Opis stanowiska pracy


Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu

Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy referent do spraw kancelaryjnych w kancelarii ogólnej Zespołu do spraw Obsługi Placówki Straży Granicznej w Katowicach - Pyrzowicach

47-400 Racibórz ul. Dąbrowskiego 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przyjmuje, ewidencjonuje, przechowuje, przekazuje i wysyła materiały z zachowaniem postanowień ustawy o ochronie informacji niejawnych i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych oraz w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz dba o sprawną obsługę kancelarii
  • prowadzi urządzenia ewidencyjne aby zapewnić zgodny z przepisami obieg dokumentów niejawnych
  • udostępnia i wydaje materiały osobom do tego uprawnionym
  • systematycznie gromadzi oraz porządkuje dokumenty oraz sporządza protokoły brakowania i spisy akt w celu przekazania do archiwum
  • sprawdza prawidłowość sporządzonych dokumentów oraz poprawność ich obiegu, sprawdza zakresy poświadczeń bezpieczeństwa osobowego przed udostępnieniem dokumentu niejawnego
  • przyjmuje, przechowuje, wydaje pieczęcie oraz klucze zapasowe do szaf służących do przechowywania dokumentów niejawnych, prowadzi ich ewidencję i dokumentację z tym związaną
  • realizuje czynności związane z wytwarzaniem kopii, odpisów, wyciągów i wypisów z dokumentów


Warunki pracy


  • praca administracyjno - biurowa;

  • praca przed monitorem ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy;

  • wymuszona pozycja ciała;

  • praca w godzinach 7:30 - 15:30;

  • narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;

  • praca związana z bezpośrednią obsługą interesantów.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Proponowane wynagrodzenie brutto: 4967,94zł oraz dodatek tzw. "stażowy" od 5% do 20%.

  • Zgodnie z treścią art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U.2024.409 t.j.), dodatek za
    wieloletnią pracę przysługuje członkowi Korpusu Służby Cywilnej po pięciu latach pracy w wysokości wynoszącej 5%
    miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, a także wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20%
    miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.

  • Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów informujemy, że w Śląskim Oddziale Straży Granicznej przyjęto Procedurę zgłoszeń wewnętrznych związanych z naruszeniem prawa w Śląskim Oddziale Straży Granicznej. Wyżej wskazana procedura zgłoszeń wewnętrznych dostępna jest w siedzibie Komendy Oddziału przy ul. Dąbrowskiego 2 w Raciborzu oraz placówkach Straży Granicznej podległych Śląskiemu Oddziałowi Straży Granicznej.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w pracy biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • bardzo dobra znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office
  • komunikatywność
  • dokładność, systematyczność
  • umiejętność pracy w zespole
  • pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz przetwarzania danych osobowych;
  • posiadanie przeszkolenia kancelaryjnego
  • posiadanie przeszkolenia z zakresu archiwizacji dokumentów
  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE" wydane przez ABW lub SKW


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2024.632) lub kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "ŚCIŚLE TAJNE"
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających odbycie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych/ przetwarzania danych osobowych/ kancelaryjnego/ z zakresu archiwizacji dokumentów
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE" wydane przez ABW lub SKW

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Oddział Straży Granicznej
    ul. Dąbrowskiego 2
    47 - 400 Racibórz

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi