Opis stanowiska pracy


Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy specjalista do spraw realizacji budżetu Wojewody Łódzkiego w części 85/10 w Wydziale Finansów i Budżetu

90-926 Łódź Piotrkowska 104

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie ewidencji księgowej w pełnej podziałce obowiązującej klasyfikacji budżetowej określonej rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w zakresie zrealizowanych dochodów budżetowych w ujęciu analitycznym i syntetycznym
  • sporządzanie sprawozdań własnych jednostkowych: - budżetowych w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie budżetu państwa, - statystycznych w zakresie należności, - o udzielonej pomocy publicznej bądź informacji o nieudzieleniu pomocy publiczne, o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych Sporządzanie rozliczeń i informacji w zakresie: środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej z tytułu refundacji wydatków poniesionych z budżetu państwa, dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego wpłat z tytułu refundacji wydatków przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Sporządzanie sprawozdania finansowego składającego się z: bilansu, rachunku zysków i strat wg wariantu porównawczego, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej
  • prowadzenie spraw dotyczących obsługi finansowej należności budżetowych windykowanych przez dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym: współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie należności przypisanych do zwrotu., związanych z obsługą finansową przychodów państwowych funduszy celowych zgodnie z obowiązującymi przepisami. prowadzenie postępowań administracyjnych
  • terminowe przekazywanie dochodów budżetowych na centralny rachunek dochodów budżetu państwa zgodnie z terminami określonymi rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa oraz ustawą o uruchamianiu środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej przeznaczonych na finansowanie wspólnej polityki rolnej
  • bieżąca analiza wpływów dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, jednostki niezaliczane do sektora finansów publicznych na rachunek bieżący dochodów dysponenta części 85/10 – woj. łódzkie
  • obsługa: systemu bankowości elektronicznej NBE (w tym aplikacji drogi awaryjnej „DRAW”), BGK 24, NBP Collect, Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, systemu finansowo – księgowego FK
  • kontrola prawidłowości sporządzenia kwartalnych sprawozdań Rb-27 ZZ - z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami przekazywanych przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego w formie dokumentu elektronicznego do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR.
  • sporządzanie analiz i raportów finansowych, informacji dotyczących realizacji planu dochodów dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie w układzie tradycyjnym.


Warunki pracy

Czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, stres związany z terminowością sporządzenia sprawozdań


Kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie kontakty telefoniczne z jednostkami samorządu terytorialnego, celem prowadzenia uzgodnień w zakresie przekazywania dochodów Skarbu Państwa na rachunek dochodów dysponenta części 85/10-województwo łódzkie, jednostkami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych, celem prowadzenia uzgodnień roboczych


Wymagana jest umiejętność konsultacji kwestii drażliwych.


Kilka razy w miesiącu: kontakty telefoniczne z Ministerstwem Finansów, celem pozyskania informacji dotyczących sporządzenia sprawozdań budżetowych. Wymagana jest umiejętność argumentowania oraz przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny


Kilka razy w roku: kontakty z Rzecznikiem Dyscypliny Finansów Publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi dotyczące naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego


Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach inwalidzkich.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze:  3 600- 4 000 zł + dodatek stażowy


Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2022 r., poz.1691)


Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.


Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.


W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.


Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy- po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).


Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.


Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • biegła obsługa arkusza kalkulacyjnego oraz edytorów tekstu
  • znajomość klasyfikacji budżetowej oraz przepisów prawnych z zakresu finansów publicznych oraz rachunkowości budżetowej i finansowej
  • znajomość ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości, przepisów wykonawczych znajomość KPA
  • znajomość programów wspomagających prace analityczne i raportowanie
  • odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, dyscyplina
  • konieczna umiejętność: analitycznego myślenia, prognozowania, rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach nieprzewidzianych i stresowych, szybkiego reagowania na czynniki ryzyka, stosowania prawa w praktyce, pracy w zespole, odporność na czynniki stresogenne, redagowania pism, dzielenie się wiedzą z współpracownikami, wymagana jest wysoka kultura osobista oraz motywacja do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • szkolenia z zakresu rachunkowości budżetowej/rachunkowości, prowadzenia ewidencji księgowej znajomość systemu bankowości elektronicznej NBE znajomość Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • list motywacyjny podpisany odręcznie
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-05-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Łódzki Urząd Wojewódzki
    Punkt Obsługi Klienta bud.C
    90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
    z dopiskiem Oferta pracy nr 121388

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/05/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi