Opis stanowiska pracy


Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw ds. nadzoru nad działalnością straży gminnych i miejskich w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego WUW w Poznaniu nr ref. 56/25

61-713 Poznań al. Niepodległości 16/18

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • realizuje zadania wynikające z nadzoru Wojewody nad działalnością straży gminnych (miejskich) polegające na planowaniu, organizowaniu i koordynowaniu kontroli okresowych i doraźnych jednostek straży gminnych (miejskich) przeprowadzanych przez funkcjonariuszy Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu; sporządza opracowania oraz analizy w przedmiocie funkcjonowania tych straży; dokonuje oceny wyników kontroli przeprowadzonych w danym roku i sporządza wnioski dla tych straży, prowadzi ewidencję kontroli straży gminnych (miejskich)
  • prowadzi postępowania w indywidualnych sprawach dotyczących nieprawidłowego działania straży gminnych (miejskich) w zakresie realizacji uprawnień, o których mowa w art. 12 ustawy o strażach gminnych we współpracy z funkcjonariuszami Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu
  • prowadzi postępowania w sprawach zażaleń, o których mowa w art. 56a ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, we współpracy z funkcjonariuszami Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz przygotowuje projekty postanowień
  • uczestniczy w Zespole kontrolnym Wojewody do przeprowadzania kontroli przestrzegania warunków utrwalania przebiegu imprezy masowej
  • opracowuje projekty decyzji administracyjnych w zakresie obowiązkowej ochrony obiektów na terenie województwa
  • współpracuje z instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo publiczne (w szczególności z Komendą Wojewódzką Policji w Poznaniu) w zakresie funkcjonowania straży gminnych (miejskich) oraz bezpieczeństwa imprez masowych


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych

  • zadania wykonywane w siedzibie Urzędu z możliwością pracy w delegacji

  • stres typowy związany z obsługą klientów zewnętrznych, wymagana asertywność i komunikatywność

  • stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku biurowego

  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację

  • klatka schodowa o normatywnej ilości stopni, z poręczami

  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm

  • budynek nie jest wyposażony w windy osobowe, konieczność korzystania z wind w sąsiednim budynku i przemieszczanie się łącznikiem

  • budynek bezpośrednio nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami, istnieje możliwość przejazdu z sąsiedniego budynku

  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość prawa administracyjnego materialnego oraz przepisów postępowania administracyjnego, ustawy o strażach gminnych, aktów wykonawczych oraz przepisów dotyczących wykroczeń
  • znajomość przepisów powiązanych z zakresem zadań Wydziału
  • umiejętność właściwego stosowania wykładni przepisów prawnych oraz sporządzania dokumentów związanych ze sprawowaniem nadzoru nad strażami gminnymi (miejskimi)
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office, Open Office) i urządzeń techniki biurowej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku
  • przeszkolenie z zakresu zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa publicznego
  • poświadczenie bezpieczeństwa dostępu do informacji o klauzuli „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
  • podstawowa znajomość języka angielskiego
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • efektywna komunikacja
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-23
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
    Al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań
    Punkt Informacyjny w holu Urzędu
    (z podaniem w ofercie nr ref. 56/25)

    ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi