Opis stanowiska pracy


Izba Administracji Skarbowej w Opolu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent lub starszy referent lub samodzielny referent w Referacie Planowania i Kontroli Finansowej

45-331 Opole ul. płk Witolda Pileckiego 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi bieżącą kontrolę finansową dokumentów księgowych polegającej w szczególności na: a) kompletowaniu dokumentów stanowiących dowody księgowe w terminie zapewniającym terminowe regulowania zobowiązań, b) kontroli uznania operacji pod względem merytorycznym przez właściwych rzeczowo pracowników, c) sprawdzaniu dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, d) rzetelnym opisywaniu dokumentów księgowych (część, dział, rozdział, paragraf) zgodnie z klasyfikacją budżetową, e) wyjaśnianiu nieprawidłowości w dokumentach księgowych z pracownikami Izby i Urzędów f) informowaniu bezpośredniego przełożonego o występujących nieprawidłowościach formalno-rachunkowych dokumentów, nierzetelnych dokumentach oraz dokumentach zawierających nielegalne operacje gospodarcze
  • Opracowuje i realizuje plan finansowy Izby w układzie tradycyjnym i zadaniowym oraz dokonuje bieżącej analizy budżetowej w układzie tradycyjnym i zadaniowym w celu rzetelnego monitorowania wykorzystania środków przydzielonych z budżetu i innych środków będących w dyspozycji Izby Administracji Skarbowej w Opolu. Dokonuje koniecznych zmian w planie finansowym wydatków. Obsługa Systemu TREZOR, tj. Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa w zakresie sporządzania w obowiązujących terminach m.in.: zapotrzebowań na środki budżetowe i ich aktualizacji, planowania na poziomie dysponenta trzeciego stopnia, przygotowywania i przekazywania wniosków o decyzje budżetowe, wniosków o modyfikację harmonogramu i innych. Obsługa Systemu ZEFIR 2 na poziomie dysponenta trzeciego stopnia w zakresie: planowania i sprawozdawczości.
  • Opracowuje sprawozdania i analizy z zakresu planowania i finansowania jednostki budżetowej, Wykonywanie zadań wierzyciela w zakresie windykacji należności pieniężnych Izby Administracji Skarbowej w Opolu mających charakter cywilnoprawny.
  • Wykonuje się czynności związanie z rozliczaniem środków w ramach projektów UE, kompletuje dokumentację oraz sporządza sprawozdania i zestawienia do kontroli projektów przez uprawnione instytucje, przekazywane do Ministerstwa Finansów.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca o charakterze administracyjno – biurowym,

  • zagrożenie korupcją,


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • obsługa monitora ekranowego powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

  • stanowisko wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,

  • oświetlenie sztuczne i naturalne,

  • brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy,

  • budynek trzypiętrowy wyposażony w windę,

  • toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze,

  • do budynku wchodzi się wprost z chodnika,

  • dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie pomieszczenia
    i kondygnacje budynku

  • brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.


Szczegółowe informacje dotyczące miejsca wykonywania pracy dostępne jest na stronie internetowej:


Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo - Dostępność - Izba Administracji Skarbowej w Opolu (kas.gov.pl)



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu;

  • Oferty składane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w placówce pocztowej operatora publicznego, data przesłania drogą e-mailową);;

  • Kandydatów spełniających niezbędne wymagania formalne i zakwalifikowanych do II etapu postępowania selekcyjnego będziemy informować telefonicznie bądź za pośrednictwem poczty e-mail;

  • Istnieje możliwość zgłoszenia specjalnych potrzeb związanych z procesem rekrutacji dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności za pośrednictwem dedykowanego formularza;

  • Wymagane wzory oświadczeń dostępne na stronie Izby Administracji Skarbowej w Opolu www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” ” → Nabór → Wzory oświadczeń;

  • Należy podpisać własnoręcznym podpisem swój życiorys/CV oraz list motywacyjny,
    w liście motywacyjnym wskazać na jakie stanowisko składana jest aplikacja (stanowisko, dział, urząd) oraz podać numer BIP KPRM naboru, którego dotyczy aplikacja;

  • Należy przesłać tylko te dokumenty, które wymagane są w ogłoszeniu;

  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, konieczne jest dołączenie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego;

  • Należy zwrócić uwagę na warunki, które zostały wskazane w ogłoszeniu i ocenić, czy taki rodzaj pracy jest odpowiedni dla kandydata;

  • Nabór odbywa się zgodnie z Instrukcją w sprawie  określenia zasad i trybu naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej oraz postępowania kwalifikacyjnego do służby celno-skarbowej w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu, wprowadzonej zarządzeniem nr 21/2022 Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 7 lutego 2022 r., dostępnej na stronie Izby Administracji Skarbowej w Opolu www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru

  • Do składania ofert zachęca się również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu;

  • W ciągu 30 dni od dnia publikacji wyniku naboru w Biuletynie można odebrać złożone dokumenty. Po tym terminie oferty zostaną zniszczone.

  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 774******

  • Kandydat wskazany do zatrudnienia podlega ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

  • Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), informujemy, że w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu obowiązuje wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa postępowania z nimi oraz ochrony sygnalistów.  Procedura dostępna jest w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Opolu przy ul. Witolda Pileckiego 2.

  • UWAGA! Zachęca się do składania ofert droga e-mailową. Oferty przesłane e-mailem na adres:rekrutacja.ias.opole@mf.gov.pl powinny zawierać zeskanowane dokumenty, opatrzone czytelnymi podpisami kandydata. W tytule wiadomości e-mailowej zawierającej ofertę pracy należy wskazać numer BIP KPRM z dopiskiem: „oferta pracy”



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
w pracy biurowej (dot. stanowiska starszego referenta) oraz 6 miesięcy w administracji publicznej (dot. stanowiska samodzielnego referenta)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • oświadczenia kandydata urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r. dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik nr 13 do Instrukcji w sprawie określenia zasad i trybu naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej oraz postępowania kwalifikacyjnego do służby celno-skarbowej zamieszczonej na stronie www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru.
    • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych do celów rekrutacji,
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-11
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Opolu
    ul. płk. Witolda Pileckiego 2
    45-331 Opole
    Lub na adres mailowy:
    rekrutacja.ias.opole@mf.gov.pl

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi