Devire to międzynarodowa firma specjalizująca się w usługach rekrutacji, outsourcingu i employer brandingu.
Od ponad 30 lat reprezentujemy wiodących pracodawców na rynku europejskim, prowadząc kompleksowe projekty poszukiwań menedżerów i wyspecjalizowanej kadry, wdrażając najnowsze rozwiązania z obszaru usług IT oraz wspierając w budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru.
Nasze biura zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach oraz Monachium, Frankfurcie, Pradze i Hradec Kralove.
Od ponad 30 lat reprezentujemy wiodących pracodawców na rynku europejskim, prowadząc kompleksowe projekty poszukiwań menedżerów i wyspecjalizowanej kadry, wdrażając najnowsze rozwiązania z obszaru usług IT oraz wspierając w budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru.
Nasze biura zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach oraz Monachium, Frankfurcie, Pradze i Hradec Kralove.
Senior Payroll Specialist
Lokalizacja: WarszawaResponsibilities:
- cooperating with external payroll provider on payroll delivery and salary payments to employees and contractors
- collecting and delivering all necessary payroll data to external payroll provider
- receiving and reviewing payroll lists from external payroll provider
- ensuring timely and accurate payroll payments
- solving all employee’s and contractors’ payroll related enquiries
- preparing employee’s remuneration certificates on request
- preparing ad hoc payroll reports, analysis on request
- ensuring timely and accurately payments of payroll related contributions and taxes
- posting payroll related journals in accounting system for local GAAP reporting purposes
- balance sheet reconciliations of payroll related general ledger accounts
- delivering payroll data to external statutory accounting provider
- close cooperation with HR department
- taking part in payroll related projects, simplification initiatives
- other ad-hoc duties
Requirements:
- experienced (min. 3 years) Payroll Specialist
- advanced Business English and good communication skills
- good knowledge of Płatnik, HRB payroll system
- knowledge of Social Insurance Act, Personal Income Tax Act, Act on cash benefits from social insurance
- experience in cooperating with payroll provider would be an advantage
- strong practical knowledge of MS Office (especially Excel)
- ability to prioritize and meet deadlines
- proactive and organized self-starter who can work as an individual contributor and as part of cross functional team
- attention to detail and accuracy are essential
- flexibility and enthusiastic attitude are essential