Opis stanowiska pracy
Junior General Ledger Accountant
Warszawa
NR REF.: 1192865
Are you a recent finance graduate eager to embark on your career as a Junior Accountant? Or perhaps you39ve already acquired some initial experience, completed internships, and are poised to advance to the next stage of your professional journey? We present an exceptional opportunity for you to join a distinguished organization that provides unparalleled avenues for professional development and the chance to learn from industry leaders in an inspiring environment.
Your new company
Our Client is a renowned Scandinavian company that is currently establishing its Shared Services Center (SSC) in Warsaw. This exciting development offers a unique opportunity to be part of a dynamic team during a pivotal phase of growth and transformation. Join us in contributing to the success of a company known for its innovative approach and commitment to excellence.
Your new role
The overall job objective for a Junior General Ledger Junior Accountant is to assist and support the General Ledger team on daily operations within accounting, mainly focusing on updating cost prices.
To support the General Ledger team on the following tasks:
- Account reconciliation and resolving differences
- Trial Balance adjustments
- Intercompany Balances - booking of reimbursements and general reconciliations
- Inventory adjustment and update cost prices
- Internal/external audit support
- Manage and maintain fixed assets
- VAT and Transactional Tax accounting /reporting incl. other external reporting such as Intrastat
What you39ll need to succeed
- Background: Student within accounting, financial operations or similar areas.
- Experience: Any relevant experience in accounting and finance operations is beneficial.
- Fluent English, additional Scandinavian language or German as an added value.
- Personal Competences: collaboration, adaptability, team player, reliability, problem-solver, initiative, continuous improvement.
- Professional competences: attention to detail, time management, basic accounting knowledge, communication, compliance and strong numerical aptitude for accurate calculations, reconciliations, and financial analyses.
What you39ll get in return
- Career in an Organisation with Scandinavian Culture and Values: Experience a work environment that emphasises equality, work-life balance, and sustainability.
- Work in a hybrid model (3 days in the office per week).
- Comprehensive medical coverage through Medicover.
- Sports Card: Access to various sports facilities and activities.
- Life insurance coverage for added security.
- Opportunity to be involved in the transition of processes.
- Attractive and competitive salary.
What you need to do now
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 22/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca BPO / outsourcing