Opis stanowiska pracy


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

kierownik oddziału

Kraków ul. Basztowa 22

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kierowanie pracą Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego przez planowanie, nadzór i kontrolę nad pracą Oddziału, w tym: nadzór nad opracowywaniem harmonogramów pracy, sporządzanie grafików oraz imienne rozliczanie czasu pracy pracowników Oddziału; zapewnienie pomocy merytorycznej pracownikom w zakresie realizowanych zadań; akceptację pism, dokumentów, projektów, planów i procedur opracowywanych przez pracowników Oddziału; dokonywanie oceny pracy i opiniowanie oraz przedstawianie wniosków w zakresie awansowania, wynagradzania, nagradzania, odznaczania i karania podległych pracowników, w celu zapewnia właściwej organizacji pracy pracowników merytorycznych oraz całodobowych dyżurów Dyżurnych Operacyjnych i Wojewódzkich Koordynatorów Ratownictwa Medycznego
  • Koordynowanie i nadzorowanie pracą Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w ramach współpracy z: administracją rządową, samorządową, transgraniczną (Centra Zarządzania Kryzysowego powiatów przygranicznych Republiki Słowacji), organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami realizującymi zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, monitoringu środowiska, prowadzącymi działania ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne (w celu zapewnienia całodobowego obiegu informacji, w tym ostrzegania i alarmowania oraz sprawnej organizacji i koordynacji działań w sytuacjach zdarzeń kryzysowych);
  • Koordynowanie i nadzorowanie pracą Oddziału w pozyskiwaniu, gromadzeniu i przetwarzaniu informacji o aktualnym stanie bezpieczeństwa województwa ze struktur zarządzania kryzysowego, w tym szczególnie służb, inspekcji, straży wojewódzkich, centrów zarządzania kryzysowego administracji publicznej oraz podmiotów współpracujących (w celu opracowywania ostrzeżeń, analiz i raportów dla Kierownictwa MUW, WZZK, organów administracji centralnej i samorządowej oraz społeczeństwa); zapewnienie niezbędnych warunków organizacyjno-technicznych pracy Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
  • Nadzorowanie i utrzymywanie stałej współpracy z Rzecznikiem Prasowym Wojewody przekazując informacje dla środków masowego przekazu, dotyczących zagrożeń i zdarzeń kryzysowych, wprowadzanych zarządzeń i rozporządzeń porządkowych, rekomendacji oraz prowadzonych działań i udzielanej pomocy
  • Nadzorowanie opracowania i aktualizacji zasad postępowania oraz baz danych Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz udostępnianie zasobów w nich zawartych dla podmiotów współpracujących
  • Nadzorowanie realizacji zadań w zakresie budowy, organizacji i funkcjonowania systemów wykrywania i alarmowania oraz systemów wczesnego ostrzegania, a także nadzorowanie działania Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w prowadzonych treningach, ćwiczeniach i grach sztabowych w zakresie prognozowania zagrożeń i likwidacji skutków zaistniałych zdarzeń kryzysowych
  • Nadzorowanie realizacji zadań wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania województwa w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny
  • Zapewnianie Wojewódzkiemu Centrum Zarządzania Kryzysowego systematycznego unowocześniania wyposażenia w sprzęt, urządzenia oraz narzędzia informatyczne


Warunki pracy

Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, duża stresogenność wykonywanej pracy, spowodowanej presją czasu, niejednokrotnie brakiem pełnej informacji o zdarzeniu.

W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Osoby, których oferty nie zawierają wszystkich wymaganych dokumentów nie będą wpisywane na listę kandydatów spełniających wymogi formalno- prawne. Lista osób spełniających wymagania formalno- prawne oraz informacja dotycząca terminu poprzedzających rozmowę kwalifikacyjną ewentualnych testów sprawdzających wiedzę (w przypadku zakwalifikowania się do dalszego etapu więcej niż 10 osób) zostaną opublikowane na stronie BIP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie https://bip.malopolska.pl/muw,m,301543,2018.html oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu. Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie BIP Urzędu (pod wyżej wymienionym adresem).
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Dokumenty wymagane w niniejszym postępowaniu należy składać w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Złożonych ofert nie odsyłamy, a nieodebrane po trzech miesiącach od zakończenia naboru podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje tel. (12) 39 21 443

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie w realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa powszechnego, reagowania i zarządzania kryzysowego – potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów

pozostałe wymagania niezbędne:

  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych (mającemu na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”) - potwierdzone kopią dokumentu lub oświadczeniem
  • znajomość przepisów: ustawy o Wojewodzie i administracji rządowej w województwie; ustawy o zarządzaniu kryzysowym; ustawy o stanie klęski żywiołowej; ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej; Ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym; Kodeksu postępowania Administracyjnego; ustawy o ochronie informacji niejawnych; ustawy o ochronie danych osobowych; rozporządzenia w sprawie organizacji Rządowego Centrum Bezpieczeństwa; rozporządzenia w sprawie określenia organów administracji rządowej, które utworzą centra zarządzania kryzysowego, oraz sposobu ich funkcjonowania
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność kierowania zespołem, współpracy w zespole, komunikatywność
  • umiejętność operacyjnego działania, analizowania sytuacji, wnioskowania i natychmiastowego podejmowania działań
  • umiejętność działania pod presją czasu, w sytuacjach kryzysowych i nieprzewidywalnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” albo gotowość do poddania się postępowaniu sprawdzającemu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych (mającemu na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-10-15
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/10/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi