Opis stanowiska pracy


Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw ewidencji, rozliczeń i windykacji należności wynikających z realizacji obowiązkowych szczepień ochronnych w Biurze Organizacyjno-Administracyjnym WUW w Poznaniu nr ref. 54/25

61-713 Poznań al. Niepodległości 16/18

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi dokumentację akt przydzielonych spraw dotyczących egzekucji należności pieniężnych wynikających z postanowień Wojewody w zakresie realizacji obowiązkowych szczepień ochronnych u małoletnich, weryfikuje dokumenty stanowiące podstawę do dokonania przypisów należności budżetowych pod kątem formalnoprawnym, w przypadku stwierdzenia błędów uniemożliwiających prowadzenie egzekucji należności pieniężnych, podejmuje działania celem ich wyeliminowania
  • samodzielnie prowadzi w systemie informatycznym ewidencję księgową przypisów należności zgodnie z klasyfikacją budżetową, szczególnymi przepisami dotyczącymi rachunkowości budżetowej, zakładowego planu kont; dokonuje ewidencji poleceń księgowania w systemie finansowo-księgowym TBD-FK oraz uzgadnia i kontroluje stany kont księgowych w zakresie dochodów budżetowych prowadzonych spraw
  • w przypadku stwierdzenia niewykonania obowiązku szczepień ochronnych lub nieuiszczenia należnych opłat bądź grzywien, podejmuje niezbędne czynności egzekucyjne: wystawia tytuły wykonawcze, weryfikuje, ewidencjonuje i rozlicza wpływy, kontroluje przebieg postępowania egzekucyjnego, analizuje korespondencję, rozpatruje zarzuty oraz przygotowuje projekty postanowień, wniosków i odpowiedzi; w przypadku wykonania obowiązków objętych tytułami wystawia ograniczenia oraz wycofania
  • w zakresie powierzonych zadań, w celu prawidłowego wykonywania obowiązków wierzyciela, współpracuje z urzędami skarbowymi, komornikami sądowymi oraz innymi urzędami oraz komórkami organizacyjnymi WUW
  • samodzielnie prowadzi systematyczną analizę należności budżetowych, na podstawie której dokonuje przeniesień na konta odzwierciedlające należności wymagalne, dokonuje odpisów aktualizujących należności, przygotowuje stosowną dokumentację i dokonuje wyksięgowań należności niewymagalnych


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz typowych urządzeń biurowych

  • zadania wykonywane w siedzibie urzędu

  • zagrożenia biologiczne typowe dla pracy z dokumentacją

  • stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze budynku biurowego wyposażonego w windy osobowe

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację oraz do archiwum

  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych

  • budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami

  • klatka schodowa o normatywnej ilości stopni, z poręczami

  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm

  • w budynku znajdują się pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia, finanse i rachunkowość lub administracja

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze księgowości budżetowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • przeszkolenie z zakresu rachunkowości budżetowej oraz egzekucji administracyjnej
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • rzetelność i terminowość
  • umiejętność pracy w zespole, współpracy z klientami zewnętrznymi
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu finansów publicznych i ordynacji podatkowej
  • znajomość obsługi komputerowych programów księgowych
  • wiedza z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego i ordynacji podatkowej
  • umiejętność dzielenia się wiedzą i informacjami
  • radzenie sobie ze stresem
  • umiejętność rozwiązywania problemów


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-23
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
    Al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań
    Punkt Informacyjny w holu Urzędu
    (z podaniem w ofercie nr ref. 54/25)

    ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi