Opis stanowiska pracy
Starsza/y Księgowa/y z j. niemieckim
Warszawa
NR REF.: 1192853
Dla naszego Klienta, globalnej organizacji z branży FMCG, poszukujemy kandydatów na stanowisko Starsza/y Księgowa/y: Austria & Szwajcaria.
Osoba pracująca na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za prowadzenie ksiąg kliku lokalizacji usługowych w Austrii i Szwajcarii, weryfikacji poprawności księgowań przez dostawców oraz kontakt ze stroną niemiecką.
Do kluczowych obowiązków na powyższym stanowisku należy:
• Samodzielne prowadzenie codziennych działań księgowanych dotyczących transakcji biznesowych w Austrii i Szwajcarii.
• Prowadzenie miesięcznych, kwartalnych i rocznych procesów zamknięcia ksiąg rachunkowych dla oddziałów prowadzących działalności w Austrii i Szwajcarii.
• Wprowadzanie oraz weryfikacja zapisów księgowych w systemie Oracle oraz innych systemach i platformach raportowych wykorzystywanych w firmie
• Okresowe uzgodnienia sprzedaży/ rozliczenia VAT
• Okresowe rozliczenia/ wyjaśnienia różnic na kontach bilansowych (Blacklines)
• Ścisła współpraca z działem kontrolingu przy sporządzaniu okresowych raportów finansowych, budżetów i planów na wewnętrzne potrzeby
• Ścisła współpraca/wsparcie kierowników w Austrii i Szwajcarii w procesie dotyczącym ujęcia księgowego bieżących transakcji biznesowych (budowanie silnych relacji zawodowych z lokalnymi zespołami operacyjnymi).
• Proces księgowy dot. inwentaryzacji, rezerw na złe długi, rezerw urlopowych, etc.
• Współpraca z działami Treasury i Tax
• Współpraca z zewnętrznym dostawcą usług AP
• Współpraca z zewnętrznymi doradcami, firmą audytorską, bankami – wspieranie procesu audytu rocznego, rozliczeń podatkowych oddziałów z Austrii i Szwajcarii.
• Pełnienie roli pierwszego/głównego kontaktu dla przedstawicieli urzędów, audytorów wewnętrznych i zewnętrznych w kwestii pytań z obszaru księgowego związanego z działalnością biznesową z Austrii i Szwajcarii.
• Współpraca z działem Group Accounting – wspieranie procesu działań księgowych dotyczących rozliczeń wewnętrznych Grupy
• Przestrzeganie standardów i procedur księgowych (wdrażanie nowych w razie potrzeby).
• Monitorowanie (przy wsparciu lokalnych doradców i Kierownika ds. Rachunkowości) rynku lokalnego (Austria i Szwajcaria) w zakresie zmian w zasadach rachunkowości, przepisach księgowych, etc.
• Efektywna współpraca (wymiana doświadczeń, wiedzy, wzajemne wsparcie) w ramach zespołu księgowego odpowiedzialnego z obszar Austrii i Szwajcarii
• Ścisła współpraca z Kierownikiem ds. Rachunkowości oraz Dyrektorem Finansowym Rynku
• Wsparcie projektów transformacji finansowej i rozwoju Działu Finansów.
• Inne zadania zlecone przez bezpośredniego przełożonego.
Oczekiwania:
• Doświadczenie na podobnym stanowisku - Księga Główna
• Kompleksowe zrozumienie księgowości pełnej
• Otwartość i inicjatywa do ulepszania istaniejących procesów lub tworzenia nowych
• Biegła znajomość j. niemieckiego i j. angielskiego biznesowego (zwłaszcza w obszarze procesów księgowych)
Biuro klienta znajduje się w Warszawie, jednak praca wymaga pracy z biura raz w miesiącu. Klient zapewnia sprzęt niezbędny do pracy.
Oferujemy:
• Umowę na okres próbny (3 miesiące) z perspektywą przedłużenia
• Możliwość rozwoju zawodowego w międzynarodowej organizacji, lidera na rynku
Hays Poland sp. z o.o. jest agencją zatrudnienia zarejestrowaną w rejestrze prowadzonym przez Marszałka Województwa Mazowieckiego pod numerem 361
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 26/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas określony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa