
  • Umiejętność obsługi urządzeń biurowych
  • Bardzo dobra organizacja pracy
  • Wysoka kultura i higiena osobista
  • Komunikatywność
  • Umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność i terminowość wykonywania zadań
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Umiejętność obsługi elektronicznych systemów zarządzania dokumentem
  • Umiejętność obsługi systemu Gratyfikant GT, PUE ZUS, BeSTi@, Fortech, Rekord, Płatnik, Symfonia
  • Prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-25
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Raciborzu, 47-400 Racibórz ul. Reymonta 8 w godzinach od 7:30 do 15:30

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi