Opis stanowiska pracy
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie Małopolski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista Wydział Budżetowo-Administracyjny 31-752 Kraków Ul. Ujastek 7
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Sporządzanie w programie „Płace” list płac i kart wynagrodzeń
- Wprowadzanie do programu płacowego świadczeń pieniężnych z ubezpieczeń społecznych w razie choroby, macierzyństwa, zasiłku opiekuńczego - po uprzednim wyliczeniu zasiłku dziennego. Prowadzenie kartotek zasiłkowych
- Dokonywanie w listach płac wymaganych potrąceń
- Comiesięcznie sporządzanie zestawienia płac w § 4010, 4020, 4040 4110, 4120 i uzgadnianie sald
- Sporządzanie sprawozdań z wynagrodzeń
- Dokonywanie comiesięcznych rozliczeń składek ZUS: poprzez dokonywanie transmisji danych z programu płace do programu płatnik, sprawdzanie prawidłowości danych i dokonywanie ewentualnych korekt, a następnie przekazywanie drogą elektroniczną w terminie do 5-go następnego miesiąca
- Rejestrowanie, wyrejestrowywanie oraz dokonywanie zgłoszeń zmian w danych osobowych pracowników do ZUS
- Prawidłowe miesięczne rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporządzanie rocznej deklaracji rozliczeniowej PIT-4R
- Sporządzanie w programie NBE NBP przelewów związanych z listami płac: ROR-y, potrącenia z listy płac, rozliczenia z ZUS i US
- Rozliczanie podatku za rok i wystawianie PIT-ów dla pracowników w terminie ustalonym w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników
- Prowadzenie całokształtu spraw pracowniczych
- Przygotowywanie materiałów (wniosków) do decyzji Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora w sprawach pracowniczych dotyczących zatrudniania i płac, nagradzania i awansowania
- Prowadzenie akt osobowych, ewidencji oraz statystyki osobowej
- Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy
- Sporządzanie projektów planów urlopów wypoczynkowych, czuwanie nad ich realizacją
- Opracowywanie sprawozdań, analiz i informacji z zakresu spraw osobowych
- Przygotowywanie, wydawanie i prowadzenie ewidencji legitymacji służbowych, upoważnień do mandatowania i upoważnień wydawanych przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora
- Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami pracowników, czuwanie nad właściwą organizacją i realizacją zajęć szkoleniowych, prowadzenie dokumentacji z tego zakresu
- Prowadzenie ewidencji badań profilaktycznych pracowników, wydawanie skierowań oraz czuwanie nad terminowością ich wykonania
- Prowadzenie rejestru skarg na pracowników inspektoratu
- Przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji płacowo-kadrowej do archiwizacji
- Współdziałanie z Wydziałami Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu
Warunki pracy praca biurowa w siedzibie Inspektoratu,
praca z wykorzystaniem komputera oraz typowych urządzeń biurowych,
stanowisko pracy znajduje się na IV piętrze.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
oferty należy składać w zaklejonych kopertach.
nabór może być ograniczony do rozmowy kwalifikacyjnej jeżeli liczba ofert spełniających wymagania formalne nie przekroczy 20 lub do testu wiedzy przystąpi nie więcej niż 20 kandydatów,
test wiedzy i/lub rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzone zostaną w siedzibie Inspektoratu w Krakowie, ul. Ujastek 7,
w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Krakowie obowiązuje Procedura dokonywania przez sygnalistów zgłoszeń wewnętrznych.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - staż pracy: co najmniej 3-letnia praktyka w obszarze kadrowo-płacowym
- znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o ubezpieczeniach społecznych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o służbie cywilnej, kodeksu pracy
- umiejętność korzystania z urządzeń komputerowych, w tym sprawnego posługiwania się narzędziami Microsoft Office
- znajomość obsługi programów kadrowo-płacowych
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- korzystanie z pełni praw publicznych
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- spełnienie warunku, o którym mowa w art. 4a ustawy o służbie cywilnej, zgodnie z którym „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów”.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - dobra organizacja pracy
- umiejętność pracy w zespole
- odporność na stres
- 5-letnie doświadczenie w pracy w jednostkach budżetowych w obszarze kadrowo-płacowym
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie kandydata, który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. o tym, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracował lub nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa lub nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-10-08
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
• na adres:
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
ul. Ujastek 7
31-752 Kraków
(decyduje data wpływu do Inspektoratu)
• ePUAP: /vkf2ix527j/SkrytkaESP
• adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-47915-19337-AGRJH-36)
• osobiście w sekretariacie (IV piętro, pok.nr 414)