Opis stanowiska pracy
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy inspektor wojewódzki do spraw nadzoru prawnego nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego oraz realizacji zadań wojewody dotyczących związków jednostek samorządu terytorialnego w Oddziale Nadzoru Prawnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru 31-156 Kraków Basztowa 22
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Dokonuje wstępnej oceny legalności aktów prawnych organów jednostek samorządu terytorialnego, w tym aktów prawa miejscowego, oraz przygotowuje projekty zawiadomień o wszczęciu postępowania nadzorczego oraz projekty aktów nadzoru wojewody względem aktów prawnych tworzonych przez organy jednostek samorządu terytorialnego naruszających przepisy prawa oraz zastępuje wojewodę w postępowaniach przed wojewódzkim sądem administracyjnym w sprawach ze skarg organów jednostek samorządu terytorialnego na akty nadzoru, jak również prowadzi postępowania nadzorcze i wyjaśniające względem aktów prawnych tworzonych przez organy jednostek samorządu terytorialnego, w celu dążenia do zapewnienia zgodności z prawem aktów prawnych tworzonych przez organy jednostek samorządu terytorialnego
- Dokonuje oceny nadzorczej uchwał związków jednostek samorządu terytorialnego, a także wykonuje kompleksowo należące do kompetencji wojewody działania związane z rejestracją związków, uzgadnianiem statutów i zmian statutów związków w celu zapewnienia poprawności dokumentacji przedkładanej przez związki
- Rozpoznaje interwencje osób trzecich kierowane do Wojewody Małopolskiego jako organu nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, prowadzi postępowania wyjaśniające oraz opracowuje projekty odpowiedzi w danej sprawie, w celu zapewnienia zgodności z prawem działań organów jednostek samorządu terytorialnego
- Sporządza skargi kierowane do wojewódzkiego sądu administracyjnego, a także inne pisma procesowe do sądów I instancji, zastępuje Wojewodę Małopolskiego przed sądami administracyjnymi w I instancji w sprawach związanych z zaskarżaniem aktów prawnych jednostek samorządu terytorialnego, w celu dążenia do zapewnienia zgodności z prawem aktów prawnych tworzonych przez organy jednostek samorządu terytorialnego
Warunki pracy Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (udział w rozprawach, w tym w sądach poza Krakowem), wykonywanie pracy poza ustalonymi godzinami prac (np. ze względu na zapotrzebowanie ze strony wojewody czy dyrektora).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie ustalono Procedurę w sprawie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, o których mowa w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U z 2024 r. poz. 928). Pełna informacja o tym kto może zostać sygnalistą, z jakich obszarów można wewnętrznie zgłaszać naruszenie prawa oraz w jaki sposób tego poufnie dokonać, dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MUW w Krakowie (zakładka „Sygnaliści”) pod adresem: https://bip.malopolska.pl/muw,m,449443,sygnalisci-zgloszenia-wewnetrzne.html
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej (praca wyłącznie w urzędach lub jednostkach obsługujących organy administracji rządowej lub samorządowej, realizujących zadania tych organów) - potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, samorządzie powiatowym, samorządzie województwa, Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, Kodeks cywilny, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- umiejętność argumentowania
- umiejętność analitycznego myślenia
- skuteczna komunikacja
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- odporność na stres
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
- kultura osobista
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-06-24
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Decyduje data wpływu do Urzędu lub na skrzynki podawcze e-Doręczeń, ePUAP lub skrzynkę mailową. Składanie dokumentów z dopiskiem w tytule przekazanej wiadomości „Oferta pracy WN-25.2025”
Osobiście lub drogą pocztową: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
Elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą e-Doręczeń: AE:PL-63706-53716-FRDUR-17; ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
Dokumenty przesyłane elektronicznie należy podpisać profilem zaufanym lub odręcznie podpisać i zeskanować.