Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Policji w Grodzisku Wielkopolskim

Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw Zespołu Prezydialnego, Kadr i Szkolenia KPP w Grodzisku Wlkp. Zespół Prezydialny, Kadr i Szkolenia KPP w Grodzisku Wielkopolskim

62-065 Grodzisk Wielkopolski ul. Drzymały 13

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie czynności kancelaryjno- biurowych w zakresie obsługi kadrowej policjantów i pracowników cywilnych związanej z przebiegiem służby i pracy
  • opracowywanie projektów decyzji, rozkazów i regulaminów wydawanych przez Komendanta w sprawach osobowych i szkoleniowych jednostki
  • organizowanie i koordynowanie działań dotyczących szkoleń i doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników Policji – rozpoznawanie potrzeb, planowanie i organizowanie
  • sporządzanie zapotrzebowania na szkolenie zawodowe i szkolenia z zakresu doskonalenia zawodowego
  • kierowanie do szkół resortowych na kursy i szkolenia zawodowe łącznie z wymaganą dokumentacją
  • sporządzanie planów doskonalenia zawodowego i nadzorowanie przygotowania programów przedsięwzięć ujętych w planie oraz zapewnienie realizacji ich poprawnego wykonania
  • sporządzanie sprawozdań o sposobie realizacji zajęć ujętych w planach doskonalenia zawodowego lokalnego w miejscu pełnienia służby
  • koordynowanie i nadzór nad poprawnością zadań związanych z organizowaniem wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego
  • sporządzanie planów urlopów wypoczynkowych policjantów i pracowników cywilnych
  • prowadzenie rejestru kart urlopowych
  • prowadzenie ewidencji wykorzystania urlopów, oraz absencji chorobowej policjantów
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników cywilnych
  • rejestracja zwolnień lekarskich i ich przechowywanie
  • prowadzenie kart kar i wyróżnień
  • sporządzanie list obecności
  • opracowywanie i przygotowanie projektów decyzji KPP w sprawach osobowych
  • wnioski i rozkazy personalne policjantów i pracowników cywilnych
  • wnioski o zabezpieczenie środków finansowych na awanse policjantów na wyższe stanowiska służbowe oraz podwyższenie dodatków
  • wnioski o mianowanie na stopień policyjny
  • wnioski o nadanie orderu- odznaczenia: Brązowy Krzyż Zasługi, za Długoletnia Służbę, zasłużony Policjant, za Zasługi dla Obronności kraju, za Zasługi do Policji
  • stosownej dokumentacji dot. nawiązania, zmiany i rozwiązania stosunku pracy: sporządzanie „umów o pracę”, „umów o pracę na czas zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy”, „zmiany warunków umowy o pracę”
  • codzienna obsługa Systemu Kompleksowej Obsługi Policji (SWOP) w zakresie podmodułu KADRA w zakresie funkcjonalności KARTOTEKI OSOBOWEJ i ABSENCYJNEJ oraz Rejestracji Czasu Pracy (RCP)
  • prowadzenie dokumentacji osobowej policjantów i pracowników cywilnych
  • prowadzenie i aktualizacja akt osobowych policjantów i pracowników cywilnych
  • egzekwowanie terminowego przygotowania opinii służbowej, a także przebiegu adaptacji zawodowej policjantów w służbie przygotowawczej
  • organizowanie i prowadzenie działań w zakresie postępowań kwalifikacyjnych w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji
  • aktualizowanie systemu „KADRA: w zakresie danych dotyczących policjantów i pracowników Komendy
  • koordynowanie przebiegu staży odbywających przez absolwentów szkół
  • realizacja zadań związanych z polityką Antymobbingową Komendy Powiatowej Policji w Grodzisku Wlkp.
  • realizacja zadań związanych z wydawaniem, przyjmowaniem do depozytu i wymianą legitymacji służbowych
  • sporządzanie miesięcznych, półrocznych i rocznych meldunków statystycznych o stanie Kadr
  • realizacja zadań w zakresie zagrożeń mobilizacyjno – obronnych ( reklamowanie, rezerwy osobowe, regulamin, etat)
  • sporządzanie dokumentów służbowych i pism dot. współpracy z MSW, pism dot. pionu kadrowego zleconych przez przełożonych i przez KWP w Poznaniu
  • współpraca z wydziałem Kadr Szkolenia KWP w Poznaniu oraz komórkami organizacyjnymi Komedy w zakresie spraw kadrowych i szkoleniowych
  • przestrzeganie przepisów i norm zawartych w stosowanych aktach prawnych w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, przepisów BHP i ppoż. oraz regulaminu pracy
  • archiwizacja dokumentów
  • informowanie przełożonych o stwierdzonych nieprawidłowościach i uchybieniach
  • zastępstwo Specjalisty Zespołu Prezydialnego, Kadr i Szkolenia


Warunki pracy


  • Praca o charakterze administracyjno - biurowym w siedzibie urzędu;

  • Praca wykonywana w warunkach normalnych. Obsługa urządzeń biurowych, praca biurowa, w systemie jednozmianowym, przy oświetleniu naturalnym i sztucznym, przy monitorze ekranowym (powyżej 4 godzin dziennie);

  • Stanowisko pracy nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych;

  • Pomieszczenie biurowe znajduje się na pierwszym pietrze budynku, budynek nie posiada windy, posiada bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. Tylko wejście do budynku przystosowane do osób niepełnosprawnych (podjazd).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • CV i list motywacyjny musi zawierać datę i własnoręczny podpis;

  • List motywacyjny musi zawierać numer ogłoszenia i stanowisko na które aplikujesz;

  • Aplikacje składaj w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopisanym numerem ogłoszenia.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
pracy w dziale personalnym (kadrowym)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • wiedza specjalistyczna, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, mile widziana znajomość aktów normatywnych z zakresu prawa policyjnego (m.in. prawa i obowiązki funkcjonariuszy Policji)
  • biegła obsługa komputera i pakietu biurowego Office lub OpenOffice
  • sumienność
  • samodzielność
  • dobra organizacja pracy
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli się urodziła się przez 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność
  • rzetelność i dokładność w wykonywaniu obowiązków
  • przeszkolenie z zakresu „Ochrony Informacji Niejawnych”


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenia w związku z ubieganiem się o stanowisko niebędące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-30
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Powiatowa Policji w Grodzisku Wielkopolskim
    ul. Drzymały 13
    62-065 Grodzisk Wielkopolski

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    28/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi