
Naszym Klientem jest Międzynarodowy Instytut Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie, który działa od 1999 roku na podstawie specjalnej ustawy sejmowej, funkcjonuje w oparciu o wzorce najlepszych placówek naukowych na świecie i jest unikalną w Polsce i Europie Wschodniej placówką naukowo-badawczą o globalnym zasięgu działalności. Główne cele Instytutu to prowadzenie badań naukowych w dziedzinie medycyny molekularnej oraz wdrażanie osiągnięć naukowych do praktyki i popularyzacja nowoczesnej medycyny i biologii molekularnej. Prace Instytutu są nadzorowane przez Międzynarodowy Komitet Doradczy, a pozycje liderów zespołów naukowych obsadzane w drodze międzynarodowych konkursów otwartych dla osób wszystkich narodowości posiadających odpowiedni dorobek naukowy. Więcej informacji na stronie Instytutu: https://www.iimcb.gov.pl/pl/instytut
Obecnie w związku z dynamicznym rozwojem działalności naukowo-badawczej i związaną z tym zwiększającą się obecnością Instytutu w przestrzeni publicznej w Polsce i na świecie, poszukiwana jest osoba o odpowiednim doświadczeniu i osiągnięciach zawodowych na nowo tworzone stanowisko:
Stanowisko to podlega bezpośrednio Dyrekcji Instytutu, a jego nadrzędnym celem będzie zwiększenie międzynarodowej rozpoznawalności Instytutu poprzez opracowywanie i realizację strategii Instytutu w zakresie wizerunku publicznego, głównie w środowisku naukowym w Polsce i na świecie.
Kluczowe obszary odpowiedzialności:
- Rozwijanie i organizowanie pracy kilkuosobowego zespołu ds. PR
- Koordynowanie komunikacji publicznej dotyczącej merytorycznej działalności Instytutu
- Aktywny udział w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi, interesariuszami Instytutu itp.
- Organizowanie kampanii PR-owych promujących działania i plany naukowe Instytutu
- Koordynowanie konferencji naukowych i innych wydarzeń organizowanych przez Instytut w formule stacjonarnej, hybrydowej lub zdalnej
- Kreowanie pozytywnego wizerunku Instytutu w mediach społecznościowych (LinkedIn, Twitter, Facebook)
- Dbanie o jakość merytoryczną i graficzną prezentacji dotyczących Instytutu
- Współpraca z kadrą naukową Instytutu przy przygotowaniu tekstów do publikacji
- Współpraca z zespołami PR-owymi wiodących instytutów naukowych w Europie
- Regularne informowanie Dyrekcji Instytutu o prowadzonych lub potrzebnych działaniach PR-owych
Najważniejsze kompetencje zawodowe:
- Wykształcenie wyższe (dziennikarstwo, marketing, nauki społeczne itp.)
- Co najmniej kilkuletnie doświadczenie na podobnym stanowisku w organizacji o międzynarodowym charakterze
- Umiejętność zarządzania kilkuosobowym zespołem i budżetem
- Doświadczenie w organizowaniu dużych wydarzeń publicznych
- Wysokie umiejętności komunikacyjne, interpersonalne i organizacyjne
- Kreatywność, inicjatywa, przedsiębiorczość
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie
Pracodawca oferuje:
- Ciekawą pracę w międzynarodowym środowisku naukowym i przyjaznej atmosferze
- Umowę o pracę na czas nieokreślony (po okresie próbnym i dwuletniej umowie na czas określony)
- Hybrydowy tryb pracy (min. 2-3 dni w biurze)
- Liczne świadczenia pracownicze: opieka medyczna, dofinansowanie kursów językowych, aktywności sportowej i kulturalnej
- Dodatkowy urlop płatny uzależniony od stażu (nawet do 10 dni w skali roku)