Opis stanowiska pracy


Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości

Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Zespole Bezpieczeństwa Informacji Wydziału Wywiadu Kryminalnego Zarządu w Krakowie

02-796 Warszawa ul. Wąwozowa 18

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie, informowanie, wydawanie i wysyłanie materiałów jawnych i niejawnych oraz prowadzenie odrębnych urządzeń ewidencyjnych dla materiałów zawierających informacje niejawne na potrzeby Zarządu, w celu zapewnienia obsługi w zakresie obiegu dokumentów jawnych i niejawnych
  • przyjmowanie i sprawdzanie pod względem formalnym materiałów archiwalnych i niearchiwalnych przed przekazaniem do archiwum oraz rozliczanie, zgodnie z obowiązującymi procedurami policjantów i pracowników Zarządu z posiadanych przez nich materiałów jawnych i niejawnych w przypadku ustania stosunku służbowego (pracy) lub przeniesienia/delegowania do służby (pracy) w innej jednostce lub komórce organizacyjnej w celu zapewnienia zgodnego z przepisami procesu rozliczenia i archiwizacji tych materiałów
  • sprawdzanie prawidłowości oznaczania sporządzonych dokumentów niejawnych przeznaczonych do zaewidencjonowania oraz prowadzenie bieżących instruktaży w tym zakresie, w celu poprawności zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • redagowanie pism oraz korespondencji okolicznościowej na polecenie przełożonego, w celu wsparcia bieżącej pracy kierownictwa Zarządu
  • sporządzanie spisów akt dokumentacji przekazywanej do archiwum i protokołów oceny dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „BC” przeznaczonej do zniszczenia oraz branie udziału w niszczeniu tych dokumentów, w celu realizacji procesu archiwizacji i rozliczania dokumentacji w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych
  • rozliczanie wszystkich pozycji w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych, sporządzanie dla naczelnika komórki organizacyjnej Zarządu wykazów dokumentów pobranych z kancelarii przez pracowników lub funkcjonariuszy, w celu ułatwienia rozliczenia dokumentów w tych urządzeniach
  • odnotowywanie w urządzeniach ewidencyjnych oraz na dokumentach niejawnych informacji o zmianie lub zniesieniu klauzuli tajności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w celu realizacji decyzji uprawnionych podmiotów
  • prowadzenie ewidencji rejestru pieczęci, stempli pomocniczych, referentek i ich niszczenie w celu sprawowania nadzoru nad prawidłowym ich wykorzystywaniem, zgodnie z obowiązującymi przepisami


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- stanowisko zagrożone korupcją


 


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- naturalne i sztuczne oświetlenie,


- wymuszona pozycja ciała,


- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin,



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Planowane rozpoczęcie pracy – w ciągu około 3 miesięcy od publikacji ogłoszenia.

  • Zatrudnienie nowego pracownika w Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości może nastąpić po przeprowadzeniu przez Pełnomocnika Komendanta CBZC ds. Ochrony Informacji Niejawnych postępowania sprawdzającego i wydaniu poświadczenia bezpieczeństwa lub po potwierdzeniu faktu wydania i ważności poświadczenia bezpieczeństwa w przypadku legitymowaniasię poświadczeniem bezpieczeństwa wydanym przez inny uprawniony podmiot.

  • Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę.

  • Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.

  • Nie zwracamy nadesłanych dokumentów.

  • Do składania dokumentów zachęcamy także osoby niepełnosprawne.

  • Decyduje data stempla pocztowego widniejącego na ofercie, data złożenia dokumentów drogą elektroniczną e-PUAP lub data osobistego dostarczenia dokumentów do urzędu.

  • Wzory wymaganych oświadczeń znajdują się na stronie: http://bip.cbzc.policja.gov.pl



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji, lub poniżej 1 roku w obszarze ochrony informacji niejawnych lub archiwizacji dokumentów

pozostałe wymagania niezbędne:

  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • Dobra znajomość przepisów z zakresu: ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz aktów wykonawczych w zakresie: oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów niejawnych, organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych, szczególnego sposobu organizacji kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji, w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczania informacji niejawnych, ustawy o Policji, w szczególności rozdziały 1-3 oraz aktów wykonawczych w zakresie: metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji, metod i form brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Policji
  • Znajomość metod i form pracy kancelaryjno-biurowej
  • Umiejętności: organizacji pracy własnej, pracy w zespole, stosowania prawa, komunikowania się, obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego i urządzeń biurowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie informacji niejawnych
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • doświadczenie zawodowe w administracji publicznej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydat/kandydatka nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy wyłącznie kandydatów/kandydatek urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • - kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ”ściśle tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 632, z późn. zm.).

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-15
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wymagane dokumenty można składać w postaci elektronicznej:
    - za pośrednictwem platformy e-PUAP,
    -na adres poczty elektronicznej Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, bądź w postaci papierowej w zaklejonej kopercie:
    - osobiście w siedzibie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości
    - za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, Wydział Kadr i Szkolenia
    ul. Wąwozowa 18, 02-796 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie i liście motywacyjnym „NABÓR NA STANOWISKO SPECJALISTY W ZARZĄDZIE W KRAKOWIE CBZC”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/06/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi