Opis stanowiska pracy
OTC Analyst
Warszawa
NR REF.: 1170803
We are seeking an OTC Analyst to join our Client team.
Responsibilities:
- Manage day-to-day OTC activities within shared services for EMEA territories.
- Act as the primary customer account owner, overseeing credit management, collections, account reviews, reconciliation, and compliance.
- Collaborate with Global Business Services (GBS) teams (P2P), controllership, and outsourced service provider (BPO) to ensure global standards and drive improvements.
- Ensure the health of AR and Cash balances, following up on overdue invoices, collecting cash in a timely manner, and reconciling customer accounts.
- Participate in cross-functional meetings to discuss problematic accounts, contract issues, negotiate payment plans, and escalate concerns.
- Manage escalations and support the resolution of customer queries and disputes.
- Monitor BPO in collection, invoicing, and reporting activities, providing feedback and improvements on procedures.
- Contribute to the cash flow forecasting process, collaborating with the business unit on report-outs.
- Check Received Reports from BPO for compliance and perform data validation.
- Prepare/review reporting in line with the agreed framework and support ad hoc reporting and management requests.
Qualifications:
- BA/BS with strong of experience in Accounts Receivables.
- Proficient in Excel and adaptable to various systems and applications.
- Proactive, detail-oriented, and exceptional organizational skills.
- Previous experience in a large international company.
- Experience organizing and leading internal/external meetings.
- Self-motivated, able to work under deadlines, and handle multiple tasks.
- Strong team player with excellent interpersonal skills.
- Strong verbal and written English language skills.
Offer:
- Hybrid work model
- Flexible working hours
- Benefit package: private medical health care, life insurance, MyBenefit cafeteria including sport card, social funds, retirement pension plans, recognition platform, employee referral program
- Training & development: sharing the cost of English lessons, Employee Resource Groups, Bridge learning platform, sharing sessions with experts
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 26/04/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa